2026 Kylvöt ja pistokaslisäykset

Yllätys, sammarit itäneet vihdoin, harvalukuisesti tosin.

Ai ne sun ekana kylvämät iti nyt , Bolero ? Ja ne niitä korvaamaan kylvetyt Tangerine Gemit tulee sit päälle vielä ? Tiiäthän et tie Pulaan on reunustettu myöhään itäneillä sekä niiden korvaajilla :sweat_smile:

1 tykkäys

Bolerot ei idä kaikki, Tangerinee ei ole montaa kylvettynä. Mua ei nähdä pulassa. :grinning_face:

Voi harmi, olis ollut niin kiva tavata. No ens vuonna sit.

1 tykkäys

Tänään laitoin eilen postissa saapuneita kosmoskukkia ja kesäpäivänhatun itämään. Kylvin myös muutamia salaatteja, basilikaa ja tilliä.

Sunnuntaina kylvetyt tomaatit on alkaneet itää ja yli pari viikkoa sitten kostean suodatinpussin päälle laitetuista 2004 vuoden White Wonder tomaaatinsiemenistä oli yksi itänyt.

1 tykkäys

Äläppä vielä oo nuin varma,vielä on aikaa kylyvää :joy:

1 tykkäys

Mä huomasin eilen kalenterin maaliskuun lehden ylänurkkaan kirjottamani tekstin: n. 15.3. Kyssäkaali Superschmelz ja mukulafenkoli.

Hitsit, jo myöhässä suunnitellusta aikataulusta, asia korjattava tänään tai viimestään huomenna. Huomaan toivovani että noi on hitaita itäjiä… :sweat_smile:

Vain kylvetty siemen itää. Pulaan ei myydä peruustuspaikkoja, mutta arvonnan perusteella voi saada kausikortin.

4 tykkäystä

Istuttelin muutaman kesäkukkaruukun saunan verannalle.

Hyvin nopeasti huomaa, ettei niitä taimia ole liikaa kasvatellut.

Iso määrä menee vielä rapunvierusruukkuihin ja laastipaljuihin.

5 tykkäystä

Perustajajäsenet pääsee aina :innocent:

2 tykkäystä

:chequered_flag: :innocent: :joy:

1 tykkäys

Keskiviikkoiltana kylvetyistä kesäpäivänhatuista on osa jo itänyt. Samoin sunnuntaina kylvetyistä tomaateista on osa sirkkalehdillä.

Tänään pitää siirtää osa petunioista isompiin rukkuihin ja viedä autotalliin. Ostin eilen Lidlistä sellaisen telttakasvihuoneen ja kasasin nyt vain sen sivuhyllyt ja viritän niihin kasvivalot. Tallissa on viileämpää kuin talossa, joten se on hyvä paikka taimille. Kun kelit lämpenee kasvihuoneen voi siirtää tallin kattoterassille. Minulla on samanlainen teltta ollut yli 10 vuotta ison kasvihuoneen sisällä keväisin lämmitettävänä tilana.

1 tykkäys

Kylvin kasvariin tilliä ja retiisejä.

Koulin muutaman sammarin.

3 tykkäystä

Siinä minun vähäiset siemenostokset.

Ei pitänyt näitäkään ottaa, vaan vain tarvikkeita, mutta pieni heräteostos.:grinning_face_with_smiling_eyes:

Näitten lisäksi on 3 laatua vanhempia sammareita sekä pioniunikkoa ja ruiskaunokkia suorakylvöön.

Ostin biolanin sammalnappeja, aion laittaa kaikki esikasvatettavat samoin kuin yleensä sammarit.

Eli suoraan nappeihin. Jää eka koulinta pois ja hyvin on toiminut.

Avomaankurkkua laitan myös huhti-toukokuun vaihteessa.

1 tykkäys

Mulla on ollut tuota Cherry Brandy- kesäpäivänhattua. Ostin ne taimina tori.fistä. Eivät kukkineet kuin yhden kesän, eivät kestäneet talvea. Se on tosi kaunis ja matalampi kuin tavallinen kesäpäivänhattu.

1 tykkäys

Ei tuon pitäisi olla edes monivuotinen.

Ihan kesäkukka siis on ja sillä ajatuksella sen ostin.

Olen siis aina ajatellut kesäpäivänhatun olevan eri kuin nuo perennamaiset rudbeckiat.

Nehän talvehtivat hyvinkin ja on siis tosiaan korkeita.

Meillä on mökilläkin niitä korkeita loistopäivänhattuja montaa väriä, saman sukuiset, mutta siis eri kasvit.

1 tykkäys

Koulin lisää sammareita.

4 tykkäystä

Kylvin ruukulliset tilliä, rukolaa ja pinaattia. Orvokit on nostettu kasvihuoneessa orrelle ja taimihuoneeseen löytyi sitä kautta lisätilaa. Autotallissa talvehtineita timjameita kannoin kasvihuoneeseen.

1 tykkäys

Olet oikeassa Suokukka. Googletin vähän ja tosiaan loistopäivänhattu (Rudbeckia Fulgiva) on vähän eri laji kuin kesäpäivänhattu (Rudbeckia Hirta). Sitten on vielä sädepäivänhattu (Rudbeckia Fulgiva var. Sullivantii) ja syyspäivänhattu (Rudbeckia Laciniata). Sekavaa on. :woman_s_hat:

1 tykkäys