Alcearosean kasvatukset (Ib)

Jotain jäi vielä, mutta puhti loppui kesken tällä kertaa.
Lopuksi kuvallinen esimerkki siitä, kuinka kesää pitäisi viettää.

Voi miten ihana yllätys.  Kiitos että laitoit kuvia katseltavaksi. Ei saa noin pihdata kauniita kukkia. Osaat sitten mielettömän kivasti laitella kukkaset ja värit passelisti sopi keskenään. 

Ihailin kerrottua tulppaania, siellähän se oli ihan alussa. En ole ennen nähnytkään. Oli siellä muutakin mistä en ole tiennyt.Oliko suklaakirsikka, vai muistanko väärin. Suklaa on ainakin oikein.  

Pakko katsoa kaikki sivut, kyllä on urakka ollut tämä päivä. Olenkohan nyt osannut tarpeeksi hyvin ilmaista ihastukseni, olet päivän paras. 

Ihan punastuu noin runsaista kehuista.   Kiitos. 

Kynnys kuvien laittamiseen oli aika korkea, koska ne on tosiaan näpätty kännykällä ja useimmissa värit ovat ihan muuta kuin todellisuudessa. Lisäksi kyseessä ovat vielä kasvatukset, ei puutarha. Kuten kuvistakin näkyy, vuohenputkia, rönsyleinikkiä, tulevaisuudessa kaadettavia puita ja risukkoa se vielä enimmäkseen on. Maisemista ei voi puhua.

Pikkuhiljaa edetään. Siinä on puuhamaata loppu elämäksi. Siemenkasvatus on mielenkiintoista ja sehän se aikaa ja kärsivällisyyttä tarvitseekin. Ehkä saan projektin eläkevuosiin mennessä siihen malliin, ettei tarvitsisi enää ikämummona sitkeää savimaata kaivella vaan voisin silloin upottaa sormeni hyvään multaan.

Juu, meil on aikaa sitten katsella ja käyskennellä valmiissa puutarhassa, kun ei tarvitse eikä taivu enää noihin taimijuttuihin. 

Nyt on ei-valmiit projektit innostavampia. Ei kukaan huomaa mitään värieroja, sinä itse vaan. Mutta se harmittaa, kun on saanut kukkaan oikein mukavan värisen ja se ei taltioidu samanlaisena tänne nähtäväksi. 

Tekis mieli joskus nakata kamera puskaaseen.

Hienoa että sun kynnys ei ollut liian korkea. Katso nyt mun kuvaa tuolta oman pihan kuvista. 

Mietin kaks kertaa laitanko vai enkö. Jos siinä olis ihan kohta puoleen tullut valmiina-kuva, se olis helpottanut paljon. 

Siellä on vanha rötiskö takatontti. Siitä ens kesänä tehdään parempi. 

Laita vaan projekteja ja kuvia, uskotko että oon oottanut. 

Tulinkin tänne kyselemään että mikä sinut vei mehiläisharrastukseen vai onko ne kulkeneet suvussa. Sen verran olen palstoilta lukenut, että ketkä niiden kanssa touhuaa, tykkäävät kovasti siitä hommasta. 

Saitkos sipuleita multaan kuinka paljon?

Tähdikki, yritinkin jotain kertoa mehiläisharrastuksestani galleriassasi.

Olen poikkeava, enkä laittanut sipuleita maahan paljonkaan. Muutaman narsissin entisten lisäksi. Tosin keväällä eivät kaikki entiset nousseet. Olen aika huono noissa sipulikukissa. Paitsi ihan pienissä. Vieläköhän voisi laittaa krookuksia? Siirsin kyllä kotoa kaikki tulppaanien sipulit puuhamaahani, koska taloyhtiö supisti pihamaata. Suivaannuin niin, että vein kaikki pois ja kesällä laitan vain yksivuotisia, paitsi tietenkin puuhamaahan.

Nyt tuntuu kaikenlaista hommaa pukkaavan niin, että saapi nähdä kuinka paljon ehtii ensi kesänä penkkejä kaivamaan. No mieleiseen harrastukseen, tietty aina riittää aikaa.

Sainpa mukavan flunssankin. Sitä tuntuu ympärillä olevan niin paljon, että ihme, jos ei olisi tarttunut.
Joulu lähestyy kaikkine hauskoine hommineen: lisää saippuaa pitäisi tehdä sekä kynttilöitä. Joitain pieniä neulomisia ajattelin värkätä, lähinnä tilattuja. Olisi mukava oppia myös tekemään noita pentissä nähtyjä ruususytykkeitä. Se on hyvä lahjaidea.

Mutta ennen joulua, syksyn satoa:



Vihreät tomaatit, lanttua yms. kotiin viemistä. syyskuussa. Maljakkoonkin jotain.





Väreistä en viitsis sanoa enää mitään. sinipunaiset ei vaan onnistu.



Näitä lisää. Pörriäiset tykkää. Valkoisia:



Unikoita.







Ja valkoinen tuliunikko:

Tämäkin on kaunis.

Näitä ei ollut tänä kesänä, mutta hyvä laittaa muistiin, jotta niitä olisi jatkossa.





Sis edelliseltä vuodelta.

Tuosta omasta kukastako on sun avatar?  Se on kaunis, yksinkertaisesti kaunis. 

Siitä, mutta eri kuvasta. Minustakin ne ovat kauniita ja otin niistä monta kuvaa monena vuonna.