Tämäkin jo aika hyvässä kasvussa.
Alkaa pian jo kukkimaan.
Miulla ei ole vielä isoakaan alkua noussut maasta:(
Nuppuja on minunkin ängelmässäni, nyt taas odotellaan, koska tulee ne pienet mustat ötökät nuppuihin , mutta täällä ollaan suihkupullon kanssa vastassa.
Pitääkö ängelmän kanssa varautua johonkin toimenpiteisiin, eli lantrata Tolua valmiiksi suihkupulloon, jotain pikkuotuksiako täytyy vaklata? Mulla on se ensimmäistä kesää, kaksin kappalein, kun sain vaihtarina viime kesänä. Tiedänpäs kumminkin, missä se kasvis sijaitsee!
En tiedä onko muilla, mutta meidän ängelmän nuput ovat aina täynnä jotain '' pikkumustaa'' , samoin lehdet ..yök Tolua minäkin sumuttelen.
En ole näissä milloinkaan ötököitä nähyt. Kukka ja lehdetkin ovat mielestäni viehättävät.
Löysin haulla Kevätlinnunsilmä nimimerkin Kuukkeloimalla ja laittelin viestiä, mutta luulen hänen jo aikaa jääneen p-nettiläisten joukosta pois.
Olisin kiinnostunut saamaan pihaani jaloängelmää (jne. muitakin ängelmiä, joihin haluaisin tutustua)
eli kyselen jo puutarhoissa kovia kokeneitten kasvien siemeniä.
Olen ollut laiska oppimaan tämän uuden systeemin toimintaa ja tunnustan nytkin, että en onnistunut saamaan yhtään ängelmänkasvattajaa esille joukostanne !
Jos joku kuulee tämän ja kerää siemensatoa, niin olisin iloinen voidessani saada ängelmiä "ongelmikseni" taimikasvatukseen. Tietenkin aion korvata kulut ja vaivat.
Lappiin Intiaanikesää odottava Kaisamaaria
Kaisamaaria, meillä on valkokukkaista lehtoängelmää ja siemeniä ainakin viime vuonna tuli runsaasti. Viime syksynä kerätyt ja tämän vuoden keväällä kylvetyt siemenet itivät kohtuullisen hyvin ja ovat ihan mukavasti kesän aikana kasvaneet. Jos muistutat minua privaattiviestillä myöhemmin, niin voin kerätä talteen sinulle niitä siemenöisiä
Oh, kuvasta päätellen meillä on vaaleanpunakukkaistakin lehtoängelmää, taisin missata tänä kesänä aivan tyystin tuon kukinnon
Kaisamaaria, jaloängelmää ei ole, mutta minulla on ylimääräisiä lehtoängelmän taimia.
Väreistä ei tietoa kun ovat vielä pieniä.
Minulta löytyy muitakin ylimääräisiä kasveja joita ei raaski laittaa kompostiin,
laitan niistä listaa toisaalle.
Lehtoängelmäksi luulen omaani, kasvaa 1,5 m korkeuteen. Keräänpä siemet talteen minäkin.
Ompa Valtsulla upea ängelmä. Toivottavasti omistani tulisi yhtä hienoja.
Nyt löysin tiedon omien lehtoängelmien väristä; siemenpussissa luki että ovat vaaleanpunaisia,
ja niitä taimia on liikaa, kun en raaskinut kompostiin laittaa harvennustaimia :-(
Ängelmät menivät.
Mulla saattaisi olla (siis on ihan kohta) mahdollisesti itäviä lehtoängelmän siemeniä, jos joku haluaa. Vaaleanpunainen.
Lehtoägemänä tämän olen hankkinut ja reilusti puolitoista metriä on pituutta.
Minulla on tällainen hailun värinen ängelmä.
oikein soma hempeä ängelmä tuo vaalea. meillä ovat vielä nupullaan, sairaan paljon kirvoja. mäntysuopavedellä suihkuttelin ja ensin paperilla litistelin enimmät.
kumma nimi tämä ängelmä, ei ollenkaan maistu suussani kauniin kukkasen nimeltä, viroksi sentään enkelinheinä, ängelhein
Valkoinen lehtoängelmä on kuin puuterihuisku. Tänä vuonna kasvoivat reippaasti yli metrin mittaisiksi ennen kukintaa.
Tykkään kovasti kukkivana kaunis ja kukinnan jälkeen lehdet ja koko puska ovat vielä ihan nättejä
Ängelmän kukinta on aikaisessa, viime vuoteen verrattuna .