Sieltä tietsikkahuollosta soitettiin, ja sanoivat sen viruksen olevan ehkä puhelimessa, ja sekin pitäisi siivota. Siippa vie sen huomenna liikkeeseen tarkastettavaksi.
Onko toi mahdollisesti jokin sähköposti pööppö. Ootko avannu jonku prisma huijausposti viestin…? Niitä tulee ainankin mulle
Alkuperäinen kirjoittaja: David2
Kakapo, olithan jo tuolla ennemmin laittanutkin että faceen on tullut, sori kun en huomannut, muistanut
Olen aika pihalla näiden salasanajuttujen kanssa. Tiedetäänkö täällä onko Google-, Microsoft- ja gmail-tilit kaikki saman salasanan alla?
Miehelleni tuli eilen ilmoitus facebook-tilin kaappaamisesta, ja neuvottiin vaihtamaan salasana. Nyt se vaihdettiin kannettavalle, mutta jostain syystä se ei kelpaa puhelimessa.
Tänään työkaveri ihmetteli ettei pääse kirjautumaan Hotmailin ja sitten minäkin yritin Hotmailiin kirjautua, mutta en päässyt. Luulenpa, että serveri on ollut nurin.
Kakapoo, oliko se ihan ”oikea” viesti vai huijaus???
Minulle tulee vasemmalta ja oikealta roskapostia koskien sähköpostia, tietokonetta, tiedostoja, kuvia ym, poistan ne vaan kylmästi.
En avaa niitä posteja ollenkaan, siirrän vaan roskikseen, ja tyhjennän roskiksen.
En tiedä minkälaista tietsikkajärjestelmää teillä on.
Luulenpa, että linkki on vanhentunut ja siksi uusi salasana ei toimi. Eli täytyy ottaa uusi kirjainmerkki ko. sivusta ja poistaa se vanha. Chrome säilyttää salasanat, jos antaa luvan.
Se viesti väärästä tunkeutumisesta oli Windows 10 / Crome laitteesta.
Meillä on windows 7 kannettavissa, ja puhelimessa android, joten mitään omia sisäänkirjautumisia se ei voinut olla.
Nyt kone vaatii jatkuvasti salasanan vaihtoa, ja tuo siippa käy kuumana.
Löysin Muropaketin keskusteluista samanlaisesta ongelmasta, ja se oli korjaantunut selainta vaihtamalla.
Nyt kokeillaan siirtymistä Cromeen, jospa temppuilu nyt loppuisi.
Minulla alkoi tulostin valitella musteiden loppumisesta ja menin sitten käymään power liikkeessä. Oli järkyttävän hintaisia musteet… Koitin myös hakea netistä, löysin www.tulostinmusteet.fi mutta oli ne sielläkin kalliita. Mistähän kannattaa ostaa musteet tulostimeen? Onko ne oikeasti noin kalliita?? Vaikuttaa siltä että kannattaisi ostaa vaan uusi tulostin…
Tulostimien mustepatruunoiden hinnat on aivan kamalat. Ensimmäisen ja viimeisen kerran ostin ”halvalla”, osoittautuvat aivan surkeiksi. En montaa sivua saanut tulostettua niin tulostin ilmoitti muste vähissä / loppumassa.
Se vasta olikin kallista.
Ostan alkuperiset mustepatruunat yleensä verkkokaupasta, kalliit ovat siellä mutta kun pitää tulostaa niin on vaan nieltävä kiukkunsa. Minun tulostimeen menee yhdellä latauksella 5 patruunaa, eri väriset. On minulla toinenkin tulostin mutta se on niin aataminaikainen ettei siihen tahdo löytää mistään patruunoita, siihen menee 2, musta ja color.
Jos tarvii vain mustavalko tulosteita, ni kannattaa ostaa Lasertulostin.
Niiden tulostus on suhteessa halvempaa, eikä ole ns tulostuspäiden kuivumista.
Kaupasta kannattaa ostaa mustesuihkuun isommat uudet patruunat. (oli jollai sivulla joskus)
Ne voi myöhemmin täyttää itse uudelleen, uudella musteella.
Yleensä tulostimissa on mukana tahallaan laitettu pienet patruunat.
Ebays on tuon mukaan halpoja patruunoita,ja tulostin voi valehdella.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15034151/hp-mustepatruunoiden-tee-se-itse-taytto
Alla tietoja täytöstä/mainosta,jos kiinnostaa,en ole kokeillut.
https://www.youtube.com/watch?v=TsSMErhPXpg
https://www.youtube.com/watch?v=SBYv7XNntjM
Mä en nyt tajua miksi en enää osaa pienentää kuvaa ,Picasa on mulla ,…onko mulla nyt joku aivopieru mutta tuntuu , että joku namiska on hukassa !
Niin , ole kyllä aikaisemmin osannut , vitsit että ärtrsää , osaisko joku neuvoa ?
Et kysynyt sitä Googlelta,? :Whistling:
Google kertoi useita vaihtoehtoja, mikä versio sulla on…?
Esim.
http://www.virtuaali.info/opetusmaatilat/index.php?tila_id=9&ohjemappi&kategoria_id=243&kortti=1024
Miten lasitetaan internet suojaus koneelle jossa ei ole CD-luukkua. Ostin suojauksen kolmelle koneelle mutta yhdessä ei ole tuota luukkua ja just siihen tarvitsisin suojauksen huomiseksi kun menen sukututkimuskurssille ja otan oman läppärin mukaan.
<vielä, miten saan eri nimisen umpeen menneen suojauksen pois koneelta, suosittelivat niin tekemään, se oli koneessa kun ostin sen.
@hoyabella Et maininnut laitteesi käyttöjärjestelmää, mutta tuskin sillä tässä tapauksessa on merkitystä.
Vanha virustorjunta poistetaan yleensä “asentamalla se pois” ts. englanniksi uninstall toiminnolla. Katso tarkemmat tiedot google hakemalla ko. ohjelman nimellä.
Ellei laitteessasi ole lainkaan romppuasemaa (CD/DVD) niin ohjelma asennetaan lataamalla vaadittava asenustiedosto virustorjuntafirman/operaattorisi sivuilta suoraan ja aktivoidaan sitten saamillasi tunnuksilla erikseen.
Minulla on kaikilla koneilla F-secure internet suojaus paitsi tuossa pienessä mukana raahattavassa on uudesta asti ollut Mc afee tai joku sellainen joka on mennyt umpeen. Ja nyt laittaisin siihenkin F-securen. Mutta miten ku siinä ei ole cd aukkoa. Laitanko hakuun vain tuon numeron millä olen toisille koneille laittanut.
Hoyabella, jos en nyt ihan väärin muista niin se F-Secure ladataan netistä suoraan koneelle.
Käy niiden kotisivuilla, siellä on muistaakseni ohjeet.
Kirjaudu sillä koneella jossa ei ole virustorjuntaa F-Secure SAFE sivuille ja näpyttele se koodi joka on siinä pahvikotelossa sinne minne pyydetään. Sitten saat ladattua sen virustorjuntaohjelman siihen koneelle.
Kiitos risa, noin tein neuvojesi mukaan, mutta ei onnistunutkun oli liian vähän tilaa. Sitten yritin tyhjentää sen vanhan pois, mutta ei se lähtenyt kirveelläkään. Menin tietokonefirmaan. Nyt on F-secure ja vanha veks, ja minä 40 euroa köyhempi.