Yllättynyt olin itsekkin. Se tosin kasvoi matalassa lavakauluksessa joten multa oli vähän muuta maan pintaa korkeammalla.
Suikeroalpian repiminen on täyttänyt minunkin viime päivät. Se yrittää levitä metsään ja taistelu sitä vastaan on kova.
Yhtäkkiä se on alkanut vallata monta eri paikkaa puutarhassa. Ehkä parempi olisi vain yrittää repiä se pois kokonaan. Joissain paikoissa se on ihan kiva, mutta se ei näköjään tyydy siihen…
Ikävä kuulla, että sen juuret ovat isot. Maa on niin tiukkaa, että minulla ei ole mitään toivoa saada pois kuin maanpäälliset osat
Ei siitä eroon pääse vaikka kuinka repisi. Ihan sama kun vuohenkello.
No nyt on dementia ottanut minut valtaansa, en tarkoittanut suikeroalpia vaan suikerovihmaa, jos sekään on oikea nimi… Suikeroalpia kyllä kasvaa pitkin pihaa…
Mulla kyllä katos pyytämättä kun alettiin ruohoa leikkaamaan, enää jonkun kiven kyljessä on muutama kukka kesäisin.
Kitkin mansikkapenkit ja vähän muutakin. Istutin taas jonkun daalian juurakon. Niitä on nyt vähän siellä ja täällä.
Maalasin sokkelia kolme sivua. Vähän aikaista, mutta tehtävä ennen kun kasvit kasvavat ja paikatut kohdat häiritsivät silmää.
Aamupäivällä meni kolme isoa daaliaa nurin, tilanpuute. Päätin sitten että tuli mitä tuli, kasvari kutsuu kaikkia kasveja. Chilit ja tomaatit jäi sisään.
Meni yli kaksi tuntia edestakaisin kasvien kanniskelua talosta kasvariin.
Kamala kylmä tuuli ei auttanut mitenkään.
Nyt kasvit on kasvarissa, lämpöpuhallin vaihdettu toiseen ja eikun sormet ristiin.
Juuri nyt ulkona 10 astetta, kasvarissa 15 astetta, sadetta tiedossa.
Toihan on ihan viidakko
Niin on, sisällä melkein kaikuu nyt kun kasvit on kasvarissa
Meidän ulkopuuhat tässä. Väliin tuli lunta, ei kylläkään maahan jääny.
Kova puuskainen tuuli ja väliin hetken lämmitti aurinko. 6 astetta oli lämmintä.
Kävin ulkona, piposta tuuli läpi toppaliivistä huolimatta vilutti. Ei löytynyt tuulensuojaista paikkaa, puuhailu jäi olemattomiin.
Eilen terassin putsausta lumesta että pääsee liikkumaan eikä tarvi kahalata.
Kalsea tuuli, ei voi viedä taimia ulkoilemaan. Aiemmin tullut jo vaurioita lehtiin.
Loput daaliat sain maahan. Ei paljon muuta tarennut.
Mä kävin tänäänkin rannassa kahvitermarin kanssa. Siinä ja siinä et tarkenin kupillisen ulkona juoda - harkitsin kyllä kahvittelua autossa istuen .
Myöhemmin omalla pihalla kestin sen verran ulkona et kaivoin palan raparperista, olin luvannut sen tänään antaa uuteen kotiin. Yritin myös hetken istua auringossa mut ärsytti kun tuuli kylmästi ja palelsi.
Ei kiinnosta ja ei jaksa ulkohommista nyt innostua ollenkaan.
Ihan hyvä ilma oli nyt illemmalla kun ei tuullu juur ollenkaan. +6astetta ja aurinkokin paistoi välillä. Rikkoja keräilin ja vähän kylvin sitä sun tätä. Laituri laskettiin lammelle.
Laitoin kokeeksi yhden samettiruusun ulos. Ruohosipulit siirsin vähän eri paikkaan. Kotilot oli näkymättömissä, kylmä lienee niilläkin. Kasvarissa lämmittelin välillä.
Heh, eilen mäkin pakenin kasvariin kun pihalla ollessa tuli puhelu. Puhuin sen kasvarissa.
Eilen vein kestopuuta jäteasemalle. Imuroin autot, pyyhin ikkunanpesuaineella, putsasin ilmanvaihtosukkojen ritilät ja kaikki pinnat. Lepän siitepölykausi ohi, koivun vuoro pöllyttää.