Hoyabella, se kuva vaihtuikin ihan toisen näköiseen jo.
Pennimuori?
Minustakin on pennimuori. Minulla oli samanlainen, kuoli ikkunasta tulleeseen vetoon, se on kylmälle arka.
Joo… joku muori. Ja jos ei pennimuori niin joku riippamuorin muunnos ehkä. Pennimuorin lattari on Peperomia rotundifolia. Lattareilla kannattaa googlata.
Pennimuorihan tuo näyttäis olevan, kiitos!
Tuossa yhtäkkiä tuli mieleen seuraava asia: Mulla oli joskus kauan kauan sitten (kun en tiennyt kasveista tuon taivaallista) joku puu. Oli tosi kaunis, mutta sain tapettua puolessa vuodessa. Se muistutti vähän limoviikunaa, mutta oksat olivat paksummat, lehtiä vähemmän ja lehdet olivat pyöreämmät. Oli aika isokin, normaali hinta sillä oli 33e, mutta alennuksesta ostin kympillä. Muistan vain, että kukkakauppias sanoi sen kasvavan luonnonvaraisena jossain Etelä-Euroopassa. Jäänyt niin harmittamaan, kun ei hajuakaan mikä oli. Kaikilta viherkasvi sivuilta olen yrittänyt sitä metsästää, mutta tuloksetta. Osaisko kukaan edes veikata mitään?
Laakeri?
Googlasin, muuten hyvä, mutta mun puussa oli vieläkin pyöreämmät lehdet.
Pilleriviikuna, varjoviikuna, murraija…
Ei ollut viikuna eikä murraija. Muistaakseni lehdet eivät olleet tuollaiset kiiltävä pintaiset. Kiitoksia kaikista ehdotuksista, vielä ei ole tärpännyt.
Ehdotuksia otetaan edelleen vastaan
Tunnistaako kukaan tällasta siementä???
En tunne, mutta katsoppa Veikko tätä sivustoa, siellä on paljon siemeniä kuvattuna,jospa sieltä tunnistaisit omasi.
http://theseedsite.co.uk/db1.html
Kiitos, olipa hieno linkki vaikka ei tärpännytkään.
satues oli laittanut hyvän linkin kuvissa oli nimettyinä loputon määrä siemeniä ja pieniä taimia, luulen että kesän koittaessa taas huokaillaan mistä missäkin potissa kasvaa, tästä linkistä on tunnistuksissa iso apu!!!
Tänävuonna laitan nimitikut ainakin kahdesta eri materiaalista joka pottiin ja vielä eri kynillä molemmille puolille, jos edes joku säilyisi luettavava!
tällä kukalla ei ollut nimeä tunnistaisiko joku tämän?
Eikö tuossa ruukussa olevassa lapussa lue mitään. Tai no, yleensä joku mix.
Fiikus, viikuna - Ficus näykyisikö tuolla tuttuja?
. Tässä kukassa on kovat ja hyvin vahamaiset lehdet vähän samanoloiset kuin joissakin posliinikukissa. lapussa lukee viivakoodi kaupan nimi ja jotain kyllä lukee mutta on pahasti kulunut ettei siitä mitään selkoa saannut,enkä ees älynnyt kysyä myyjältäkään.
niin on ficus elasticalla = kumiviikunallakin.