Siniviuhko ja hopeahärkki. Ja rikkiksiä. Paras kesäkukka, vaikka hieman kalliimpi.
Löysin täältä kanttarellin, enpä olisi uskonut.
Tämä lienee aurinkonauhus? Tykkäsin kovasti, loisti ilta-auringossa kullankeltaisena.
Upeanväriset lehdet, pitääköhän minun siirtää siitä osa keskeisemmälle paikalle.
Tummalehtinen kallionauhus "Desdemona" voisi tuo myös olla, sen lehdet ovat aurinkoisella paikalla tummat. Meillä kasvaa mökillä lapinnauhus ja siperiannauhus, sen verran karummat paikat on jo täällä idässä ja etelämpänä. Kovin on rehevää ja kukkeaa sinulla. Salaisuutesi taitaa olla kuorike ja poronpaksikompostimulta?
Kallionauhuksena minäkin oon tuon näköistä kasvatellut. Lehdet on tosiaan upeat.
Tämän kesän kukkeuden salaisuus on hevonpee ja vuosien ajalta kerätyt haravointiroskat, lehdet yms. Kuoriketta on käytävillä.
Kuukkeloin nauhuksen, kallionauhushan se on.
Tyhjentelin kirjahyllystä vanhoja koulutuskansioita. Sieltä löytyi muutama "helmi" muistiinpanoista:
- koon mittari: Kuinka pieneksi minun pitää arvioida toinen että näkyisin itse.
- ahkeruus on luovuuden pahin vihollinen
- kaikki ihmisen kurjuudet johtuvat hänen kyvyttömyydestään
istua yksin huoneessaan olla tekemättä yhtään mitään.
- on vain kaksi kestävää perintöä jotka kannattaa toivoa pystyvänsä antamaan lapsilleen: juuret ja siivet.
- juoruilu on tärkeää ja tervettä menoa, on hyvä vaihtaa ajatuksia.
- katso peiliin, haluatko nähdä työpaikalla samanlaisia.
Unto Matinlompolo asioiden lykkäämisestä: Jos ei ole tahko jäässä niin on kampi paskassa.
Sama mies itsetään: en minä ole lyhyt, minulla on vertikaalinen ongelma.
Pistetään nämä tänne muistiin, olen joskus katsonut tarpeelliseksi kirjata ylös. Mutta miten se on niin vaikea heittää pois kaksikymmentä vuotta vanhoja papereita?
muoks. minä en käsitä miksi kirjasinkoko viesteissä vaihtelee itsekseen. Mutta kas kummaa, ihan oikeissa paikoissahan nuo isommat fontit näyttäisi olevan...
Katselin näitä omia kuvia. Puolensataa sivua saa selata ennenkuin tulee muutama arka kuva pihasta. Melkein nolottaa kun on niin kurjan näköistä, olisivat kaikki omiaan "näitä kuvia en näyttäisi pihastani" otsikon alle. Niin että revi siitä jos jollakulla on tunne että "kun minulla ei oo mitään"
Välissä on paljon kotiseutumatkailukuvia joita haluaisin siirtää "Kuvia Pohjois-Suomesta" galleriaan. Laitan valvojalle sivut joista kuvat voisi siirtää, ovat täätä pohjoisen lähialueen kotiseutumatkoilla otettuja..
Siis ihan uskomattoman hienoja kuvia sinunkin galleriassa. Ihan alussa olevat sammalkuvat, ruska ja maisemat! Se hiljaisuus ja silmänkantamattomiin jatkuva luonto ilman ihmisiä... Tykkään!
Eikä pihasikaan yhtään kurjalta näytä, hienoja asetelmia ja laatoituksia ynnämuuta oivaltavaa.
Kiitos, ei se enää niin kurjalta näytä kuin ensimäisissä kuvissa: koiran repimä keväträhjäinen vuorenkilpipenkki ja männyn neulasia kaikkialla.. Mukava kun huomasit ja mainitsit noista kuvista sen mitä minä olen pitänyt tärkeänä: pyrin ottamaan kuvia ilman ihmisiä sellaisissakin paikoissa missä porukkaa on paikalla. Hiljaisuus ja avaruus on parasta täällä.
Virittelin uutta aarrettani käyttöön. Sain kesällä leipäkorvon synttärilahjaksi. Serkku teki korvon johon velimies on kuivatellut raitapajua ja kustansi mestarin työn. Korvo on tehty keväällä ja yhtään ainutta rakoa ei ole ravistunut tässä välissä, On se niin hieno että en meinannut raskia sotkea taikinaan. Nyt siinä muhii juuri.
Kaunis!!!
Ania , onpahan upea lahja , noita ei monella olekkaan !
Mullakin on mökillä tallessa taikinasaavi , muistaakseni siitä vain kaavittiin taikina pois ja loput jätettiin , se oli sitä taikinan juurta"
Kerran kesässä pestiin järvessä ilman pesuainetta , otettiin talteen juurta pienen pallon verran .
Hienoa , että taitureita saavien tekoon vielä on !
Nuo käsintehdyt on aivan ihania ja niin omia yksilöitään, et niillon iso tunnearvo. Tosi kaunis.
On se. Ja sopivan kokoinen, edellinen oli liian iso, annoin sen jo kiertoon.
Tapasin tontun talon nurkalla. Sanoi olleensa ahkerasti kurkistelemassa, eikä ollut nähnyt muuta kuin kilttejä lapsia.
On tonttusella sakiasti turpajouhia ![]()
Viel on nuori tonttu. Parta on harmaantunut vaan ei vielä harventunut. Olisko muodikas ja vaikka käynyt parran värjäyksessä?
Tosi hieno tonttukuva - taisit sattua Siniseen Hetkeen ihan harkitusti ![]()
Hyvää joulun jatkoa, laitan tämän tonttukortin tänne talteen. Kuva on otettu klo 12:00 kirkkaimman päivänvalon aikaan.
Rauhallista joulua on vietetty, suorastaan talviunta nukuttu. Katsoin aamupaäivällä 101 Dalmatialaista, otin tupluurit ja katsoin Katri Helenan konsertin. Jouluruokia herkuteltu, enkä ole ulos nokkaani pistänyt, aah. Kaupan lanttulaatikon olen jalostanut kermalla ja siirapilla, kyllä passaa.