Yrittäjyys vei mennessään ja baobab projekti on ollu tauolla. Kolmen vuoden takaiset siemenet kyllä kylvettiin, mutta aikaa ei riittänyt kasvatteluille. Muistan, että yksi iti peikonlehden juurella ja näivettyi hoidon puutteeseen, kuten peikonlehtikin.
Mutta nyt iski uusi innostus.
Eilen tutustuin minäkin vihdoin ebayhin. Ei olis ehkä kannattanut
Sieltä tuli sitten tilattua baobabin siemeniä (vaikken sen takia sinne mennytkään) ja huomasin, että siellä oli tarjolla useampaa laatua. Piti sitten tutkia vähän asiaa. Tuo exotic gardenin siemen on Adansonia Digitata, joka on ilmeisesti kotoisin Afrikasta. Ja lisäksi siellä oli Adansonia Grandidieri, joka on kotoisin Madagascarilta. Lisäksi apinanleipäpuita löytyy vielä muitakin lajikkeita, yhteensä siis yhdeksää lajiketta, joista kuusi on kotoisin Madagascarilta, kaksi Afrikasta ja arabian niemimaalta ja yksi Australiasta.
Tiedot tästä asiasta löysin wikipediasta. Toivottavasti ymmärsin oikein, kun mulla on vähän huono toi kielipää. Ja tämä on minulle ihan uutta asiaa, joten anteeksi jos puhun itsestäänselvyyksistä. Olin aina jotenkin luullut, että tuo EG:n siemen olisi se nimenomainen Madagascarin puu, jota näkee aina kaikkialla baobabbina ja jota miesystäväni ihailee.
Mutta tosiaan, sitten päätin laittaa ebayn koetukselle ja kokeilla miten se toimii. Joten tilasin ison pussin molempia yllämainittuja plaatuja
Tämä baobab juttu on tosiaankin alunperin lähtenyt mieheni innostuksesta tähän kasviin ja nyt olen itsekin ihan hurahtanut. Ja voin vain kuvitella miten hän innostuu, kun kuulee mitä olen hänelle ostanut lahjaksi. Hän aina sanoo, että jos noita saisi paljon niin idättäisin kaikille kavereille sellaiset lahjaksi. Nyt jään siis vain odotteemaan miten ebay toimii ja toivotaan nyt että saan tosiaan sitä mitä olen tilannutkin