Parvekekasvatuksiin meneviä kasvikkeita.
Olkikukka Bunter Bikinin hajakylvöt itää ruukussa ja idätyslautalle meni tomaatti Patio Blum.
Parvekekasvatuksiin meneviä kasvikkeita.
Olkikukka Bunter Bikinin hajakylvöt itää ruukussa ja idätyslautalle meni tomaatti Patio Blum.
Minä oon kylvänyt Eustomaa, Leijonankitaa, Tarhasalkoruusua, koreatörmäkukkaa, kesäleimua, tarhakukonkannusta, näistä muut jo suurimmaksi osaksi itäneet paitsi 2 viimeisintä lajiketta.
Kylvin ehkä jotain muutakin jo mut en muista mitä ![]()
Jos minäkin sit kosmoksen kylvän tänään, viime kesänä kukki tosi myöhään.
Mistä oot tilannu eustoman siemeniä?
Viesti yhdistettiin ketjuun: Kosmoskukka, Cosmos
Onpas kauniita!
Sammarit kissanhiekkaan itämään.
Mihin laitat nuo aivan ihanat amppelit, tarkeneeko ne jo ulkona?
Ensimmäiset vakiosiemenet laitettu itämään.
Kylyvin nukenkauluksen,viime vuonna kirvat vei pikkutaimet.
Ne on vielä pari viikkoa tai säiden mukaan kasvihuoneen sisällä olevassa taimihuoneessa karaistumassa viileyteen. Säiden mukaan ne pääsee sitten ulos tai uusiin koteihin. Viime vuonna sain orvokkiamppelin itselleni ulos jo maaliskuun kolmannella viikolla.
Koulin hopealehdet, narsissitupakat ja verbenat. Kaikkia oli kylvetty maltillisesti. Ruukuttelin kennostoista taimia.
Maanantaina kylvetyissä samettikukissa ei näy vielä mitään itämisen merkkejä. Siemenet viimevuotisia huonon kesän siemeniä. Olisiko vain huonot siemenet vai olenko malttamaton?
Kylvä päälle uudet niin heti aiemmatkin itää. Niin aina ![]()
Tässäpä juuri suunnitelmissa ottaa uusinta 2024 vuoden siemenillä ja eri astiaan. Melkein tietää jo, miten lopulta käy.
Kukkatarhureilta ja Mustilan puutarhalta. Vain jälkimmäiset iti, mutta se saattoi olla oma moka idätyksessä.
Kylvin sammarit jo helmikuun puolella, nyt ne on jo koulittu omiin ruukkuihin: Kilimanjaro white, Burning Embers ja Starfire-kääpiösammari. Hennin salkoruusut odottaa koulimista, toistakymmentä niitä jo tulossa. Mikrodwarf-tomaatit (enää 16, kaksi ei selvinnyt viimeisestä siirrosta…) siirretty isompiin ruukkuihin. Loput tomaatit kylvän parin viikon kuluttua. Taimipöytä täyttyy, mutta minä nautin. Kevään odotusta parhaimmillaan. Eilen vaihdoin jo ruukkunarsissit pihalle, kanervat oli jo kaikkensa antaneet ![]()
Kun on niin lämmintä terassilla niin täytin ruukkuja valmiiksi kylvöja varten.Nämä olisi nyt tarkoitus kylvää
Heti täällä uteliaana zoomailin kuvaa ![]()
Kylvin samettikukat.
Tänään kylvetty tomaatinsiemenet. Tarkoitus oli vasta viikon päästä, vaan enpäs malttanut odottaa. Osa vanhojakin siemeniä,saas nähdä itävyys. Ainoa uusi lajike minulle kylvössä on Zlatava. Kuulostaa itäiseltä lajikkeelta.