Amatsoninlilja, Eucharis amazonica

Mulla amatsoni kukkii 2-3 kertaa vuodessa.

Minulla ei ole kukkinut vielä kertaakaan…

Kylläpä on kaunis kasvi, ilman kukkiakin. Pakko saada tämäkin :smiley:

Pakko kertoa teillekin, että tuossa viikonloppuna katselin äitilläni kukkapenkillä olevia kukkia ja suureksi hämmästyksekseni totesin että siellähän se istuu, kauan haluamani amatsonin lilja… ja mäku täältäki sitä oon huudellu, ni siellä se on ollu jo jonki aikaa. Tosin ei varmaan niin kauaa kun olen itse siitä haaveillu, kun äitini on sen kuulemma työkaveriltaan saanut. Mullanvaihtoa siis odotellessa :wink:

Kesä ja tämän syksyn kelit näyttävät olevan amatsonille mieleen. 10 kukkavartta ja ihanaa tuoksua.
Ehdottomasti pidettävä kesä ulkona, jotta kukkii. Se on todettu jo vuosien ajan.

mulla kukkinut joka syksy eikä ole ollut koskaan ulkona.

mun mielestä lehdet menee niin rumiksi ulkona, ja uusien kasvaminen kestää sen jälkeen kauan…

Mulla soli joskus amatsooni joka ei teheny yhtään lehtiä mut kukkasaikaroja se teki

no oho!

Siitä saattas olla kuvaki koneella ku vaan löytäs sen :slight_smile: Sivulla 9 on kuva :slight_smile:

Kylläpäs kukkii mahtavasti JP69. Minullakin on tullut uusia lehtiä mahottomasti, mutta ei vielä yhtään kukkaa. Eikai vaan pirulainen jätä tänä vuonna kukkimista pois. Komeimmillaan ollut 8 kukkavartta. Odotellaan.

Amatsoninliljani on aina kesät ulkona varjoisessa paikassa katajan alla suojassa. Näin lehdet eivät pala, ja pysyvät kauniina. Kukkiminen on aina onnistunut tämän "kesäloman" jälkeen. Nyt on taas monta kukkanuppuvartta nousemassa: Ainoa haitta on nämä kuivettuneet katajanoksat ruukun päällä näin loppukesästä. No, äkkiä ne on taas putsattu pois ennen sisääntuontia

Uusi käyttäjä täällä hei!

Osaatteko vinkata mistä voisi ostaa Amatsoninliljaa esim. pk-seudulla NYT, tai kuinka useasti täällä nuita jaetaan ja myydään esim. Puutarhapörssissä? Äkkiseltään en löytänyt myynti-ilmoituksia ollenkaan. Mihin vuodenaikaan kannattaa olla hereillä tämän kasvin kanssa? :slight_smile:

Minultakin saisit, mutta nyt on kukkavarsia monta, ja kukat aukeamassa. Taitaa siirtyä ruukun vaihto kevääseen.

Kiitoksia tarjouksesta. Ellen onnistu löytämään kaupallisen tarjonnan kautta kasvia niin ilman muuta olen kiinnostunut sitten myöhemmin kuulemaan sipuleittesi kohtalosta

Jipiii!!  Amatsoninliljassa on ainakin kahdeksan kukkavartta! 

olis edes yks.

Olis ees amatsooni :smiley:

Mun teki kaks kukkavartta, vaikka keväällä vaihdoin mullan ja luulin

ettei heti jaksa rueta kukkimispuuhiin.

Mulla on kolme , mutta ykskään ei kuki.