Akvaarion eläimiä

Onko täällä kuinka paljon akvaristeja? Akvaariokasvipuolella ei ainakaan käy kuhina.
Enpä tiedä oliko tässä avauksessa mitään tolkkua, mutta teenpä kuitenkin.

Ajattelin, että akvaristit voisivat vaihtaa ajatuksia, neuvoja ym.

Mulla itellä on olkkarissä 96l akva ja keittiössä 60l. Lisäksi löytyy 20l karanteeni.
Kuviakin voisin laittaa myöhemmin, jos jotakuta kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja: LMH

On kai meitä. Mutta minun korallit ei mahda paljon hyödyttää siellä kasvipuolella. Ovat sitäpaitsi eläimiä eikä kasveja. Vieressä lurisee 400 litraa suolavettä.

Kyllä, akvaariokasvit kulkevat myös kätevästi postissa kunhan ilmat lämpenevät. Vaihdokkeja olisi varmasti täälläkin.

Eivätkä todellakaan tarvitse vettä matkalleen, muovipussi on aivan riitttävä kosteussuoja.

Kuvia pitäisi ottaa, mutta aina häiritsee tuo ettei lasi ole aivan edustuskunnossa koko ajan. Luulen tietysti että kaikilla muilla on :smiley:

Akvaarioharrastajat ovat aloittaneet jo parikin palstaa kiinnostuksensa kohteelle, esim. Puutarha - Huonekasvit - Asiaa lajeittain - Akvaariokasvit - Akvaariokasvien vaihtoa. Oottekos huomanneet, vai tarkoititko L-MH nimenomaan p-netin akvaariokasvipalstaa? Ehkäpä kuitenkin sallimme kasvipuolelle toisen ja tänne elukkapuolelle toisen, kunhan ette sekoita aiheita keskenään naurua Suikeroalpista akvaariokasvina on ollut jossain vaiheessa myös keskustelua.

Juu, tarkoitin silä toisella palstalla tuota huonekasvi-osastolla olevaa akvaariokasvit-osiota.
Täällähän keskustellaan sitten niistä altaan asukeista (ovathan ne eläimiä) ja kasveista siellä toisella osastolla. Eiköstä jookosta?

Minä olisin akvaarioharrastaja jos olisi varaa ja tilaa. Tahdon sellaisen vähintään 300 litraisen ja korkeamman kuin perus (mutta ei liian syvää) ja sitten pitää löytää sinne joku iso mötikkä joka elää kauan ja rakentaa ekot ja kaverit sen ympärille. Tosin monnisista black venezuelat kiehtoo jotenkin tosi kamalasti. Kunhan ne mahtuvat sen mötikän kanssa sinne niin hyvä. Appelsiiniplatya (tai kahta) kaavailin, mutta taitaa olla aika harvinainen fisu. Se ois vaan niin kivaa :smiley: olis oikeen Jaffamies siellä :smiley:

Noissa mun kaavailuissa vaan aina mietityttää että mikähän on luonnonsuojelullinen kanta kalahankintoihin? En tahtoisi edes haaveilla sellasista fisuista joiden pyynti akvaarioon millään tavalla vahingoittaa luonnollista kantaa.

moi uni… tässä sulle amerikkalainen sivusto josta löytyy se orangeplaty… ja toimittavat myös suomeen!!

http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=8435054

…oops…taisi ollakin kirjakauppa… no, mutta jos kiinnostaa selata kuitenkin… ;O))

Mulla on kyllä noita altaita ja niiden asukkejakin ihan reippaasti. Enemmän olen kyllä niistä kirjoitellut tuolla aqua-web.org :ssa Olen tehnyt myös kotisivut, jotka kyllä vähän laahaavat jäljessä, pitäisikin taas päivitellä… Ne löytyy osoitteesta ansunakvaario.suntuubi.net. Ja vois kai tähänkin laittaa kuvat noista akvoista, otan nyt ihan tuoreet kuvat ja tuun sit lisää tänne…

Tässä keittiössä olevat pari n.40litraista joissa taistelukalojen poikasia ja sukarapuja, myös tuossa muovilootassa on tulossa taistelukalojen poikasia, ne siirtyy noihin isompiin, kun vähän kasvavat ensin.

Tässä sitten kellarissa oleva 180litrainen, joka jaettu kahteen osaan, kummassakin taistokoiras + muita kaloja

vasen puoli

oikea puoli

Sitten makuuhuoneen 250 litrainen, siitä on vaikeaa saada kuvaa sisustuksesta, kun lamppu on noin korkealla, lasi heijastaa huoneesta kaiken.. Tuossa päällä on hyvä paikka kaikenlaisille juurrutuksille ja taimien kasvatukselle =)

Olohuoneessa on kaksi akvaa, pienempi 240 litrainen:

ja isoin 760litraa:

Kaloja tarjolla? Kirjoitan nyt tähän harrastajaviestiin tämän, elikkäs olen ostamassa 2 viikon kuluttua akvaarion orkidea/tropiikki - kasvikokeiluihin…jos siskoni ei saa sitä myytyä 2 viikon sisällä lehti-yms. ilmoituksillaan. Ostan sen tarvikkeineen kaikkineen, jotka sitten yritän myydä/antaa erikseen pois. (siskolla pieni lapsi ja vauva tulossa, lupasin tehdä hommat…) Siinä akvaariossa on nyt 15 kalaa, en tiedä lajeja vielä, mutta maksavat kuulemma 8 - 10 e /kpl. Jos joku on kiinnostunut kaloista tm. rekvisiitasta, voisi laittaa mulle hölöä.

Mitähän rekvisiittaa irtoaa?

Minäkin laitan kuvia, kunhan saan otettua. (laiskottaa)

Noniin, sovin juuri siskoni kanssa, että teen kaupat ja ostan koko systeemin. Ja kyselin vähän tavaroista:

-Haavit, yms. puhdistukseen tarvittavat kamat

-Ehera - vedensuodatin ja termostaatti (tuo akv. on 90 litr)

-Ruokapurkki joka on maksanut 16, 50 , siitä vähän käytetty

-Katkaistu 2 osainen merirosvolaivan hylky ( maksanut n. 30 e) Ihana!

• muovikasvi ja yksi surkeahko elävä viherkasvi

Kalat:

1 sinimarmoririhmakala

7 kardinaalitetraa

4 muistaakseen mustekalaa

3 isoa tiikerinnuolijaisia

3 kuparimonnia

1 musta monni

partamonneja

(kalamäärät noin äkkiseltään laskettuna, nimet miten ne kuulin puhelimessa…)

Tässä keittiössä oleva n.60l akva. Asukkeina neontetroja, rubiinitetroja, sukarapuja ja 3 monnispoikasta.

Tässä kirsikkasukarapu

Tässä sitten taas vihersukarapu, vaikkakin on euskeanvärinen. Ja näky siinä samassa olevan kierteisiäkinhymy

Onkos tuo sukarapu se lakaisen-lakaisenkone, joka siivoaa pohjaa? Joskus olen sellaisia nähnyt, mutten tiedä nimeänsä.

Onhan se. Se syö ruuantahteitä, jonkin verran levää ja kuihtuneita kasvinosia. Tuossa alemmassa kuvassa näkyy olevan ravulla joku kasvinpala työn alla. Nämä rapuset ovat sellaisia muutaman sentin mittaisia, mutta sitten on olemassa myös sellaisia isompia rapuja joilla on sitten vissiin jo saksetkin.