Kaksi talvetettua pikkutainta ja nyt niiden jälkeläisiä kymmeniä.
Mulla meni kaikki lissut ulos
Osaako kukaan sanoa, mikä mun ruusuliisan pistokkaitani vaivaa, kun kuivattavat latvassa olevat kasvupisteet ja lakkaavat kasvamasta. Pistokkaat kuitenkin ovat juurtuneet ihan normaalisti ja samalla tavoin olen niitä hoitanut kuin aiempinakin vuosina. Mitään öttiäisiä en ole niistä löytänyt, eivätkä tiputa lehtiään tai muuta lehtiensä väriä.
Varjon hempukat.
Viime yönä vasta paleltuivat.
Olin sairaalassa kun tuli pakkasyö ja vei ruusuliisat. Olin kuitenkin pari oksaa ottanut jo jossain vaiheessa mutta nyt en tiedä mitä väriä ovat.
Mikähän vaivaa muutamaa ruusuliisaani, kun niiden uusimmat lehdet ovat alkaneet muuttua kuperiksi siten,
että lehtien reunat kääntyvät alaspäin.
Lehdet ovat muuten terveen värisiä eivätkä putoile, enkä mitään öttiäisiäkään ole niistä löytänyt.
Onko joku puutostauti? Liitän mukaan kuvan, vaikka ongelma erottuu siinä vähän huonosti.
Ruusuliisat meni, ostettava on ensi keväänä. Ostan yhden värin jokaista ja otan niistä sitten pistokkaita.
Siirtelin juurtuneita pistokkaita jo kennostoon.
Mie karsin huonot lehdet pois. Ei vielä kukinnan aika;)
Onko kukaan kokeillut kasvattaa sitä uutta ahkeraliisoista jalostettua aurinkoliisaa?
Näin sitä kehutaan myynti-ilmoituksessa:
Aurinkoliisat ovat näyttäviä, mutta helppohoitoisia eikä niitä tarvitse nyppiä. Viihtyy niin auringossa kuin varjossakin. Sopii hyvin isoihin ruukkuihin, amppeleihin tai maahan istutettavaksi.
Tämä ihastuttava kukka edustaa läpimurtoa kukkaviljelyssä. Aurinkoliisa on useiden Impatiens-lajien risteymä, jossa on suuremmat kukat ja pidempi kukinta-aika. Aurinkoa ja lämpöä rakastava aurinkoliisa on yksivuotinen ja kukkii keväästä myöhäiseen syksyyn, se sietää paremmin myös sadetta ja tuulta. Aurinkoliisa sopii yhtä hyvin ruukkuihin ja laatikoihin kuin kukkapenkkeihin.
Kodin Kukat mainostaa Aurinkoliisaa.
Näyttäs nämä aurinkoliisat olevan yksinkertasia,no so what,tilasin kolome ![]()
On kyllä huonoja kokemuksia Kodin kukuista,katotaan miten käy nyt.
13 viestiä yhdistettiin ketjuun: Ahkeraliisa, Ruusuliisa, Impaties walleriana, Osa 2 (alkaen 21.8.2024 ->)
Suljen tämän ketjun uusilta viesteiltä, jatketaan juttua Ahkeraliisa, Ruusuliisa, Impaties walleriana osa 2 -ketjussa.