Eka kukassa! Lajikkeesta ei hajua.
Arvaus lajikkeesta, voisi olla Haaga.
Voisi tosiaan olla!
Hyvin se on elpynyt, jos siis on niitä siirrettyjä.![]()
Minullakin oli nuo Hellikit ikkunan alla huonossa hoidossa ollut ja surkeat, kun tähän muutettiin.
Ihmeitä tekee hyvä multa, lannoitus, leikkely ym. alppiruusu osaa melko hyvin onneksi uusiutua, jopa ihan alhaalta puutuneesta voi tulla uusia silmuja.
Tämäkin yksilö on tosiaan siirretty isona kasvina. Sukulaisilta saatiin muutama rodo piharemontin tieltä ja nämä yksilöt oli lapiolla kaivettu ylös. Ihan hyvin toipuivat siirrosta.
Voisiko tämäkin olla ”Haaga”? Nämä on niitä purkutontilta siirrettyjä. Vertasin kukkia, ihan samalta näyttää.
Ja Onnimannikin kukkii hulluna, vaikka se osin irtosi maasta puun juurakon mukana.
En ole saanut sitä suoraan, kun en uskalla liikaa kaivaa ja repiä.
Ehkä maailman pienin rhodo.
Aina luulen sen kuolleen tai en edes muista olevan olemassa, kunnes se tempaisee yhden tai kaksi hyvin värikästä kukkaa.
Kamtsatkan alppiruusu
Voi hyvää päivä miten suloinen ![]()
Niin ja sen lehti on tuo pörröinen, tuo kiiltävä on puolukan lehti, että siitä näkee vähän kokoa. ![]()
Minikaunotar ![]()











