Useamman kylvön tuloksena minulla on kymmenen sammarin tainta, tänään kylvin noin kaksikymmentä uutta siementä ajatellen että kymmenen voisi itää. Ne riittäisi minulle.
Tarpeen mukaan täälläkin on sammareita kylvetty. Boy o boy -sammareista 8 eteni jatkokasvatukseen. Toissapäivänä löysin paikallisesta marketista Strawberry Blond-sammarin siemeniä ja ne oli varsin tuoreita. Jo seuraavana päivänä kylvöstä lenkkejä nousi pintaan. Kymmenen ajattelen niistä laittaa jatkokasvatukseen. Varmaankin joidenkin mielestä määrät säälittäviä . Meitä on niin moneen junaan ja hyvä niin.
Minäpä se keksin keinon saada lisää tilaa! Ostin Clas Ohlssonilta 3 kpl kylpyhuoneen hyllyjä. Hintaa oli 20€/ kpl eli menihän noihin rahaa, mutta eihän harrastuskuluja lasketa…
Hyllytasot ovat vedenkestävät ja päästävät valon läpi. Eli aivan loistavat tähän tarkoitukseen! Mulla on sekä ylhäältä että sivusta tulevat kasvivalot ja ikkuna on etelään päin. Nyt mahtuu koulimaan lisää sammareita!
Mikähän siinä on kun aina ensimmäiset hentoset taimet kastelen hengiltä. Vahvemmat selviää paremmin, vaikka yksi keltainen luupiini oli juuresta ruskeana kun koulin niitä isompaan astiaan.