Tässä on rakas kissamme viidakossa. :) (Viidakosta löytyy romuakin. :o )
En minä ainakaan mitään romua nää. Ihana viidakko!
eikö sun kissa tuhoa noita kasveja
Ei onneksi tuhoa. Säpälle on kasvatettu omia ruohoja, mutta eipä se niistäkään hirmusti välitä. Ainoastaan lehdistä, joiden päät ovat ruskeat ja kuivat se voi järsiä ja näkyy peikonlehdessäkin pari hammasreikärivistöä. Onneksi kuitenkaan enempää ei tykästynyt tuohon myrkylliseen kasviin. Viidakossa samoileminen on eri asia. Pienimmät ruukut välillä tippuukin maahan, kun Säpä änkeää ahtaita viidakon polkuja eteenpäin. Tuotiin Säpälle kiipeilyteline viidakon viereen, joka näyttää kovasti kelpaavan.
Latautuuko muilla tuo kuva hitaasti? Vai vain minun, kun tässä on kaikenlaista kuvankäsittelyohjelmaa auki yhtä aikaa… Voisin tietenkin peinentää tuota kuvaa entisestään, mutta en tiedä, kai se on tuollaisena hyvä, jos latautuu suht nopeasti teillä muilla.
Tällainen mehikasvi valtaa alaa. Oli ensin alkuun pikkuruisessa purkissa, siirsin isompaan ja se kasvoi tosi nopeasti nykyiseen kokoonsa. Nyt se ei enää jaksa olla pystyssäkään. En tiedä onko sen tarkoituskin roikkua vai pitäisikö se tukea pystyyn..? No, minusta se on kaunis näin. Laitan vielä toisen kuvan siitä missä näkyy koko komeudessaan. :) Olisin oikein onnellinen, jos joku tietäisi tälle nimen. Olen selannut täällä mehikasvikeskusteluja, mutta ei samanlaista ole tullut vastaan.
Kyllä on kiva katsoa kuviasi, valtavaa kukkamerta ja tätä hurmuri kissaa ihaillen.
Tällaisen yllätyksen tämä myös nimetön mehikasvi teki viimekesänä. Taustalla on hieman ränsistynyt banaani(?)"puu".
Onpa jänskä kasvi… ikuna nähny tommosta, hieno on kukkansakin
Talvikki75, kiitos. Se on hieno. Kukinnan jälkeen se hieman ränsistyi ja puolet siitä on ihan kuollutta ja loppukaan ei kovin hyvältä vaikuta… Harmittaa, jos se kokonaan kuolee. Ehkä se virkoaa kesän tullen.
Ooh, upea valkoinen kissa! =D
minunsta joku alasin tai joku sellainen sana on tuon mehikasvin nimessä.jotenkin se liittyi vanhaan pajaan!!!tosi hämärä mielikuva,mutta jossakin olen tuohon törmännyt!
Kassikäpp, Queen Säplin on hyvin oman arvonsa tunteva rouva. Änkeää väkisin syliin koska tahtoo ja retkahtaa lepäämään mihin tahtoo. Läppäri on suosittu boikotin kohde.
Iesteri, onpas jännittävää. Koitin googlella etsiä, mutta ei vielä tärpännyt. Hassua miten se nimi on niin tärkeä. Jotenkin koko kasvin arvo muuttuu kun sille löytyy nimikin. Tai en tiedä… Hmm…
No, nyt lisää kuvia.
Tämmöinen kaunistus roikkui pihallamme viime kesänä. Ikävä kyllä se käristyi helteessä ollessamme viikonloppuretkellä. :( Mutta oli se kaunis niin kauan kuin se meillä oli. Jokin verenpisarakohan se on?
Löysin tämän kuvan äsken. Tästä olikin kuva ekalla sivulla, mutta ajattelin laittaa vielä tämänkin, mistä näkyy miten tuo kukinta ilmestyi. Ja edelleen mietitään mikähän kasvin nimi mahtaa olla. :)
AnnemariKo, kauniita kukkia sinulla on ja luulen että tuo viimeinen on ikkunalehti,Fenestraria rhopalophylla. Katsoppa kuvia googlella.
Jee! Kiitos Satues. Ikkunalehti se on. Tuolla luki, ettei se ole kovin yleinen suomen markkinoilla. Toivottavasti se pysyy hengissä.
Etsin tietoa tuosta ikkunalehdestä ja oli pakko tulla kommentoimaan tänne, että sitä kutsutaan myös vauvan varpaiksi. Ihana. Huh hei, osaisipa paremmin englantia. Saa vaimo tulla kääntämään.
Kaktuksen kohtalo pikkukoiran hampaissa. :/ Kissa ei välitä kasveista ja ei onneksi enää koiratkaan. Pikkukoira pentuna tykkäsi nyhtää kaktukset irti..
Ihanaa päästä maalle kaivelemaan puutarhaa. Hieman isompi on siellä, hehtaarin verran. Osa on niittynä ja kovasti mietin mitä puita tai pensaita siihen voisi istuttaa.. Hmm..
Tänne lähdetään huomenna: