Tuli nyt mieleen noista Hennin upeista ruukuista viikko sitten näkemäni uni. Olen kylvänyt ja kasvattanut kolmea kosmoskukka- tainta, joiden korkeus pitäisi olla n 80 cm. Unessani ko taimet kasvoivat piharuukussa ja korkeutta oli 2 m ja näiden hukoppien päässä oli vain yksi pieni kukka.Aivan järkyttävä uninäky. Pelkäsin tämän olevan enne-uni, joten heti aamulla kävin saksimassa taimista latvat pois. Viikossa on kunkin taimen lehtihankoihin kasvanut uutta kasvua. No ei ainakaan tule unen näköisiä runkoja. Latvat tyrkkäsin eri ruukkuun ja vaikuttaa että saattavat juurtuakin.
Kyllä ne olisi haaroittuneet itsekseenkin. Isot puskat tulleet aina.
Nyt taimien päässä nuput.
Huvittava uni! Puutarhurin painajainen ![]()
Tuli taas kylvettyä lähinnä kesäköynnöksiä.
Kurkun siemenet multaan,on kyllä aikasta,mutta laitoin jo.
Eilen ja tänään kylvin sammaria, varmaan viittä eri kosmoskukkaa, aitoelämänlankaa, maissiunikkoa, valkoista ketoneilikkaa jne. Kaikki on harson alla kasvarissa, samoin daaliat. Saa nähdä itääkö mikään, sisälle en rupea kuskaamaan. Ens viikolla on kuulemma talvi, laitan sitten raksapuhaltimen pöhisemään, jos se auttais. Kurkut ja tomaatit vain on sisällä.
Tänään siirsin orvokkiamppelit kasvihuoneeseen. Seuraksi saivat esikasvatettuja perennojen taimia (sekalainen seurakunta). Vähän jänskättää. En ole koskaan näin aikaisin vienyt kasvariin. Noh harson laitoin päälle ja yöksi vielä lisää harsoa ja pakkaspeitto niskaan. Huomenna nähdään. Nyt pilvinen sää, kasvihuoneessa lämpöä +15 C. Varmaankin tulevina öinä muutama pakkas-aste.
Kaikki hyvin, kasvit eivät olleet moksiskaan. Huoh
Mullon ollu nyt viikon verran orvokit kasvarissa,yöksi laitan harson,hyvin ovat pärijänneet ![]()
Nyt näyttää etton jopa -6 yöllä,pitää vissiin völijätä sisälle yöksi.
Taas autotallissa tiivis tunnelma,osa jo kasvarissa.
Tuossa viimisessä kuvassa pöytätaso ihan täpötäynä suemenkasvatteja.
Niin,ja pelakuut vielä erikseen
Lapset ja taimet viihtyvät kummatkin tiiviisti yhdessä
Hyvät hyssykät tota sun taimimäärää
. Kun joku mun kaveri seuraavan kerran ihmettelee mun esikasvatuksia niin näytän noi kuvat todisteeksi sille et todellakin oon maltillinen.
Kaikki on niin suhteellista ![]()
Matkalla pulaan?
Ylvalii, todennäkösesti Karvari asuu siellä kevätkauden vakituisesti. Käy välillä kotona piipahtamassa.
Joo,niinku Nuu tuossa totesi,oon vaki asukas ![]()
No, aika moni meistä taitaa olla omalla tavallaan pulan vakiasukas keväisin-
Mihin ihmeeseen noin valtavasti määrä taimia sopii ja miten jaksaa saada ne edes paikoilleen.
Joo, niin taidetaan.
Vaikka iso osa on jo ruukutettu saunalle ja ulkoeteiseen, löytyy yläkerrasta vielä jokunen.
Onpas komeasti jo ruusubegoniat (?) kukassa.
Ulos kaikki,on paikkoja mihin laittaa ja joka vuosi nuot on paikkansa löytäneet ![]()