No mie tietysti leivon niitä savikakkujakin
, kaikki höperyydet kasaantuneet samaan läjään
.
Voi kun minäkin olen haaveillut savikakkujen teosta jo parikymmentä vuotta!
On kuule ihanan rentouttavaa puuhaa. Kaksjapuolituntia hurahtaa ihan huomaamatta ;D
Pitäähän sitä vähän saveakin leipoa, tykkään kovasti ![]()
suhvi, käsityöt sivulla 215 on tekemäni tönö. makkaratekniikalla.
siis kippoja ja tollasii ihania taloja/ sellasii mihin saa tuikun sisälle… olen niin kauan haaveillut kun joskus raaskis satsata sellaseen kurssiin… laittakaa kuvia ihmeessä… haluaisin kyllä ostaakkin jos sellanen kiinnostava löytyy…(majakkamallinen minne saa tuikun kiinnostaisi tai talo)
Mene suhvi ihmeessä kurssille, jos mielesi yhtään tekee. Ei ne maltaita maksa ja puuha on ihan älyttömän kivaa. Sitäpaitsi omatekemä on aina omatekemä.
Pakko kyllä varoittaa: tähän voi jäädä koukkuun...![]()
täällä kurssit alkaa vasta ens vuonna…ja hintaa on 70e… ei ihan varaa
Minä askartelin eilen tällaisen (ohjeen otin Metalliaskartelukirjasta):

Kuva on aika huono, mutta ehkä siitä näkee, että on alumiinilangasta tehty....
Kaunis on. Onko se tehty ilmapallon päälle, niin kuin telkussa tekivät niitä lankapalloja? Laitatko jonnekin roikkumaan?
Kiitos!
Ihan "vapaalla kädellä" tein. Alumiinilanka on ihmee helppoa työstää ja sitä valmista palloa on helppo muotoilla (olen tuotakin vielä kuvanoton jälkeenkin muotoillut). Kuvassa näkyy vähän rumemmin nuo lamppujen kannat kuin oikeesti ovat. Taidan jättää tämän pallon tuohon telkkarin viereen pöydälle.
Hieno valopallo Eleonora! Mistä hankit tuota alumiinilankaa? Mulla olisi yksi juttu, jonka haluaisin tehdä, siihen taivutteluun rautalangasta mun sormet ei kestä nykyisin.
Sinellistä ostin, 1€/m
. Tuo taitaa olla 3mm paksua.
Kotona sain kyllä kuulla, että sitä varmasti saa jostain "rautakaupasta" halvemmalla...no, joo, mutta sen pitää olla pehmeää alumiinilankaa.
Kiitos ![]()
Teekuppi.
Ihailen aina kaikkia puutöitä. Tuo teekuppi on todella kaunis. Ostin eilen kolme sorvattua puista sientä. En tiedä, mitä puuta ne ovat, mutta kauniita nekin ovat. Luonnonmateriaalit viehättävät aina.
Nuo sinun puutyösi ovat kyllä aivan ihania! Siis valtavan kauniita ja hienosti tehtyjä. Sanavarastoni ei tahdo riittää kuvailemaan. Olen aina ihaillut tuollaisia näppäriä puutyön taitajia.
Onpa siinä todella taitoa! Kyllä puu on kaunista.
On täällä taas kaikkea hienoa. Ja nuo puutyöt on aivan ihania. Eleonoran valopallo on hieno, tuota tekis mieli kokeilla.
Laitan tähän minun viimeaikaisia aikaansaannoksia, no tosin joku on tehty vähän ennemmin.
Innostuin helmistä
Taustaväri ei kyllä tee nyt oikein oikeutta koruille. Parhaat oon jakanut suvulle
En tiedä enää minne niitä muuten laittaisin. Itse ei ehdi kaikkia käyttää![]()