Yritin etsiä tällaista, mutta ei hakusanoilla osunut silmään. Haluaisin ehkä puutarhaani tai kasvihuoneeseen joskus jonkinlaisia ajatustauluja, joissa olisi puutarhaan ja kasveihin sopivia ajatuksia tai aforismeja.
Joskus muistan lukeneeni mm. sellaisen missä sanottiin jotain siitä miten muut ihmiset aina miettivät miten kasveista pitävät ihmiset löytävät ne kaikkein upeimmat elinpaikat, mutta juju olikin siinä, että sen tyyppiset ihmiset luovat sen ympäristön itse ympärilleen. Muistaako joku jotain sellaista, kun tuo oma muistikuvani on vaan vähän sinne päin?
Muita mitkä sopivat mielestäni hyvin puutarhaan (monet englanniksi kun olen ne sillä kielellä jostain alunperin bongannut):
Stress free zone Stressivapaa vyöhyke
We must be the change we wish to see in the world -Ghandi Ole se muutos jonka haluat maailmassa nähdä
Leave room for fairies to dance Jätä tilaa keijuille tanssia
// Lis: Otsikon voisi muuttaa muotoon Ajatelmia, sanontoja ja aforismeja liittyen puutarhan hoitoon, näkyisi haussa selvemmin.
cicero on kuulemma sanonut, että jos omistat puutarhan ja kirjakokoelman, sinulta ei puutu mitään. ts toisin sanoin tuo kurpan muuta ei tarvita…
ja se kurpan viisaus, jota useinkin olen muistellut mutta en mukamas löytänyt (olen löytänyt ja nyt muistan): rikkaruohoja ovat ne, joille kukaan ei ole keksinyt hyötykäyttöä
Muutin otsakkeen narbin pyytämään muotoon ja samalla siirsin tämän ketjun tänne galluppeihin koska aihe on sellainen että viestien olisi hyvä olla ketjussa josta automaattinen poisto ei poista viestejä ajan mittaan.
Jos haluat olla onnellinen yhden päivän, ota humala. Jos kolme päivää, mene naimisiin. Jos kahdeksan päivää, teurasta sika ja syö se. Jos haluat olla ikuisesti onnellinen, ryhdy puutarhuriksi.
Puutarhalapioni parantaa kaikki haavani. Ralph Waldo Emerson
Kukalla, luonnon kauneimmalla ilmiöllä, on juurensa mullassa ja lannassa. D.H. Lawrence
Kun astun talosta puutarhaani, astun tavanomaisesta itsestäni, jokapäiväisistä ajatuksistani, totunnaisista iloistani ja suruistani, joiden avulla tunnistan oman identiteettini ja vakuutun siitä. Ne minä jätän taakseni kuten kylpijä jättää vaatteensa rannalle. Alexander Smith