Joo, johonkin hassaa ja jostain tinkii. Kesäkukkia en osta, muutamat siemenet vaan.
Eilen sain loput nurmenreunukset asennettua ja komposti multaa ja sammalleimun oksia törkin juurtumaan.
Äsken hain omenapuun ja multaa K-raudasta.
Minkä niminen omppopuu…
Ostin Huvituksen. Luulen, että vanha haljennut puu pihalla on samaa. Nyt on niin paljon uusia lajikkeita, mistä ei oikein mitään tiedä.
Pari tuntia meni puuhamaalla. Keltakurjenmiekkojen uusimista, saavillisen kitkin ja penkkien reunat trimmeröin. Nyt sataa.
Nyt tuli sadetta tänne, kohta voi ulkopuuhiin ryhtyä. En ole tehnyt vielä mitään. Tulis nyt lämmintä niin vois ruveta siemeniä laittaa suoraan maahan. Minun esikasvatuksista ei tahdo tulla mitään, koko ajan menee jotain pieleen.
Käänsin daaliapenkin talikolla vappuna ja lisäsin 3 säkkiä hevosenp*skaa. Tänään lisäsin vielä 2 säkillistä ja käänsin sekaan. Kyllä nyt kelpaa jorriinien kasvaa ja kukkia.
Monta vuotta sitten ostin kirkkaanvihreitä altakasteluruukkuja poistomyynnistä tosi halvalla. Ne oli niin järkyttävän värisiä vaikka, että pidin niitä vain kasvihuoneessa. Nyt tartten uudelle kattoterassille isoja ruukkuja, joten päädyin maalaamaan ne ruukut. Ne oli jo haalistuneet siitä alkuperäisestä, mutta halusin jotain tummempaa. Vetelin niihin ensin mustaa spraymaalia ja päälle ruosteenväristä tehostemaalia. Mulla olisi ollut toinenkin maalausprojekti, mutta alkoi piskottelemaan, niin piti kantaa maalaukset räystään alle.
Hienot !![]()
Vähän kitkentää ja idänunikoiden siirtoa paikasta toiseen, toivottavasti eivät ottaneet nokkiinsa liikaa…
Ehdin olla hetken ulkona, kunnes alkoi satamaan kaatamalla. Siirsin salkoruusut eteläseinältä köynnösruusujen väleistä ahtaasta paikasta tähän uuteen kukkapenkkiin, joka on keskellä etupihaa parhaalla paikalla.
Oli pitkät juuret! Toivottavasti selviävät siirrosta. Tuossa ne pääsisivät niin hyvin oikeuksiinsa. Reunoille tulee pioneja ja yksivuotisia kesäkukkia.
Kukkineita tete-narsisseja jemmattu ruukuists maahan.
Ihan koko päivä pihalla.
Olen leikannut pensaita, siirrellyt taimia, purkittanut siementaimia, istuttanut saatuja taimia, siimaleikkurilla reunat ja oja siistiksi, perannut hitosti voikukkaa ja leinikeitä, vähän kastelujakin, esikasvatettavat ulkoilee.
Tarttis kehitellä istutuspaikka uusille esikasvatuksessa oleville taimille, seuraavan kuorman jälkeen niitäkin on yli 50kpl.
Huh, on sulla ollu kiireinen päivä. Heikompaa hirvittää
. Mä en tehnyt pihalla muuta kuin istuin kymmenisen minuuttia. Ja kahteen otteeseen ajelin rantaan käymään termarin kanssa.
Idänunikkoa voi siirtää huoletta, ei ole hankala.
Kolme tuntia sain kulumaan ulkopuuhissa samatta mitään aikaiseksi. Yks homma johti toiseen ja kolmanteen joten meni melkein haahuiluksi kaikki hommat.
Aika vilpoistahan tuolla oli joten sekin vähän työhaluja rajoitti.
Kaikki päivän energia meni siihen kun kiskoin puolikuivan suikeroalpin juurakon pois maasta. Oli yllättävän syvällä juuret.
Yllättävä tieto. Vois kuvitella että kun on maanpeitekasvi niin juuret olis siinä ihan pinnassa. Et senkus vähän kiskasee niin koko kasvi nousee metrin matkalta helposti. Aina tässä oppii uutta ![]()