2026 Kylvöt ja pistokaslisäykset

Laitan muutaman perunan ikkunalle itämään.

1 tykkäys

Vasta tänään tomaatit ja kesäpäivänhatut multiin. Taitaa olla oma ennätys, yleensä tungen tomaatteja jo tammikuussa kasvamaan. Läpi talven elänyt Sidernon pistokas kupsahti päästyään varsinaiseen kotiinsa ja multiin. Oli tuo tomaattipistokas kuitenkin sen verran mielenkiintoinen juttu, että taidanpa kokeilla jollain ensi talvenakin.

Pelargonian syksyllä otetuissa pistokkaissa on hienot juuret. Jonkun täytyisi vaan istuttaa ne.

3 tykkäystä

Potat-tomaatit kylvetty (kiitos MKR:lle) ja kelloköynnökset (kiitos Nealle) koulittu. Oikealla takana sammarit, ne ovat hujahtaneet yhtäkkiä pituutta ja ovat kohta valmiita koulittavaksi. Ei olla vielä pulassa, mutta kohta…. :grinning_face:

7 tykkäystä

Tupakkaa, tupakkaa.

Koristetupakka, Crimsom Bedder, itämään.

Virginia Gold on jo itänyt ja ollut jonkun päivää mullassa.

5 tykkäystä

Ei mitään eloa mun tupakissa, pitääköhän kylvää uudestaan?

1 tykkäys

Vaikka noi tupakin siemenet on lilliputteja niin mä idätän ne siitä huolimatta suodatinpaperin päällä ja valoisassa.

Silleen ne on ainakin mulla itäneet oikein hyvin.

Vaatii kyllä multaan siirtäessä pinsettiä tai hammastikkua apuvälineeksi.

1 tykkäys

Astereitten koulintaa,okku erissä pakko tehä että saapi raivattua tilaa.
Minä oon jo Pulassa,tulukaa vaan te muutki :hugs:

3 tykkäystä


Hennin (kiitos!) salkoruusut edessä, sitten kääpiö-, Kilimanjaro- (kiitos Nuu!) ja Burning Embers-sammareita. Yrttejä, basilikaa, keijunmekkoa. Taustalla mikrodwarf-tomaatteja ja chiliä. Purkki poikineen!!

7 tykkäystä

Kiitos kutsusta Karvari. En ihan vielä pääse lähtemään mut matkajärjestelyt on jo hyvässä vauhdissa . Nähdään pian :hourglass_not_done:

2 tykkäystä

Uusi matkalippu vielä syvemmälle sinne saapui tänään postissa.

7 tykkäystä

Minunki piti vielä varmistaa että varmasti saan oleskella Pulassa,siemeniä tulossa :blush:

1 tykkäys

Aaah, minäkin olen kuolannut tuota kesäpäivänhattu ”saharaa”. Tulee olemaan mielenkiintoista, millaisia tulee ja kestävätkö talven, vai jäävätkö yksivuotisiksi. Raportoi sitten!

Kesäpäivänhattu Sahara ei ainakaan täällä ole kestänyt talvea,joka kevät on pitänyt kylvää uudet, mutta on vaivan väärtti.

1 tykkäys

Kiitos vinkistä! En sitten ehkä laita niitä, vaan tyydyn näihin tavallisiin, ovat niin ihania. Siemeniä muuten on tarjolla, jos joku haluaa.

3 tykkäystä

Minähänse tietenki taas oon keriijuulla :roll_eyes:

1 tykkäys

Postia tulloo! :grinning_face:

Tarviitko muuten vielä niitä sormustinkukan siemeniä myös? Mulla on varsia jäänyt törröttämään ja niistä saisi kyllä varmaan jokusen.

Kiitos taas,so4mustinkukan siemeniä on riittävästi.

1 tykkäys

Yritän osan siirtää loppuviikosta saunan terassille.

4 tykkäystä

Nyt asterit pääosin koulittu,vielä jäi taimia.
Saapi korijata jos joku nitkahtaa,tai purkittaa jos jääpi tilaa :astonished_face:
Hopeakaunosilmien purkitus alako,ahistaa jo valaamiiksi mihin taas kaikki saapi mahtumaan :disappointed_face:
Niin.ja sirokesäkynttilät pääs omiin ruukkuihin.

Sammareita tulossa.

8 tykkäystä