Anis, Illicium

Onko kukaan koittanut kasvattaa anista? Itselläni nyt reilut 5cm taimet tulollaan. Jos jollain on kokemusta aniksen kasvattamisesta niin olisi oikein mielenkiintoista kuulla että miten meni?

Mistä löysit siemeniä? Yritin pitkään etsiä, mutta epäonnisesti.

Kaupan maustehyllystä

Mää oon määly!!

Niin että älä lähde merta edemmäs kalaan, joku ei taas nähnyt metsää puilta, ja mitä kaikkia niitä onkaannauruakieli ulkoa

Onko kasvattamasi anis sama kuin tähtianiksen nimellä kaupan mastehyllyssä löytyy vai onko se eri kasvi? jos kyseessä on tähtianis niin oletko laittanut siemenet maahan sellaisenaan vai 
jotenkin kaivelit niitä siemeniä pois sieltä tähden sisästä? Minäkin haluan sitä kasvamaan jos ovat sama kasvi, vai joko on liian myöhäistä? voiko istuttaa ruukkuun ulos ja jatkaa kasvukautta sisällä?

Tässä jääny vähän aihe kesken. Minäkin haluaisin tietää miten tuota tähtianista kasvatetaan. Että heitetäänkö multaan vaan?

MInä kanssa testailen tähtianiksen kasvatusta.Epäilisin että,mikäli lähtee itämään niin paras keino olisi tämä:

Ota tähden sisältä siemenet,viilaa vähän siemenien kuorta ohuemmaksi,laita likoomaan huoneenlämpöiseen veteen pariksi vuorokaudeksi,sitten istutetaan kosteaan multaan ja toivotaan parasta. itäminen voi kestää kuukaudenkin...malttiahymy

Mä tein kompromissin, pistin yhen tähden siemenet kosteaan multaan, huppu päähän ja patterin viereen. Toisen tähden siemenet pistin veteen, huppu päähän ja samaan paikkaan. Saa ny nähä sitte...

Kyselisin toisesta Aniksesta. Anisruoho (Pimpinella anisum), onko kukaan kasvattanut tai käyttänyt mihinkää. Ajattelin että voisikohan tuota kuivata ja lisätä teesekoituksiin. Etsiskelen noita eri yrttejä mistä voisi noita kivoja tee sekoituksia tehdä.

Pistäkääs kokemuksia jos on, miten on lähtenyt kasvamaan?