Meillä on n. 3 vuotta vanha Humax. Toistaiseksi ollut hyvä. Eka oli myös Humax, ihan sellanen karvalakkimalli, joka sit vaihdettiin vähän parempaan. Tää päivittyy itekseen muutaman kerran viikossa.
Meillä on toisessa telkassa Topfield, ja toisessa Humax. Molemmissa voi tallentaa kahta ohjelmaa samanaikaisesti, ja myös katsoa tallentuvaa ohjelmaa. Teenkin aina niin, että aloitan katsomisen siinä vaiheessa, kun ohjelma on jo pitkällä menossa. Näin voi kelata mainosten yms. turhan kaman yli. Molemmat merkit mielestäni yhtä helppokäyttöiset, ja näppärät.
Kakapo, mä tykkään myös katsella noin Mainokset on niin mukava kelata yli
Juu ja mikä ajansäästö - jotkut masterchefit ja muut vastaavat kertauksenkertaus-ohjelmat saa katsottua tosi nopeasti kun kelaa kaiken diibadaaban yli.
Mikä ihme siinä on, että vanhempien telkkarin ohjelmaopas näyttää osan ohjelmalistasta ruotsiksi? Eli siis ei ole täysin ruotsiksi, muutama kanavan ohjelma suomeksi, sitten taas joku ohjelman nimi ruotsiksi ja sitten taas seuraava suomeksi. Ottaa pannuun, sillä ei tunnista ohjelmien nimiä vaikka ruotsia osaisikin, sillä nimi ei ole aina helposti yhdistettävissä suomalaiseen vastaavaan. ‘Böle’-nimen voi päätellä, että on esim. ‘Pasila’…mutta leffojen ja sarjojen nimet ei aina ole suoria käännöksiä, eikä niitä tunnista. Vanhemmat ei edes osaa ruotsia, joten menee aika sekavaksi.
oikeesti, oon varmaan maailman paras sekoilemaan tekniikan kanssa - jotenkin ihmeellisesti onnistuin äsken tekemään boxin kaukosäätimellä jotain sellaista ettei se enää tottele yhtään mitään. Ei tapahdu mitään painoi mitä tahansa säätimen nappulaa. Ei ees virrat mee pois. Siellä se vaan näyttää J- Oliverin kokkiohjelmaa
Otin jo töpselinkin seinästä, ja kun laitoin takas niin mikäs siellä alkoi välittömästi telkkarista näkymään, kokkailua… Muuten ihan ok, mut nyt en haluais sitä katsoa. Mulla kyllä ihan totaalisesti menee hermo ton kanssa, voi peeeee… Ja ketään ei oo paikalla auttamassa. Oikeesti, miten toi on edes mahdollista… Eikä tietenkään ole ohjekirjaa tohon boksiin, sellaisia ei enää nykyään saa laitteen mukana… Ja ei siinä varmaan edes tollaseen tapaukseen ohjetta oliskaan… Ärsyttää !!!
Nuu, samaa tekee mun boxi aina välillä (on Topfield). Kaikki johdot pois seinästä ja sitten kun laittaa päälle ni tallennuksista häviää osa tai kaikki.
Ei oo totta, häviääkö ? Mulla on siellä monta katsomatta olevaa, ei ei !! Topfieldhän se siinä ruudulla mullakin lukee
Onko se ainut keino saada homma pelaamaan ??
Kun ostettiin tätä niin se myyjä sanoi että jossain muussa tän merkin mallissa on ollut paljon ongelmia, mutta tän pitäisi pelata (oli aika arvokas)
Voihan se olla et sulla ei hävii, mun boxi on yli kaks vuotta vanha ja se on tehny täydellisen tyhjennyksen kerran. Yleensä menee vaan osa. Harmittaa muakin, varsinkin ne lastenlapsille tallennetut ohjelmat.
Eripari, soitin äsken liikkeeseen ja kyselin siitä boxin toimimattomuudesta. No tässä oli nyt onneksi sitten helposti korjattava asia kyseessä eli olin hipaissut kaukosäätimen yläosasta niistä valkoisista nappuloista jotain muuta laitetta kuin boxia koskevaa, siksi boxi ei ottanut vastaan mitään käskyjä säätimeltä enää. Asia korjaantui kun painoin sitä PVR-nappia joka onyhtäkuin se boxi.
Tosin takuuvarmasti painoin eilen sitäkin eikä mitään tapahtunut, mutta ehkä en painanut sitä tarpeeksi pitkään, tai sitten asian korjautumisessa on auttanut myös se että yön aikana boxi oli itse sammuttanut virrat itsestään ja pääsin sillälailla ns. puhtaalta pöydältä sitä PVR:nappulaakin sitten painamaan.
Kerroin sille henkilöle jonka kanssa puhuin että kuulin eilen että Topfieldin boxissa joka saattaa tosin olla eri mallia kuin tämä minun, on ollut vastaavaa vikaa ja se on saatu korjaantumaan ottamalla kaikki töpselit seinästä, ja että näin tehtäessä boxista on kadonnut sinne tallennettuja ohjelmia. Hän sanoi ettei näin käy ellei kovalevyssä ole jotain vikaa, oletti sinun tapauksessa siis vian löytyvän siitä.
Onko sulla se malli jonka kaukosäätimessä on se valkoinen nappulasto siinä ylhäällä (TV - PVR - DVD - AUX). Jos on, niin kokeile ens kerralla sitä PVR-nappulaa joka yhdistää sen ohjaimen ja boxin.
Muoks; senverran vielä että vaikka eilen ja tänäänkin vielä otin kaikki töpselit pois seinästä, kyllä siellä oli tallessa kaikki tallennetut ohjelmat.
Nuu, kuinkahan monta kertaa olen tehnyt tuon saman toimimattomuus toiminnon olkkarin telkussa, johon on peräti 3 kaukosäädintä! Ei ole mielenkiintoa ollut selvittää “mitä painoin”. Vähin äänin olen sammuttanut tv:n ja kun myöhemmin olen aukaissut niin toiminut taas ihan normaalisti. Katson yleensä takkahuoneessa telkkua, koska siinä ei ole mitään ylimääräisiä hienouksia säätimissä…tai sitten en ole niitä löytänyt.
Vähän sama juttu kun puhelinten kanssa. Kavalakkiversio on passeli mulle. Saisin varmaan hermoraunioon itseni noiden selailupuhelinten kanssa =O
Nuu, hyvä että sun boxin vika selvis. Ja ettei käyny tallennuksille mitään. Mun kaukosäätimessä ei oo valkosia nappuloita ja mulla on mennyt tuohon reagoimattomaan tilaan silloin kun sinne on ohjelmoitu joku ajastus, sitten se tallennus jää päälle, eikä kanava vaihdu eikä mene kiinni tai mitään (eikä se oikeasti tallenna mitään). Vävy sanoikin viimeksi kun täystyhjennys tapahtui, että vika on kovalevyssä, mut en vaan saa aikaseksi viedä laitetta mihkään hoitoon (otin jonkun lisätakuun silloin ostaessa, 5 vuotta, joka myyjän mukaan korvaa kovalevyn joka kuitenkin kuulemma hajoaa). Mulla jää ajanpuutteen vuoksi ohjelmia paljon kattomatta ja sitten huomasin jossain välissä että kun tallensin, niin ehtivät tulla uusintana ennenkuin ehdin tallennuksia katsoa. Tallennan nykyään vaan muutamia ohjelmia, aina tulee uusia, enkä ehi katsoa. Ainoa harmi tosiaan ne lastenohjelmat.
Eripari, kun sulla on takuu voimassa niin vie se nyt ihmeessä korjattavaksi kun kerran kovalevyvika taitaa olla. Hyvähän sen boksin on toimia kun sellainen on kerran hankittu
Auttakaa hyvät ihmiset. Jostain syystä meidän televisioon on tullut sellainen kammottava ääni joka lukee tekstiä suomenkielellä. Saako sen jotenkin pois? Tv on Samsung, olen yrittänyt kaukosäätimellä etsiä valikosta sopivan tuntuista reittiä hiljentää kuokkavieras televisiosta mutta en ole löytänyt.
Räplääpä digiboxin kakea
Menu, ääni, lähetysäänen asetukset, äänen kieli ja valitse joku muu kuin hollanti.
Tools, seuraavana eli äänen tila? ljudläge lukee minulla ja jos sinulla on tal/puhe päällä puhutaan mutta muuta vaikka film niin puhe loppuu. Näin minun Samsungilla
Kiitos paljon selkeistä ohjeista, nyt on kaikki ok. On tämä pentti maailman paras!
Se “peltipönttöääni” on jäänyt luuraamaan televisioon jonnekin elektroniikan sokkeloihin. Häipyy kyllä joka kerran kun teen tuon rapuzelin ohjeen mukaan. Sitten kun tv sammutetaan ja uudelleen käynnistetään on koneääni taas käytössä. Saakohan sitä millään pois.
"...samsungin kaukosäätimessä vasemmassa alanurkassa AD/SUBTITLE - painike, sieltä tulee valita audiokuvaus - pois. On muuten sellainen kuningasnappi, että ainakin mun laitteessa, kun on päällä niin pysyy päällä vaikka laitteen sammuttaisi, päivittäisi, vaihtaisi kanavaa..."
oliko tämä sama kuin rapunzelin antama ohje? jos ei niin kokeile vielä.