Aaroninpartani on pulskassa kunnossa, mutta ei tee rönsyjä, missähän lienee vika ?
Ohhoh, onpas komean näköinen! Oletko laittanut siihen useamman parran samaan ruukkuun vai onko se itse tehnyt itselleen kavereita?
Omalle meinasin käydä köpelösti talvella. Syksyllä jaoin siitä poikasia halukkaille ja kasvi näytti tekevän niitä aina vain lisää ja lisää. Sitten yhtäkkiä se alkoikin kuivattamaan rönsyjä ja lopulta koko kasvi rapistui. Ötököitä ei näkynyt, mutta luulen ettei se tykännyt muutamasta kuivasta jaksosta. Onneksi sain pelastettua rönsyistä muutaman pikkuisen, jotka selvisivät talven yli. Nyt suurempi niistä (pieni edelleen, reilun 5 lehden yksilö) on tehnyt 3 noin 10 cm rönsyä. Toivottavasti se jaksaa kasvaa itsekin eikä vain rönsyjään viruttele. Vai pitäisikö rönsyt katkaista?
Täällä minun talven yli päässyt pienokaiseni, joka on jo huimasti kasvanut. Rönsyjä innostui tekemään vauhdilla, kun pääsi valoisaan ja kastelua hieman lisäsin. Kovin paljon en uskalla kastella, kun pelkään, että tulee liikaa.. Pyöreälehtikihokki, tämä on se sinulta matkustanut "pikku-piipero", vanhalla puolen munakupin asukki..
Voi toista! Toisestahan on tullut tomera teini! Ei taida enää munakupissa asustaa? Sen sisarukset eivät ole vielä kerenneet noin komeisiin mittoihin. Odotellaan odotellaan...
Joo, ei mahdu munakuppiin enää, mutta oma kiva kiikku-talo löytyi kynttilälyhdystä. Jokohan sekin jää pieneksi tänä vuonna?
En tiennytkään että aaroninparta kukkii, luulin vain että se tekee rönsyjä, mutta nyt siinä on kukat.
no en oo saanut juurtumaan kun en tiedä kun ei sille oo mitään tapahtunut viel vaikka hengissä on, mut en oo koskaan kasvattanut.
Ei niissä ihmeitä tapahdukaan muutamaan kuukauteen. Niin kauan, kuin on hengissä, nou- hätä.Varoen kastelet, mutta pidät huolen, ettei ihan kuivaksi pääse.( onko taimen keskikohta mullassa) Tykkää valoisasta paikasta. Keväällä alkaa tapahtua, rönsyjä nousee sivuista. Ne on aluksi ihan lankamaisia, sitten alkaa tulla pieniä taimia niiden päihin.
Olisiko kelllään yhään poikasta vailla uutta kotia?
Ostin aikaa sitten kirpparilta varmasti aaroninpartaa varten tehdyn amppelin, pikkuisine sivuruukkuineen (tai sitten tuo on nukelle tarkoitettu boolimalja), mutta asukkia siihen en ole löytänyt mistään.
Ostin tänään tällaisen punastelevan Aaronin.
Heinäpuu voi kun kaunis tuo sinun aaronisi.
Tehdäänkö vaihtokauppaa sitten kun tuohon omaasi tulee rönsyjä, vai onko sinulla tuota mitä minulla on ? Katso tuo eka kuva.
Saapa vain nähdä kasvattaako tuo hetikohta rönsyjä, kun kaikki siinä olevat lonkerot oli joko katkenneet tai ehkä ihan katkaistu...
Meillekkin muutti tälläinen kesäkuussa
missä ihmeessä noita aaroninpartoja myydään?? ei tuu vastaan vaikka kuinka kiertelisi…
Eilen kävin ainonkadun kukkiksessa ja sielä oli vaikka kuinka paljon aaroneita
aijaa, täällä ei oo ainakaan ollu plantagenis eikä muissakaan kaupois…
Minä olen kokeillut pistokaslisäystä, mutta aaroni suuttui varmaan, kun pääsi vahingossa välillä hieman kuivahtamaan.
Hei, omasta kokemuksestani aaroninparta ei kyllä helposti kuivuudesta ota nokkiinsa. Alussa tietysti kun tekee juuria tarvitsee kosteutta mutta juurruttuaan ei haittaa vaikka välillä unohtaisi. Lehtiä saattaa kuivua mutta itse kasvi “ihmevirkoaa” aina.
mulla kans pistokas kuivahti liikaa ja otti ja kuoli, varmaan johtu osittain ku oli niin onnettoman kokoisessa purkissa…
Mutta täytyy joskus yrittää uusiksi, ei maailma yhden pistokaserän kuolemiseen kaadu.