Että näin komeasti jo sitten kukitaan ...Lämpenis nyt kelit niin uskaltais jo sen istuttaaki Oon siis tähän asti istutusta siirrellyt kun tämä kasvi on niin iso etten sitten haluisi alkaa peitteleen yöksi ...Noh lämpimiä kelejä ootellessaan
Idän ruusunjuuri kukkii komiasti taas
Pioni alkaa kukkiin ihan just
Tämä liljakukkainen tulppaani aukesi pari päivää sitten ...Yksi niistä on kuitenkin narsissi joka vetelee viimeisiä jo
Tämä on pihani keltainen nurkkaus tällähetkeellä...Myöhemmin siinä on punaistakin
Tätä aurinkoa ei heti tulppaaniksi uskoisi:)
Äitienpäivä kukkanni sai kaverikseen valkoista lumihiutaletta ja valkoista lobeliaa
Tähän purkkiin päätyi kukkapenkissä *väärässä* kohdassa kasvaneet suikeroalpit ja harjaneilikka *jämät*
Tuohon ois tarkoitus istuttaa Daniel Deronda ...mutta kun öisin on hallanvaaraa niin en oo viellä istuttanut...kohta kuitenkin jos pääsisi laittaan
Tämä on jotenkin niin herkkä...kieltämättä mun yksi lempparikasveista pihassani
Ihmekukkani.... ja näiten lisäksi viellä yksi purkki näitä ois ...hurahtanut...ehheeeeeei...
Muksujen ämpäriperunat pilkistää
Pioni päätti kukkia huikean kukinnan
Nuppuvaiheessa saatiin 42 nuppua
päätin sitten mansikoiden reunan siistiä ...tällainen siitä tuli
Mehitähti meinaa kanssa kukkia
Kurjemiekat alkoivat kukkii
Lasten ämpäriperuna sen kuin rehottaa mä en sitä hoida vaan ne ketkä sen istuttivat
Taitaa olla isin ja äidin puutarhainnostus siirtynyt geeneissä eteenpäin
Samassa grilli nurkkauksessa läpikulkua estää melkoinen ihmekukka puska ruukkuineen, taustalla näkyy kottikärryt jotka sivupöydällä ja liilan äitienpäivä kukan (Bouganville) kanssa samassa ruukussa on valkoista lumihiutaletta ja valkoista lobeliaa. Ruukun vieressä on raparperia josta hiljattain on satoa otettu.
WAU tuota Kartanopionia, upea!!!
Tän verran olen saanut miehen suostumaan liuskekivipolkuun ...Noh oikeastaan nuo kivet ovat tähän laitettu siksi kun pihassamme on siinäkohtaa eniten trafiikkia ja nurtsi ei siinä kasva oikein ..Siitä tuliki sitten tällainen polun alku *salaiseen puutarhaan*
Sääkukkaa, raparperia, lumihiutale, lobelia, bouganvillea, perunaa, harjaneilikkaa, afrikin tähdikkia ja suikeroalpia ...Kaikki samassa nurkkauksessa
Tällainen yrttiruukkukin tuli täs yksi päivä kaupan maustehylly ostoksista duunattu ...Elikkä 3 erilaista basiliikkaa ja ruohosipulia + miehen rakastama chilli
Noinhan polut oikeastaan pitäisikin linjata: katsoa ensin, mistä kuljetaan ja mihin se polku luonnostaan syntyy, sitten rakentaa siihen kestävä polku.
Juuh…samaa mieltä oon mollis :)…Me on koitettu alkuun siinä kohtaa pari kolme kesää paikata nurmikkoa mutta eihän se siinä pysy…sade päivinä tuossa lojuu vettä ja ja kun omat 4 lasta + naapurin muksut siitä kulkee niin ei siinä oo ku mutavelliä sen jälkeen. Nyt on olleet kivet viime kesästä ja toimii loistavasti sekä näyttää hyvältä.
Onpa kivan näköistä sulla! Kasvit näyttävät viihtyvän hyvin. Pionisi on kerrassaan upea.
Kiitoksia kehuista :)…aina lämmittää mieltä kun muutki tykkää
Keltaiset päivänliljat alkoi kukkimaan ..Punaiset tulee hiukan myöhemmin
Tällaisen olen löytänyt kukkapenkistäni toissavuonna ...ihan on itse meille muuttanut ...Naapurissa ei tällaista ole, mutta mikäpä siinä ...antaa akileijan kukkia
Tällaisen duunailin eilen sadepäivän tekemisiksi ..Etuoven *Welcome* koriste tippui viikonloppuna kun mä hieman liian kovaa *pamautin* oven kiinni ja tottakai hajosi ...ennen oli metallinen aurinkokukkaasetelma sen welcome jutun alla roikkumassa. No se kukka juttu siitä halkes ja piti sitten eilen duunata uusi ...Mulla on nuo avaimet olleet jo n. 6 uotta jemmassa kun en oo keksinyt mihin olisin niitä käyttänyt mutta nyt sen sitten keksin
Tosi kivat nuo avaimet!
Kiitos …noh tulivatpahan avaimet uusiokäyttöön ;)…Johan ne on monta vuotta lojunut laatikonpohjalla joutilaana
Tällaisen ruukkuistutuksen tein tänään , kun kukkakaupassa oli edullisia niin enhän mä voinut pois mennä ilman ettei mitään mukaan tartu ...Ruukussa on siis 1 koristetupakka , kolmea eri värimuunnosta värinokkosesta, 2 muratin oksaa, 1 kirjavalehtinen maahumala oksa ja yksi krassi joka luultavasti on kermanvalkoisella kukalla ...mutta nähtäväksi jää
Tällaiset jonkin sortin tähdikkit aukesi tänään
Tällaiset rottinki *aidan* pätkät yksi naapurini oli kantamassa roskiin ...no meillä oli käyttöä niille
Tarhaalpi aloittaa kukinnan
Näistä mä tykkään ...väri sopii hyviin tummanvihreän kaveriksi
Tällainen alkoi pari päivää sitten kukkimaan ...Oliki iloinen yllätys ja kaunis ...kuvan laatu taas on asia erikseen ...Mä en vaan osaa tällä nykyisella kameralla makrokuvia ottaa
Ja vaikka kuinka tätä köynnösruusua joksikin muuksi luulin ..taitaa tämä sittenkin olla se *Flammentanz* ..Alkoi kukkiin ja kukka näyttää ihanalta ..Tätä ihmettelin joskus vanhassa pentissäkin Eli tuo ruusu ei kyllä tällaiselta näyttänyt alkuun Onneksi nyt näyttää
Tässä hollannista tullut runkoruusu joka kasvatettu siis pensasruususta *nimi hukassa minulta ja mieheltä* ...Jokatapauksessa ruusu on omajuurinen..Kasvanut hienosti meillä jo neljä vuotta ...saa vaan harmikseni joka vuosi jonkun örkin kimppuun joten kukkii sitten muutaman kukan vaan ..Örkki syö sen kukkanuput ...Nyt se teki jo toisen kierroksen nuppuja ja tämä kukinto onki yleensä ollut hieman runsaampi onneksi
Jalopähkämökin aloittelee
Nää saan aina anopilta esikasvatettuna ja en kyllä käsitä kuin se niistä saa aina näin hienoja
Kerää kuulemma omilta kukilta siemenneet viellä ...Erilaisia värimuunnoksia vielläpä näistä tulee näemmä
Allaspenkki tällähetkeellä ...Rehevää , eikö olekin
Pahoittelen huonoa kuvaa ,mutta tänään bongasin perunoissa ekat kukkaset ...kameran käyttö taito ei riittänyt vaan ottamaan parempaa kuvaa
Flammentanz köynnösruusu, kiva pirtsakka väri
Tässä japanilainen ihmekukka aloittaa kukintaa ..Ihan söpö on mielestäni
Ovimattomme ...Meinasin takaovesta tullessaan astua koiruuksen päälle, kun nukkui lenkin jälkeen siinä ihan sikeesti
Tällaiset keltaiset kukkaset alkoivat kukkimaan kun olin viikon poissa Jonkin sortin helokit kai ovat.
Ukonkellot valaisevat ihanasti pihan pimeää nurkkaa
Nämä vaaleanpunaiset marketat ovat ihania ja kukkivat hienosti nyt ..Sininen lobelia sensijaan oli yllätys ...lobeliat sain valkoisina anopilta , mutta silti yksi sininen sinnikäs oli mukaan eksynyt
Tän rungollisen marketan ostin n. kk sitten alennuspöydältä ja oli sen näköinen että oli pakko leikkaa kaikki kukat pois ...leikku kannatti kun nyt on taas nätti
Ihan ei pasunakukka viellä kuki mutta ei oo kaukanakaan enää
Syysasterit ruukussa
Harjaneilikka ...eka kukka tänäkesänä, joskin ihan tavallinen
Värililjoissa taitaa olla enää vaan oranssit jäljellä
Kultahelokiksi epäilen tätä ...tämä hieman parempi kuva kuin aikasemmin esitetty
Tällain tämä ihmekukka kaunokainen kukkii öisin
Tällainen oli aamulla auennut Nyt hieman sateessa kastuneena ...mutta ei yhtään huonompana