Enpä tiedä saisinko näillä taidoilla ja tällä kameralla kuvaakaan.
Otin mai-leen neuvosta vaarin. Vietän kyllä muutenkin vapaa-aikaani ulkona.
Nyt tulee kylmiä kuvia!
Lähdin kymmenen nurkilla lenkille, pakkasta -24.
Kävelin vanhaa niittytienpohjaa.
Pohjoisen taivaalla on tumma varjo päivälläkin. Halontekijä näyttää pitävän luppopäivän.
Ötiäisten kotikoivussa nukutaan makeaa talviunta.
Kiipesin kesälliseen mustikkapaikkaan, kiertelin etsimässä helpointa reittiä.
Aurinko jäi vaaran taakse, maisema oli pakkashuurussa. Täällä ylempänä ei ollut niin kylmä.
Palasin samoja jälkiä takaisin. Täällä alhaalla tuntui tosi kylmälle.
Olin yksin liikkeellä, koira veti eilen kokoajan kotia päin niin se sai nyt vapaapäivän.
Parvi teeriä oli asettunut päivän aikana polun varteen, niitä pulpahteli lumesta lentoon.
Lunta on niin vähän, että "umpisukkelon"teko näyttää olevan hankalaa.
Kuka lie tästä mennyt?
Elikkä pimennys oli edelleen täydellinen.
saukko? muoks. öö siis tuohon jälkikuvaan…
Puoli kahdelta näytti tälle. Tuolla vaarassa kävin raitistelemassa. Oli kyllä aika kylmä reissu,
kun pääsin kotiin, keitin veret seisauttavat kahvit. Oli niin hyvää että puistatti!
Sitten porisemaan peruna-selleri-lanttu-juuressosekeitto,
kruunasin sen yrtti-valkosipulituorejuustolla ja kermalla.
Nyt on mittarissa -27.6
Hyrinä, luulen että joku pitkäkoipisempi kulkija se on ollut, olisiko kettu tai ilves? Millaista jälkijonoa ne tekevät?
Upeita kuvia, upeita maisemia. Miten saat kameran pysymään lämpimänä noissa lukemissa?
Oi, haluaisin ketun jälkiä seuraten tunturiin. Voisi käydä kuten Vataselle elokuvassa jäniksen vuosi…
Kamera pysyi tuonne vaaraan saakka ihan notkeassa kunnossa omassa laukussaan. Siellä ylhäällä sitten alkoi huurtua hengityksestä, tuli lämmin kiivetessä. Poistulomatkalla suolla oli varmaan 28 astetta, objektiivin liike kävi niin vaivalloiseksi että tuon viimeisen kuvan jälkeen pistin pillit pussiin. Meinaatko Valtsu tehdä Vataset?
Tänään oli taas ihan erinäköinen päivä, roosaa pilveä sini-violetilla taivaalla.
Osaat Ania todella kuvata hienoja kuvia, olen aivan myyty lapin maisemista, väheksymättä Madeiran kuviakaan. Kuvissasi on aina tunnelma läsnä.
Katsoin koko galleriasi läpi. Aivan uskomattoman upeita kuvia! Sinulla on sekä silmää että taito hyppysissäsi. Tuskin maltan odottaa, että pääsen näkemään kuvia pihastasi.
Voi voi, nyt olisi pettymystä tarjolla, piha ei kummoinen ole. Hiekkaiseen männikköön olen äkertänyt kukkapenkkejä, joka lapionpistolla löytyy kivi. Isäntä on joskus heltynyt avuksi. Minä pidän gallerian ajantasalla, kunhan kesä tulee, en viitsi cd:ltä vanhoja kuvia hakea.
Täällähän kesä tulee noin kuukautta myöhemmin kuin Vantaalla ja syksy myös kuukautta aikaisemmin. Olen hamstrannut naapureidenkin lehtiroskat ja potun varret ja kähveltänyt tienvarren pinonpohjista parkinmurusia pensaiden alle, tehnyt keväiseen horsmikkoon ison leimikon perunamaan katteeksi että kosteus säilyy. Silloin kun meillä vielä oli poroja, keräsin keväällä hangelta pökäleitä säkkiin, että yritystä on ollut.
Nyt justiinsa polttelee kynsiä päästä muotoilemaan katiskaverkosta pihakoristetta jonka töljään betonilla, pikku laattojakin voisi valaa vaikkapa yhden viikossa, kyllä ne jostain paikkansa hakee.