2026 Kylvöt ja pistokaslisäykset

Ruukuttelin ja järjestelin, vielä mahtui.

Tilaa vielä juuri itäneillekkin.

10 tykkäystä

Tänään istutin turve ja kookoskuitunapeissa itäneitä ruukkuihin, kun juuret alkoi kasvamaan läpi. Revin aina niiden nappien kuoret roskiin ennen purkitusta, kun en halua niitä kuitukankaita käytetyn kukkamullan mukana maahan. Taimihyllyssä on nyt kolme valaistua hyllyä täynnä ja kaksi vielä vapaana. Onneksi eilen sain lahjoitettua petuniakylvöksen pois, niin ei tule enää pakottavaa tarvetta koulia niitä. Muutoin olen tänävuonna onnistunut jättämään kylvämiset vähemmälle, mutta onhan tässä vielä aikaa. Tomaatit laitan itämään kahden viikon kuluttua ja kai sitä jotain kukkiakin vielä ehtii.

Taimia tällä hetkellä on seuraavasti:

• Petunia Picobella 153 kpl
  • Keijunmekko 9 purkkia, taimia 3-5/purkki
  • Dahlia Figaro mix 9 kpl
  • Koristetupakka Saratoga 8 kpl (lisää kylvetty tänään)
  • Begonioita siemenistä 15 kpl
  • Chilit 13 kpl
  • Tomaatti Funnyplums Rosy Pink 2 kpl
  • Mustanmerenruusu 5 kpl

7 tykkäystä

Koulittu itäneitä ja kylvetty muutama valkotupakan siemen.

Maaliskuu koitti. Aamupäivällä kylvin kosmoskukat ja nyt laitan vielä Tomatillot. Tomaattien kanssa päätin etten vielä kiirehdi. Katotaan mitä mieltä oon huomenna… :roll_eyes:

Minä tein tomaattilautan, pelkään, että liian ajoissa. No, siemeniä riittää myöhempiin kylvöihin…

Riittääköhän nuo petuniat 153 kpl? :grin:

1 tykkäys

Ensi kuun jälkeen on jo toukokuu, että kyllä nyt alkaa olla jo kiire. :sweat_smile:

3 tykkäystä

No kun sen noin ilmaisit… :joy:

Ei ainakaan tarvitse latvoja juurruttaa tänävuonna. :grin:

Sukulaiset ja tuttavat tulevat saamaan kukkalahjoja.

Ainahan jokunen paleltuu keväällä.

Ainakin miulla.

Sipulia siemenestä.

Mä kylvin eilen ruukkuihin esikasvuun keltasipuleita kahta plaatua ja punasipulit.

2 tykkäystä

Kasvatin kerran sipuleita siemenestä, hyvin onnistu.

2 tykkäystä

Juu kyllä ne onnistuu siemenestä, toivottavasti ja ehkä. Mutta viime vuonna ainakin.

Mulla on kasvamassa jätti- ja purjosipulit myöskin, ne mä laitoin tulemaan tossa tammi-helmikuussa.

2 tykkäystä

Kylvin daaliat “Collarette Dandy”, siemeniä meni 220-230 kpl kostean vermikuliitin päälle lämminvesivaraajan päälle. Kirkas pleksi päällä säilyttämässä kosteuden. Aiempina vuosina idätin nämäkin lautalla.

4 tykkäystä

Ja nyt yksi reilu erä samettikukkia itämässä, lajike legion of honour, omista siemenistä. Määrää en laskenut.

Näille myös pintakylvö vermikuliitin päälle.

1 tykkäys

Nyt kelloköynnökset purkitettu,laiton kaks tainta/ purkki.
Isot daaliat kans purkeissa.

1 tykkäys

Muistin, että kesäpäivänhatut pitää kylvää. Idätykseen meni Impectalta tilatut Capuccino ja Goldilocks sekä itsekerätyt Toto Goldit.

1 tykkäys

Täällähän alkaa olla meno päällä :sweat_smile:

1 tykkäys

Se on kevät :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 tykkäystä

Valmistelin juuri uuden tomaattilautan Tumbling Tomille ja Vilmalle.