mulla ilmeisesti ardisia rupeaa kukkimaan. jos nämä on kukkia. joka oksan kärjessä näitä.
ja mikä ihmeen rikkaruoho sen juurella kasvaa.
mulla ilmeisesti ardisia rupeaa kukkimaan. jos nämä on kukkia. joka oksan kärjessä näitä.
ja mikä ihmeen rikkaruoho sen juurella kasvaa.
Onnea Suikale, harvoinpa sitä varmaan saa uudemman kerran kukkaan…luulen ainakin,en ole nähnyt.
Naapuri oli istuttanut sen viime kesänä ulos kukkamaahan ja hyvin oli vihreä, kun sitä katselin. Säilyi ulkona talven yli ja varmaan siinä auttoi tämä leuto talvi.Katsotaan kukkiiko kesällä tai syksyllä.
Minulla on Ardisia kukkinut monena vuonna ja tehnyt marjoja! Kasvoi niin isoksi, että jouduin lekikkaamaan ja nyt kasvaa uudelleen!
PirjoA onko sulla kuvaa sun ardisiasta? olisi kiva nähdä
Kiitos satues luulin jo et se kuolee kun alhaalta lehtiä pudottaa kamalasti…
onkohan tuo uusi alku saanut pudonneesta marjasta alkunsa? mitään sellaista kukkaa ei ole lähellä mikä siemeniä tekisi.. kasvaakohan se :)
Minun Ardisia on muiden kukkien takana otin siitä kuvan, mutta kuva on huono. Se on lähes 10 vuotta vanha, toista metriä korkea ei oikein paljon kuki tuossa paikassa, mutta joka vuosi jonkin verran.
Vanhemmiten kaljuuntuu alaosasta, minulla kasvoi uutta juuresta, niin leikkasin sitä muutama vuosi pisimmät poikki!
Tässä
siis tuo iso tummanvihreä? huh… hieno on… miten siitä ei ole tippunut alalehtiä? onko millaisessa ruukussa ja miten hoidat? haluan samanlaisen
On se tiputtanut alhaalta, sen edessä on muita kukkia, kuva on aika läheltä, ja sen ruukku on lattialla! Ruukku on 6-7 litran muoviruukku ja kastelen kun muistan! Harvemmin kuin muita kukkia! Helppo hoidettava!
Etsipä suikale myös vanhalta puolelta kuvia. Olen sinne parikin Ardisian kuvaa lykännyt. Muista sitten tupsutella kukkia pienellä pensselillä, jotta tulisi hyvin marjoja. Ne punaiset marjat kestävät kauniina monta kuukauttakin.
Nuo marjat jotka minulla on tuossa ovat varmaan vuoden vanhoja ainakin. Minä en ole tehnyt kukille mitään.
Suikale! Huomasin tänään Ardisian juurella taimen, lehti on jo jonkin verran isompi kuin sinun taimessa! Juurelle on tippunut vuosien kuluessa marjoja, joten todennäköisesti uusi ardisia!
PirjoA wau ota kuva joskus jos viitsit. tuntuu ettei se mun pieni edes kasva, hidas kasvuinen…
Mie vein ardisian suihkuun ja hui, siinä oli pari ihan pienen pientä nuppuja. Pari vaan, mutta nuppuja kuitenki. Ja kasvamaanki se on alkanu ihan hirmuisesti. Tyveltäki pukkaa uutta ja niitä uusia tulokkaita on useampi.
Mitenköhän saisin 2 pientä Ardisian tainta selviytymään talvesta? Lainasin syksyllä parit siemenet
kukkakaupan kasvista
Kylvin ne syksyllä ja kasvoivat nopeasti n 4cm ja sitten tyssäsi. Pitäiskö ne olla vielä "lasin alla" tai kosteassa tai…?