Ängelmä, Thalictrum

Minulla on ängelmät vallanneet pian koko penkin.
Ps. lopultakin sain kuvan oikeinpäin. Käänsin tabletin toisinpäin ja kuva tuli oikeinpäin.

Meinasin ensin huolestua, kun oma ängelmäni ei vielä kuki. Selasin sitten ketjua vanhempaan suuntaan ja huomasin, että keijuängelmä kukkii vasta elokuulla. Viikonloppuna ainokaisellani oli korkeutta vasta parikymmentä senttiä ja nuput hädin tuskin havaittavissa. Odotan jo sen herkkää kauneutta malttamattomana.

Miulkii on tällainen vähän hurjempi ängelmähattara :smiley::Whistling:

Taitaa min ängelmät olla ihan vikapaikassa ku eivät oikein jatka jalkojaan.

Miulla on varmaan samanlainen kuin Annitaisella jahka nuput aukeaa . Pienestä ponnistaa.

Kellokukalle terveisiä! En arvannutkaan että tästä tulee näin komia! :slight_smile:

Onkos tämä nyt hoikkaängelmä? Keltaängelmän sen kuvittelin olevan, vaan ei kasva kukinto tuuheammaksi. 

Miunki lehtoängelmä kukkii =)

Omineen kylväytynyt kesäkukkaistutuksen taakse. Tykkään:)

Keijut lähettää terveisiä teemaalle :slight_smile:

No huh, onpas ne kasvanut korkeutta! Minulla ei vielä kukat kunnolla avautuneet.
Olen kyllä huomannut, että Sinulla kukkii kaikki aikaisemmin kuin meillä, vaikka olet pohjoisemmassa.

Täälläkin kukkii keijuängelmä hienosti, sopivasti olen saanut lisääntymään. Kiitos Teemaa, sultahan ne on tullut, samaten tummat unikot, kasvavat aivan mahtavasti.

Terveisiä teemaalle :slight_smile:

Samaten mulla kukkii jo kahdesta talvesta selvinnyt keijuängelmä. Korkeutta on ehkä noin 1,2m. Toinen myöhemmin istutettu taimi on vielä puolimetrinen. Tarttee syksymmällä miettiä, josko kasvin siirtäisi paikkaan, josta sen havaitsisi paremmin. Naapuri kaatoi pensasaitansa, eikä ängelmän takana ole enää mitään, jota vasten herkät ja pienet kukinnot erottuisivat kunnolla.

​​

Ängelmät alkaa olla parhaimmillaan joka puolella tonttia.

Ihanan herkkä keijuängelmä,kiitos teemaa.

Sain muutama vuosi sitten luonnonkukkapenkkiin pieniä ängelmiä Iltatähdeltä ja karvarilta.

Nyt täällä kukitaan.
Ja yhteensä jäi henkiin paljon alkuja, lähes 10, katsotaan mitä muita sieltä tuleekaan.  :wink:
Kiitos molemmille!

Keijuängelmä on mun suosikkiperenna. Vielä kun siinä olisi joku tuoksu. Kukinta alkoi toissa viikolla kunnolla. Oli sen verran kova tuuli, että piti pitää kasvista kiinni, jotta sain napattua kuvan. Ängelmän alla kasvaa kellertävänvihreälehtinen jasmike.

Poikkesin kotimatkalla plantsun loppukesän kasvialeen ja sieltä tarttui mukaan kaksi kerrottukukkaista jaloägelmää 'Hewitt’s Double’a.

Olenko kuullut väärin eräässä laulussa Ängelmän? Se laulu on vanha.
En edes tiennyt mikä on Ängelmän. :roll_eyes: