2026 Kylvöt ja pistokaslisäykset

Mun kaveri kasvatti tänä keväänä kääpiösammareita siemenestä, ihan niinkuin mäkin teen joka vuosi. Siemenet meillä oli samoja. Hän kouli yhden taimen per ruukku. Mä aattelin varmistaa että saan ison kauniin puskan ja laitoin 2-3 tainta per ruukku vaikka yleensä oon mennyt myös yhdellä.

Kävin hänen pihallaan tällä viikolla ja ne kääpiösammarit oli maassa paikoillaan upeina isohkoina pallomaisina puskina. Piti varmistaa et montako tainta siinä on per paikka. Yksi vaan. Hän oli syystäkin ylpeä niistä. Mun 2-3 taimen puskat on kaikki pienempiä kuin yksikään hänen yhden taimen puskastaan.

Luulen et kasvupaikka (hänellä aurinkoinen ja suojaisa) ja kasvualusta (hänellä kasvulaatikot joissa uusi pussimulta) on se ratkaseva tekijä tässä.

Taimia riittää, pitää vain saada niille paikkoja. Yleensä kun revin idän unikot pois niin saa tilaa. Tässä vain pieni osa taimista.

6 tykkäystä

Se on henkimaailman asioita, että miten kylvöt sujuu?

2 tykkäystä

Osa talvikylvöistä onnistui, osa kasvaa pelkkää sammalta.näitä pitäisi alkaa pikkuhiljaa koulia.

Piti tulla kirkkaan punaista lupiinia, vaaleanpunainen näkyy olevan, ei pääse jatkoon.

2 tykkäystä

Henni,tässä minun elämänlangat :joy:

1 tykkäys

Ei ollut ”vuoden 2026 kasvi” tämä elämänlanka! :roll_eyes:

1 tykkäys

Piti ihan tulla kattomaan et onko meillä uus penttiläinen mut Hennihän se on vaihtanut avatarta :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 tykkäys