Teksti edelliseen: Kauniiiiita satues ja muut minulla vasta tässävaiheessa.
Minulta ainakin sait Hoyabella tuota vaaleanpunaista.
Omani ovat "reuhahtaneet" parvekelaatikossa aika hyvänkokoisiksi ja nuppuja on tosi paljon, mut kovin hitaasti ne sieltä kehittyy, tänään itse asiassa ensimmäinen kukka auki.
Tästä ruusuliisasta tulee mieleen piparminttu karkki.
Yksi helpoimista talvehtivista (ihan huoneenlämmössä lisävalolla) ja tammikuusta asti voi pistokkaita ottaa, juurtuu satavarmasti.
Hienoa Hoyabella!!!
Mie olen tehnyt tällaisia istutuksia varoiksi jos jonnekkin tarvii kukkia viedä.
Kurpitsalla kauniita asetelmia
Peukaloinen, onko sinun ´piparminttusi´hankittu kaupasta taimena vai siemenestä? On niin ihana, että tekis mieli ruinata siitä pistokasta. Jos sulta vain sattuu liikenemään.
Se on hankittu juurrutettuna pikku taimena. Kyllä siitä raaskin yhden pistokkaan napata. Huomenna olenkin mökille menossa, niin voin sieltä ottaa, koska se kasvaa siellä. Laita hölöihin osoitteesi, Platon. Katson sieltä sen virallisen nimenkin. En muista sitä nyt.
Eipä pöllömpi tuokaan. Peukaloiselle lähti yv:tä.
Ostin ison ruusuliisan amppelikasvina, mikä ei ollut viisasta. Nämä teidän viritykset ovat paljon kauniimpia. Ostamani liisat ovat kuin orpoja kurkeloosia, liian jäykkiä. Eivät istu meidän kuistin pieleen ollenkaan. Olisi varmaankin paikallaan huolellisesti toteutetun kivitalon laatoitetussa pihassa.
Onneksi nämä on tuulelta suojassa.
Tämän piti olla raidallinen kuin piparminttukarkki...
Odota vaan, kyllä jotkut kukat onkin.
Onko nämä kesän jälkeen roskikskamaa, vai pitäisikö syksyyn jotenkin varautua?
Ainakin ensimmäisen haluaisin saada talteen kun se on hento kaksivärinen.
Jos hennot jonkun latvan katkaista niin ota nyt jo vesilasiin pistokkaita ja talveta sisällä kuten normaalit huonekasvit.
Ota nyt pienet pistokkaat juurtumaan ja siirrät ne jo valmiiksi sisätiloihin, niin ei unohdu pakkaseen. (sitten joskus)
Minun siemenestä kasvatetut "piparmintturaidalliset" ruusuliisat näyttävät tänään tältä. Kukkakaan ei ole minusta niin kerrottu kuin piti olla.
Viime syksynä juurtuneita pistokkaita minulla oli kolme joista keväällä sain uusia pistokkaita. Nyt näistä on kukkapenkissä yli kolmen metrin matkalla ja yhdessä kukkalaatikossakin kolme kappaletta.