Apua , neuvoja ym. asiaa tietokoneista

Tää mielipide kuuluisi oikeastaan yhtä paljon Ärsyttää-ketjuun kuin tähänkin, mutta kun kyseessä on tietokone, tulkoon tähän. (Saa siirtää jos mode haluaa.)

Oletteko törmänneet sellaiseen, ettei Microsoftin Explorer-selaimella pysty enää katselemaan mm. YouTubea? Google on aloittanut käyttöympäristöjen valtaamisen, eikä sen lukuisiin nettisivustoihin ole kohta mitään asiaa Microsoftin selaimella. Mä en tykkää tällaisesta pakottamisesta chromen käyttöön. Olen vuosikausia tottunut käyttämään MS:n ohjelmia, niin selainta kuin sähköpostiakin ja nyt pitäisi hylätä ne kun muuten ei mm. näe nettivideoita Youtubesta.  Mua ärsyttää, että googlen postissakin lukee "minä" . 

En saanut päivittää Adobeakaan siks kun käytössä oli sillä hetkellä Explorer! 

Tottakai olen.   Tosi kätevä tuolla pyöräillessäkin kun maastoutuu hyvin tohon lumeen   Ei varmaan sateliitissakaan näy   Et mua on ihan turha yrittää vakoilla. Paitsi tänään mä löysin spaidermänin tosta eteisen lattialta. Mistä lie siihen eksynyt? Heivasin sen vessanpöntöstä alas, mokoma vakooja 

Tarviiiko iPad:iin asentaa virustorjuntaohjelmaa? Joltakin kuulin ettei tarvis. Uskaltaako käyttää esim. pankkiohjelmaa ilman virusohjelmaa?

Ei tarvitse asentaa :slight_smile: Uskaltaa käyttää, nettipankin käyttö tabletilla on nykyään melkeimpä turvallisempaa kuin tietokoneella

Tuskin tarvii, ainankin vielä APPLEIS on todella vähän viruksia ym. pööppöjä.

Ipad:is tais olla IOSxxx käyttis.

Paljon turvallisempaa käyttää kuin Winukka tai Android koneilla, joissa on kaameesti, kaikenlaisia pööppöjä.

Tosin mä oletan että NSA/USA/I, tietää kaiken mitä APPLEILKII klikkaa, joista varmaan löytyy ns. takaportti.

Alkuperäinen kirjoittaja: David2

Kiitos Jereee ja David vastauksistanne. Kun en ymmärrä noista tableteista mitään, niin mikä tekee noista iPadeista turvallisempia kuin muut tabletit? Muihin tabletteihin kuulemma tarvii virustorjuntaohjelman.

huomasittehan tämän?

tämä myös…

Osaisko joku kertoa tyhmälle ihan arkikielellä, mikä tämä vehje on? Toimiiko kuten tavallinen tietokone? Ja voiko siihen halutessaan liittää tavallisen näppäimistön ja hiiren?

Linkki ei taaskaan toimi. Siis Lehdistölle - Power.fi

Juu nyt löysin enemmän tietoa, ja pystyy käyttämään näppäimistön ja hiiren kanssa. Mutta tuosta androidista en ymmärrä mitään. Eikä ilmeisesti vastaa pöytäkonetta siinä mielessä, että ei ole cd-paikkaa.

Se on Emo nääs sellainen juttu, että ne cd asemat alkaa hävitä pöytäkoneistakin pikkuhiljaa. Kun niihin saa ulkoisen cd aseman. CD aseman kun jättää pois niin, tietokoneen voi tehdä ohuemmaksi, kuten monet läppärit nykyän ja Applella on Imac All-in-One ns. pöytäkoneita, joissa kaikki on samassa paketissa, näyttö/ns. Keskusyksikön sisuskalut. Vain hiiri ja näppis on langattomasti tai langallinen.

Android käyttöjärjestelmä on kännyissä, tableteissa, läppäreissä ja noissa joissakin All-in-One laitteissa. ,(moni käyttää enää harvoin cd asemaa/tikut,muistikortit ym on ne korvanneet)

Android – Wikipedia

http://www.talouselama.fi/uutiset/android+on+mullistavin+kayttojarjestelma+vuosikymmeniin/a2214678

Android:

Hae tuotteita, kategorioita tai artikkeleita

All-in-one

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/poytatietokoneet/IMACME086KA/apple-21-5-imac-me086

All-in-one

iMac - Apple (FI)

se on taas tämänkin aika->

https://www.cert.fi/haavoittuvuudet/2014/haavoittuvuus-2014-043.html

Tuossa on Emon koneen lisätietoja: Ite kattelin sitä viikonloppuna. Mutta tarvii sähköpiuhan persuuksiin aina kiinni, eikä ole akkuvirralla, se oli pahin minus mulle…Ilmeisesti erillisen näppäimistön/hiiren saa sivunmukaan kiinni, Tosin noit härpäkkeitä on useita jo ennestään…, Kirjoitettu on: Se joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.,

http://www8.hp.com/fi/fi/products/desktops/product-detail.html?oid=5381153#!tab=features

Sullahan tehokas perperi on kun sähköä tuottaa 

kohtuullisen kattava melkein uunituore paketti->
Windows XP:n tietoturvapäivitykset loppuvat huhtikuussa – entäs sitten? | Yle

Olisiko joku niin ystävällinen, että neuvois tälläistä tumpeloa, miten saa iPadilla ladattua tänne kuvia?

…ei oo totta, että kuvan sais tänne esim. netistä noin vaan copy pastella, muttei tuosta normaalista kuvanlisäysnippelistä!   

eiköhän tilanne ole edelleen sama->
"Rakentaja.fi/ylläpito, keskiviikko, 29.1. klo 14:41
Ipad:llä ei saa vielä kuvia lisättyä."

Kiitos mai-lee, oletin vian olevan täällä päässä, kun on opettelussa tämä iPad .
Onpas ihme, kun hymiöt toimii lopultakin.

emo, laitan tämän tänne säilyväiseen ketjuun->
niinpä tietenkin:-) taisit kertoakin (ainakin uudesta koneesta kerroit) että sinulla on kahdeksikko. jos sen kanssa tulee ongelmia niin tee haku windows 8 perinteinen käynnistysvalikko. löydät microsoftin omat ohjeet vaihtoon sieltä. - uudessa windows 9 palataankin taas vanhaan käytäntöön kuulemma. (toivon totisesti, että tämä vistani pysyy "hengissä" vielä vuoden. uusi yhdeksikko on luvassa silloin)
tästä on taatusti apua, kun ohjauspaneelia tulevaisuudessa tarvitset - jos siis et vaihda perinteiseen näkymään…

myskimalva, opin juuri tänään, että eri valmistajilla ovat nuo fn+f-näppäinkomennot rakennettu eri yhdistelmien taakse. pitäisi katsoa koneen manuaalista enkä minä ainakaan muista, missä tämän hp:n manuaali edes on. windows toimii samalla lailla, oli se tuupattu minkä merkkiseen purkkiin tahansa…

edit1 - pakko korjailla, kun ajatus oli välillä ollut ihan karussa:-)

edit2 - ja tässä tietoa tulevasta windows 9:stä ja lisää ja vielä

tämä elokuinen juttu, joka tammikuussa ylöslämmitettiin kertoo ehkä vasta tulevaisuudesta; tämäkään  ei varmaan kovin monelle vielä ole ajankohtainen.
koetettasiinko kuitenkin nykyisten koneittemme kanssa opetella pitämään tietoturvasta huolta, että sitten osaisimme, kun pakko on? - ne palomuurit, virustorjunnat asennettuina, siivoustyökalut myös käytössä ja ennen kaikkea pitämään kaikki koneella olevat ohjelmat päivitettyinä viimeiseen vakaaseen versioon. saadaan hymiötkin varmemmin henk.koht-viesteihin heti aamusta:_)