Aaroninparta, Saxifraga sarmentosa

Kannattaa kysyä sitä joltain tutulta. Yleensä ne joilla partaa on myös niitä poikasia helposi jaettavaksi. Itselläni ei tällä hetkellä ole kokoko kasvia kun joskus vuosia sitten luovuin valon/tilan/ajanpuutteen vuoksi melkein kaikista kasveista.

Minä sain edellisektkin tutuilta, ja aion keväämmällä tod.näk. samoilta tyypeiltä lisää kysyä:D

:smiley: pistokkaat ovat uusiutuva luonnonvara.

Onneksi:D

viherpiiperö voisitko yhtä “ylimääräistä” pyytää tutultas jos pyydän oikeen nätisti :smiley:

Enköhän, Suhvihymyä

Viimeisen aaronin nappasin tänään kukkiksesta matkaan ja sainkin oikein pullevan yksilön

on hassun punavihreä…

Minulla oli joskus juuri tuollaista ja aina vaan tuli ja tulee siitä mieleen kuin se olisi uitettu punajuuriliemessä :slight_smile:

Onko aaroninparta ja kehtolehti sama kukka/kasvi??saan äidiltäni kehtolehden ystävänpäivä lahjaksi,ja se oli sen puutarhalta ostanu,sehän on myös perenna,mutta myös sisäkasvi.Kasvikortistakaan ei löydy ku tää aaroninparta.

Eivät ole samoja

Kiitos selvennyksestä:)

Sain viim eperjantaina Tiiperolta aaroninparran rönsyn, joka on ainakin toistaiseksi ihan hyvävointinen minikasvarissa pohjoisikkunalla:

Aaroninparrasta sen verran niin Viherpiiperölle kuin muillekkin että itselläni se kasvaa kestomullan ja orkideamullan seoksessa, ja kun pitää sitä kosteana kokoajan, kasvaa ja kasvattaa rönsyjä ihan mega-tahtia! Mutta heti jos pääsee kuivahtamaan kunnolla, kuivattaa rönsyt, ja liian kuivassa ne jäävät ihan pieniksi. Kerrankin siis kukka joka tykkää veden lotraamisesta!

Minulla se on sellaisess ruukutusseoksessa, käykö se, vai pitääkö sekoittaa vielä orkideamultaa?

Riippuu Vp siitä seoksesta, minkälainen se on, onko oma sekoitus vai mitä siinä pussissa lukee? Pääpiirteittäin uskoisin, että käy kunhan muutkin olot ovat kohdallaan. Ihanteellinen kasvualusta on hyvä juttu, mutta siitäkään ei ole apua, jolleivät valo, vesi, ravinteet, lämpötila vastaa kasvin vaatimuksia. Monet kasvit kasvavat ja voivat hyvin monenkinlaisissa oloissa mutta onhan se hyvä, jos niille pyrkii tarjoamaan kaikin puolin ihanteelliset kasvumahdollisuudet.

Juu ja hyvinhän tuo tuntuu aika monella kasvavan, itsellä vaan kesti kauan aikaa tajuta että tosiaan tarvitsee paljon kosteutta, minä kun aina menaan kaikkea kastella liian vähän. Ja luin vaan kirjasta että tykkää ilmavasta alustasta, ja koska tuo orkidea-seos-pussi tuolla makailee tämmöisiä seoksia vasten niin laitan sitä aina tuommosille varmuuden varuille.

Aijaa,sinäkin meinaat akstella liian vähän, enpä ole ainoa! =D

Sakralta saatu Aaroninparta tänään…

Ei ole totta ! Mulla muisto vain…