Apua tv:n, digiboxin ja muiden vastaanottovempaimien kanssa

Kiitos mai-lee kuningasnapin ohjeesta. Se oli pätevä neuvo, ääni häipyi. Television myynyt liike ei ilmeisesti tiennyt asiasta, koska oli esittänyt huoltomiehen käyntiä, 30e.

kuinka pieneen elektroniikka lopulta pystytään pakkaamaan ennen kun se katoaa kuin hyttysen kyynel itämereen? edellisen digiboksin koko oli 4 x 15 x 25 cm, uuden 3 x 11 x 15 cm. kovasti tihrustaen sain sen asennelluksi, kun otin jalkalampusta varjostimen pois ja istuin ihan valon alla. olisi edes ollut aurinkoinen päivä niin paljon helpampaa olisi ollut.

huomenna voi olla hämmästely isoa (ja talonväen keskuudessa suuri kiukku). - yhtiö vaihtoi kaikki yhteydet soneralle. meille on ilmoitettu, että kaikki vanhat yhteydet katkeavat 6.2. ja sonera kertonut, että he liittävät piuhat 8.2. - minä pärjään ilman tv:tä yhden ja vaikka kaksikin sunnuntaita mutta entäs muut?

Vanha Topfield digiboksimme sammuili omia aikojaan, ja vaati uudet kanavahaut kesken katselun. Hankimme tänään uuden saman merkkisen, koska ajattelimme sen käyttöönoton sujuvan hienosti kun vanha oli jo hallinnassa.
Nyt tässä uudessa ei onnistukaan suosikkikanavien valinnan jälkeen niiden ottaminen käyttöön. Kaukosäätimestä puuttuu FAV-näppäin, jolla vanhassa sai vain suosikkikanavat näkyviin.
Tuliko tehtyä virhehankinta, vai osaako täällä joku neuvoa jotain tähän ongelmaan?

kakapo, meillä on myös Topfield-digiboksi ja silloin alkuun mulla oli joku ongelma kaukosäätimen ja boxin kanssa. En osannut sitä kaukosäädintä käyttää kunnolla. Soitin topfieldin asiakastukeen ja siellä ystävällinen neitonen kuunteli mikä minulla on ongelmana ja samantien "kädestä pitäen" neuvoi miten toimia.
Jos et pentistä saa apuja niin soita sinne, näyttää olevan auki 8-16 arkisin.

Kiitos vinkistä Nuu. Meinaa aina hermot mennä näitten uusien vehkeiden kanssa. Soitan huomenna tukeen. Eiköhän se siitä

K​äyttötietokoneen näyttö meni rikki toissapäivänä. Kaikki sisältö on siirretty ulkoiselle muistille, että saavat kokeilla korjata tai vaihtaa uuden näytön rikkimenneen tilalle. Nyt vain on niin että myös käytössä oleva sähköpostiosoite on ulkoisessa muistitikussa. Miten saisin sen tähän uuteen työläppäriin. Kokeilin jo mutta en tiedä minkä tileistä pitää valita, läppäri on Lenovo.

Hmmm…? Onko sinulla jokin sähköpostiohjelma käytössä, Outlook? (Onko Outlookia enää olemassakaan?)

Nykyään useimmat sähköpostit toimivat selaimella.

Minulla on työläppärillä, siis tällä koneella yksi sähköpostiosoite outlook.com, mutta nyt pitäisi siirtää sen koneen sähkäri tänne, josta meni näyttö rikki. Ja se sähkäri on eniten käytössä.

Jos kirjoitat nettiselaimen osoiteriville outlook.com, löytyykö sähköpostisi sieltä? Kokeile :slight_smile:

Minulla on outlook.com sähkäri toiminnassa, mutta se toinen, ei outlook.com vaan toinen tili-nim joka i pitäisi saada tänne että pääsisin lukemaan sieltä viestit. Menen huomenna sinne firmaan, saavat laittaa minulle, kun en osaa laittaa uutta tili vaikka kävin jo hakemassa salasanat ja käyttäjätunnukset.

Ahaa, mikä se toisen osoitteen loppuosa on? Siis @-merkin jälkeen?

P​aikallinen firma täällä josta on kaikki nettiyhteydet, menen sinne huomenna. :-)))

Ok :slight_smile:

Puhelimeni alkaa käydä vanhaksi, joten uuden hankinta on edessä. Nyt minulla on Samsung Galaxy Trend.
Saisiko täältä suosituksia valintaa helpottamaan?
Chattailin Elisalle, ja sieltä suositeltiin alle 300 puhelimista seuraavia:
- Samsung Galaxy J6 DS
- Huawei P Smart
- Huawei Mate 10 Lite

En osaa noihin kommentoida, mutta vinkiksi annan: jos pidät tämänhekisestä luuristasi, valitse vain uudempi versio samasta sarjasta. Minulla oli mahtva Samsung 5 S neo josta aika jätti. Seurajaksi tuli Samsung A8. S- ja A-sarjoilla olikin merkittäviä eroja käytössä, hermoromahdusta on hivottu monta kertaa.

Kannattaa kattoa missä noista on uusin android versio. Ei vanheme ihan heti.
Lite 10 on vanhempi 7 Androis versio, muissa 8
Peruskäyttö aika samanlaista.
- Huawei P Smart, ehkä paras kamera,?
Jos alla oleva vertailu näkyy ja on kyseiset mallit, ehkä auttaa vertaamaan: 

https://www.gigantti.fi/INTERSHOP/web/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/ViewProductCompare-Start?products=SAMJ6BK@store-gigantti|HUAPSMARTBK@store-gigantti|HUAM10LBK@store-gigantti

Esim. Hintaseuranta sivulla on perusteellisempi teknisten tietojen sivu

Kiitos PirjoA ja David. Ratkaisu on nyt tehty. Jatkan Samsungilla :slight_smile:
Mikähän tarkoitus noilla eri kirjaimilla on? Kaverillani on A5 malli, ja nyt minulle kaupataan tätä J6 mallia. Pirjo taas kehuu S7 mallia.

Kato että siinä knnyssä on ainankin Android 8
Samsung A5 mallia on valmistettu montavuotta, jos päädyt A5 kato että se on viimeinen A5 malli.
Mulla oli joskus Note2 se oli hyvä känny sillo, 2vuotta. Sit tippu näpeistä pihalle 50cm korkeudelta vaa, ni lasi meni.
Onneksi siihenmalliin sen sai 20€ tosin en ole vieläkään sitä korjannut itte.

Minkä kapulan sä
Kakapo
Ostit
:question::question::question::calling:

Huawei on paras! Minä aemmln käytin Samsung laitteita pikään  ja olen vihdoinkin vaihtanut Huaweihin. Ainoastaan telkkari on  vielä Samsung (smart tv).
Kännykkä on Huawei Honor 8 lite ja toinen kännykkä Huawei YII (herätyskello) 
Telkkarinkin aion vaihtaa jossain vaiheessa.

Täytyy ottaa huomioon mitä ominaisuuksia kännykässä tarvitsee.  Jos haluaa hyvän kameran, niin kannattee hankkia oikea kamera.