On se varsinainen monsteri kun se ryömi ylös mullasta ![]()
On vaan kokemus joltaki vuojelta,kasvovat yli metrisiksi ja mahottoman paksu varsi,ei kukan kukkaa ![]()
Lehtien takia sitä kasvatin, kukat ei oo mitenkään ihmeellisiä. Siirryin kirjopeippiin kun se on helpompi kasvattaa.
Nyt koulittu mukulasellerit ja varsisellerit.
Tomaatit nyt todennäkösesti kaikki isommissa puekeissa,tai saa nähä
jäi kyllä hyvännäkösiä taimia vielä ![]()
Ensimmäiset tupakat ja verbenat itäneet.
Nyt voitte @Nuu , @Kurppa ja @Karvari olla huoletta. Kylvin lisää orvokkeja ja petunioita. Orvokkeja ehkä sellainen 40+ pussin jämä ja petunioita en laskenut, kun siemenet oli itse kerätyistä. Näistä tulee ihan hyviä täytetaimia, jos johonkin jää aukkopaikkoja, tai jos joku tuttu tai tuntematon näyttää olevan taimia vailla. ![]()
Samettikukat, daaliat ja yrtit odottaa kylvövuoroaan.
Vein tänään myös ensimmäiset taimet (pelargoni, orvokki, rosmariini) kasvihuoneen taimihuoneeseen ja kytkin sinne lämmityksen. Sähkö näyttää muuttuvan kohtuuhintaiseksi.
Huh Nea, hyvä juttu. Nyt voidaan huokaista helpotuksesta ![]()
Oiskohan se keväällä taas taimivaihdon paikka…? ![]()
Huoh,onneksi ![]()
Toivottavasti ![]()
![]()
Etsin raivokkaasti kesäkukkasiemenpusseistani sellasia jotka olis “melkeen pakko” kylvää nyt.
Ylpeänä omasta maltistani täten ilmoitan että puolikerrottu keltainen tummalehtinen dahlia (genesee), kesäleimu twinkle pinkki (karvari) ja hämähäkkikukka (kurppa) on nyt kylvetty. Maltilliset määrät kustakin.
Kaikki muut odottaa vielä.
Multasäkin otin sulamaan. Jos huomenna ruukuttelisi kennostoista taimia.
No,kukase nyt aikasessa,kesäleimu ois ehtiny kyllä nyöhemmin ![]()
Täällä myös maltillisesti lähdetty kesäkukkien osalta liikkeelle. Se tila tai paremminkin sen puute.Tänään koulin kesä-astereita ruukkuistutuksia varten. Myös kosmoskukka- kylvöt tehty. Huomasin, että kesäkukkien osalta on tulossa punainen kesä. Jopa orvokkikasvustosta löytyy rubiinin punaista .
Nomut jos sanotaan maalis-huhtikuussa niin huomennahan on jo maaliskuu ![]()
![]()
Mä pyörittelin myös kosmoskukkapussia mut jätin vielä oottamaan. Onks nyt aikuisten oikeesti niille hyvä kylvöaika?
Mulla on just toi sama sweet dreams pussissa oottamassa ![]()
Pussissa luki maalis-huhtikuu. Tänään kylvin ,huomenna maaliskuu
. Toiveajattelussa varhaisempi kukinta.
Mä kylvän sen vasta ens kuussa ![]()
Niin määkin, ens viikolla mutta muita kun kosmosta, tai ehkä sitäkin muutama siemen, aikaisempaa kukintaa varten. ![]()