2026 Kylvöt ja pistokaslisäykset

Täällä jo kukitaan! Onpa aikaisessa nämä. Nyt mun pitää tällä viikolla saada nämä kyllä jo ulos.

5 tykkäystä

Oho,mulla vasta surkiat nysät :anguished_face:

En ole edes lannoittanut noita. Peltomultaan istutettu, ilmeisesti siinä on ytyä! :winking_face_with_tongue:

Nyt pitäis kaikki suorakylvöt laittaa kun pintakin on märkä. Mutta vähän lämpöäkin pitäis olla. Muistan että viime vuonna tais osa jäädä itämättö, kyn oli liian kylmä ja satoi liikaa.

Muista karaista :woman_farmer:

1 tykkäys

Äh, suoraan ulos vaan. Minä en näitä sisään ja ulos rupea kantamaan.

Eestäs löyvvät :roll_eyes:

1 tykkäys

Voi karaista myös harson avulla. Alkuun kaksi kerrosta, sitten yksi, pikku hiljaa enemmän aurinkoa.

Sain kaikki taimet yläkerran aulasta pois. Melkein kaikki on istutettu ruukkuihin ja saaveihin. Jokunen vielä ulkoeteisessä odottelee.

1 tykkäys

Joko sinulla ruukutetut kasvit kukkivat ?

Melkein kaikki.

Ei nämä vielä näytä oikein miltään.

11 tykkäystä

Nythän on vasta toukokuun puoliväli. Hyvältä näyttää näin varhaiseksi ajankohdaksi.

1 tykkäys

Pitäisi alkaa rahtaamaan taimia ulos ja sisään, mut ei oikein jaksaisi…

Tuli kylvettyä turhan aikaisin muutamia perennoja. Viikko sitten siirtoistutin muutamat kylvämäni vaaleanpunaiset palavarakkaudet.

On koomisen ja hassun näköistä, kun perennamaassa nousevat kasvit ovat nyt n 10 cm korkuisia ja istuttamani palavat rakkaudet huitelevat n 60 cm korkeudessa, mutta kukkaa ne sentään alkavat pukkaamaan.

10 tykkäystä

Keväällä kaivetun sokkelin vierustalle kylvin matalaa unikkoa.

Eihän ne kuitenkaan kaikki idä🤭

11 tykkäystä

Unikot on siitä hankalia kun eivät tykkää siirtämisestä, nyrkin kokoinen rypäs pitää ottaa niin muutamat jatkaa kasvua. Noin käy kun pussista ripottelee tai jättää siemenpallukat paikoilleen.
:heart_eyes:

Mun kaikki kylvökset meni ihan penkin alle tänä vuonna. Siis ei voi muuta kuin nauraa. Hankikylvöt ei tuottaneet mitään, purkeista nousi vain rikkaruohoja. Multa ei ollut riittävän puhdasta, tai sitten purkit kuivuivat liikaa jossain vaiheessa. En saanut näistä taimen taimea.
Sitten nämä keväällä kylvetyt kesäkukat. Voi huokaus sentään. Tässä kukonkannukset nyt:

En taida näitä uudelleen kokeilla. No entä sammarit? Ne hädin tuskin jaksoivat kasvaa 10 cm korkeiksi…

Ja eipäs unohdeta elämänlankoja…

3 tykkäystä

Kelloköynnökset eivät ole kuukauteen kasvaneet senttiäkään, päinvastoin ovat jopa mädättäneet versojaaan…

Näin hienosti ovat leijonankidat tuuhistuneet tämän ruukkuistutuksen reunassa…

2 tykkäystä

Just tämä on se syy, että kasvatan korkeintaan samettikukkaa itse , jos sitäkään. :wink:

Kun ei lähe, niin ei lähe ja en jaksa ahtaissa pimeissä tiloissa niiden kans tuhtata ja annas olla jos siellä on ötököitä, niin isäntä hermostuu heti. :rofl:

1 tykkäys

Henni sun sammarit varmaan komistuu vielä hyvin kesän aikana. :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 tykkäystä