MoonRiver, ihan oikeaan osuit.
Välillä oon niiiiin väsynyt pyytämään korjauksia tai parannuksia koska useasti niitä ei noteerata edes vastauksen verran. Mulla on sellainen tuntuma että tän keskustelupalstan eteen tehdään sen verran hommia että tää pysyy pystyssä. Eli jos sivut kaatuu niin homma korjataan.
Kannustan kaikkia käyttäjiä lähettämään sen palaute-lomakkeen kautta palautetta kaikista toimimattomista jutuista täällä - toivon että sillä tavalla joku asia saadaan nytkähtämään eteenpäin.
Missä se palautelomake on? Tämä on kyllä niin perseestä kun ensin "lakanat" peittää koko etusivun viestit ja sitten kun jotain alkaa katselemaan, yli puolet on jotain huuhaata, hoono soomi vielä.
Rullaa tän sivun ihan loppuun ni siinä ihan alhaalla.
Minä lähetin ihan oikean sähköpostin Nuulta saamaani osoitteeseen havaitsemastani koodirivistä, joka saa sen lakanan aikaan, mutta en saanut mitään vastausta.
Kun niitä viesteissä olevia mainoksia alkoi tulemaan asensin AdBlockin ja nyt ei ole enää lakana- eikä mainosongelmaa. Onhan se väärin, että joutuu tommosia asentelemaan, että pääsee lukemaan viestejä. Ne sivussa olleet mainokset ei häirinneet, kun useat liittyi jotenkin aiheeseen.
Huono homma tässä jutussa on se, että jo tänään olen pari kertaa klikannut mainosta vahingossa, kun olen luullut, että sivu jo latautui…mutta stten se ihan kuin latautuu vielä kerran ja hypähtää…ja minä löydän itseni pällistelemästä itämaisia mattoja. Eli siis mainostaja luulee, että mainoshan toimii ja tuo uteliaita katsomaan tuotteita jne. vaikka todellisuudessa se “asiakas” repii tukkaa päästä ja yrittää palata takaisin sille sivulle, mistä lähti.
Eikä nämä sivut ole responsiiviset, eli skaalaudu eri näyttöjen mukaan pätkääkään. Tableteilla ja kännykällä yhtä tuskaa. Antaapa olla. Se siitä, tiedätte miksi minä en jaksa olla täällä. Yritän kesemmällä uudemman kerran, jos jotaki muutosta olisi tapahtunut (tuskin)… Harmi homma, pentissä on hirvittävä määrä tietoa vuosien varrelta. Edelleenkin kun googlaa jotain kasvia, niin polku johdattaa tänne. Harmi, ettei “omistaja” välitä tästä tämän enempää. Jos olisin ilkeä, niin ilmiantaisin mainostajille, minkälaisesta roskasta maksavat. Mutta annan olla.
Paljon vanhasta pentti-porukasta onkin siirtynyt jo muille saiteille ja vienyt paljon tietotaitoa ja elämyksiä muualle… Toki en ihmettele, koska enpä täällä itsekään enää käy kuin katsomassa muutama kuvagalleriat ja vaihtopäivän ringit - siis jos pääsen niitä katsomaan lakanoiden takia. Normaali takaisinmeno sivuilla ei onnistu lainkaan vaan löydän itseni aina kenties etusivulta tai sitten joltain satunnaiselta sivulta. Meikäläisen periaate on, että mitään blokkereita en lataa vaan kyllä sivujen täytyy toimia ilman niitäkin tai saa mun puolesta olla…
_
_
Onko kukaan huomannut/lukenut esim, Maaseudun tulevaisuus sivuja netistä. Sen sivut avautuvat vain osittain tietyillä käyttiksillä esim. Android ja koko selain jämähtää. Selain pitää sammuttaa. Samoin oli ainankin aiemmin Iltasanomat,(anddroid) että sivu jämähti paikuolleen ja senjälkeen selain piti sammutta tai sammui ns,kaatui, ja se piti avata uudelleen.
_
Alkuperäinen kirjoittaja: David2
Asensin pöytäkoneelle uBlockin, ei enää lakanat vaivaa. Ennen ei päässyt minnekkään, mutta nyt toimii.
David, vika voi olla myös hitaassa laitteessa, hitaassa liittymässä, tietoturvan olemattomuudessa. Se voi olla myös päällekkäin avoinna olevissa sovelluksissa jotka on siellä takana. Nää on ihan sellaisia asioita joita pitäisi kaikkien oppia tunnistamaan. Totuus vaan on että jos on androidlaite ja se wifillä mokkulayhteydellä, sen yhteys ei ihan välttämättä ole sama kuin pöytäkoneella kiinteällä liittymällä. Mulla on molemmat ja kun on ilta / viikonloppu/ koululaisten lomaviikko niin androidin saa unohtaa. Kersat imuroi nettiä ja muiden on turha koittaa lukea uutisia. Silloin jumittuu hitaaseen aikavyöhykkeeseen.
Kyllä pentin käyttö on vähentynyt kun mainokset on hyppimässä silmille.
Laitoin minäkin palautetta. Ihan huuhaa mainoksia, laihdu viikossa 5 kg. Ei kukaan laihdu viittä kiloa viikossa jos ei ole nestelastissa ja saa nesteenpoistolääkettä. Eikä oman terveyden vuoksi kenenkään kannata yrittääkään. Toinen haluaisi soujata pankkitunnukseni. Ellos tarjoaa lainaa 31.37 % vuosikorolla. Postina tulleet em. ehdotukset menevät aina suoraan roskiin, täällä niistä ei niinvaan pääsekään eroon.
Samaa mieltä hopeavillakon kanssa.
Minne porukka on siirtynyt? Raakkilan touhuja käyn aina kurkkaamassa, mukava seurata vuoden kulkua toisella puolen suomea.
Ärsyttää kun tänne penttiin ei meinaa millään nyt päästä. Lataa ja rullaa mut mitään ei tapahdu moneen minuuttiin. Nyt kun pääsin äsken taas takasin penttiin ja klikkasin "ärsyttää"-ketjua niin kone ilmoitti alareunan tekstillä että "selvitetään osoitetta "google.analytics" -jotain.
Ärsyttää-ketju sitten jonkin aikaa mietittyään aukesi ja kas, tulipas "mainoskin" :
"Palvelinta ei löytynyt
Palvelinta osoitteessa googleads.g.doubleclick.net ei löytynyt.
Tarkista osoite kirjoitusvirheiden varalta: esim. ww.mozilla.org oikean muodon, www.mozilla.org, sijaan
Jos muutkaan sivustot eivät toimi, tarkista tietokoneen verkkoasetukset.
Jos tietokone tai verkko on suojattu palomuurilla tai välityspalvelin on käytössä, tarkista että Firefoxin verkkoyhteyttä ei estetä."
Oon tänään saanut jo kaksi kertaa eri aikaan tuon ilmoituksen ilmestymään pentin keskusteluketjuun johon oon itseni klikannut sisään. Onkos nyt tapahtunut niin että nää googlen ihanat mainokset jotka on laitettu meidän viesteihin sisälle, estävät jopa viestien kirjoittamisen. Jihuu
Laita hosts tiedostoon tuolle estot tai ota adblock, ublock käyttöön jos mahdollista. Tuossa muutama hosts rivi malliksi.
127.0.0.1 googleads.g.doubleclick.net
127.0.0.1 adservices.google.com
127.0.0.1 pagead.googlesyndication.com
127.0.0.1 pagead2.googlesyndication.com
127.0.0.1 video-stats.video.google.com
127.0.0.1 ssl.google-analytics.com
127.0.0.1 google-analytics.com
127.0.0.1 www.google-analytics.com
127.0.0.1 4.afs.googleadservices.com
127.0.0.1 pagead2.googleadservices.com
127.0.0.1 partner.googleadservices.com
127.0.0.1 www.googleadservices.com
127.0.0.1 analytics-api-samples.googlecode.com
127.0.0.1 tpc.googlesyndication.com
127.0.0.1 clickserve.us2.dartsearch.net
127.0.0.1 googleads2.g.doubleclick.net
Kun en oikein pystyisi ottamaan noita adblockeja ja vast. käyttöön koska silloin en näe pentin kokonaistilannetta enkä pysty siitä sitten edes tän vertaa kuin nyt pyytämään jotain korjauksia tai muutoksia.
Mut oikeesti oon aika lähellä nyt sitä tilannetta etten enää välitä vaan oma mukavuus menee ohitse. Melkein perillä...almost there !
nuu, ota toki, koska ainakin adblock plussan saat keskinapsautuksella pois päältä silloin kun sinun täytyy saada tietää miltä puutarha.netin pitäisi näyttää. toinen napsautus ja taas on helpotus suuri:-)
ihan turha kiusata itseään
Hoya, napsauta sitä Adblock palkkia ja “älä käytä tällä sivulla”, niin näkyy ohjelmat tai jos jossain muualla herjaa/ei näy.
Pitää ehkä tosiaan vakavasti harkita sen käyttöön ottoa, varsinkin jos sen poistaminen ja uudelleen päälle laittaminen on niin helppoa kuin maileen viestistä saa kuvan.
Teen väyryset ja katson miltä asia huomenna mielessä näyttää.
Mainosestojen ongelma on tosiaan että asiat eivät näytä siltä kuin sen sivun tekijä haluaisi. Mutta toisaalta estot voivat tehdä web-sivujen käytöstä todella nopeaa ja mukavaa, kun ei tarvitse odotella kaiken maailman ylimääräisiä asioita.
Itselläni on niin paljon estoja (tuhansia) että monet asiat ja sivustot eivät toimi olenkaan.
Nyt vasta puhelimella minäkin näen tämän mainosviidakon.
Tännehän vallan hukkuu pienen ihmisen teksti! Läppärin selaimissa mulla on Adblockeja ja Ghosteryt estämässä moisen moskan, mutta onko ikinä totta, että Google pystyy myymään mainostilaa keskustelujen sisään ilman Sanoman tahtoa?
Lilianne, miten/missä voi luoda kuvaamasi suojan tuhansilta mainostajilta?
Sille on kaksi tapaa eli joko aktiivinen mainosten estoohjelma selaimeen kuten adblock tai ublock. Tai luoda oman tietokoneen hosts-tiedostoon valheellisia viitteitä mainossivujen internet osoitteista.
Netissä on olemassa hosts-tiedostoja joihin on kerätty lähes koko maailman mainostajien web-osoitteet ja siellä on tuhansia osoitteita. En kuitenkaan suosittele näin suuria hosts-tiedosto muutoksia aloittelijalle, koska ne voi olla raskaita joillekin tietokoneen omille palveluille jos niitä osoitteita on liian paljon. Esimerkiksi Windowsin nimipalvelu on helisemässä sen kanssa.
Ei kukaan pysty toisten sivuille laittamaan mainoksia laillisesti ilman jotain sopimusta. Mutta jos on tehnyt sopimuksen ja antanut niiden tehdä mitä ne tekee niin kyseessä on kolmannen osapuolen kontrolloima asia. Mutta jotta se toimi se on pitänyt ensin koodata sivustoon. Eli ei pysty tuosta vaan Google tekemään asioita.