Ärsyttää (alkaen 5.1.2021 ->)

:waving_hand:t2: Täällä! Chilit ja tomaatit ihan syöty, perennat myös puhumattakaan luumupuista. Yksivuotiset kesäkukat myös. En välitä, tänä vuonna näin.
En voi invaasiolle mitään mutta harmittaa kyllä.

Meillä hetkem kaatosade vähensi kirvoja hedelmäpuista. En ole tutkinut onko tullut takaisin.

Meillä kirvoja omenapuussa ja hunajamarijoissa.
Vielä paprikat säilyneet,toistaisesti.

Mulla on kasvatuksessa viimevuotinen jättilanttuni siementuotantotarkotuksessa. Kaveri sen vei keskisuomeen juureskellariinsa talvehtimaan, haki keväällä pois ja toi mulle. Alku näytti ensin huonolta mutta se alkoi kasvattaa lehtiä ja joku aika sitten jo kukkikin. Olin tosi helpottunut ja iloinen, siemeniä luvassa. Seuraavan kerran kun sitä vilkaisin niin kirpat oli sen jo löytäneet ja kukista ei tietookaan enää, eikä myöskään tuoreimmista lehdistä. Se siitä sitten. Ärsytti ihan tosissaan.

Kyllä on raivistuttavaa tuo jatkuva koirien räkytys.
Naapurissa oli yöllä juoppokööri,suhattiin autoilla ees taas(varmaanki selevinpäin :roll_eyes:) kovaäänistä huutelua ja ilakointi koko yön.
Koira alako haukunnan yheltätoista ja on jatkannu sitä tähän saakka.
En tiiä onko isäntä kotona vai ei,mutta koira ei vaikene.
Koskahan on saanu raikasta vettä tai ruokaa??

Tuli mieleen onkohan sillä jokin hätä? Ilman vettä ja ruokaa…….

On ne ”elämäniloiset” naapurit sellainen lahja että……….. siis ei ole!
Samantyyppisiä naapureita on täälläkin, jos ihmisistä ei lähde tarpeeksi meteliä tuodaan ”musiikkikeskus” ulos pihalle ja koko per****** kylä saa osallistua, haluaa tai ei, läpi yön aamuun asti.

1 tykkäys

Samaa mietin,mutta ei sinne uskalla mennä kyselemään.
On kuulemma joitaki pyssyllä uhkaillu.

Tauoton haukunta klo 23 lähtien? Asiat ei ole kunnossa. Soita hätäkeskukseen ja kerro tilanne, lähettävät partion tarkistamaan tilanteen.

Nyt on ollu jo tovin hilijaa.
En tiiä onko henkesä heittänny.

En tiedä miks mulla ei toimi haku toiminto. Kun laitan kasvin nimen suurennuslasiin niin ei yleensä anna mitään. Joskus vahingossa voi joku tulla. Hain kohokkia ja kiertoteitä jouduin taas menemään. Onneksi olen huono kuvaaja niin ei haittaa. Katson mielummin toisten hienoja kuvia. Mutta jotain olis mukava laittaa tänne muistiin. Oisko mun tabletissa vika, pitääpä kokeilla miten onnistuu läppärillä.

Kitikat, klikkaa ´suurennuslasia´ ja kirjoita esim. Kohokki ja paina ENTER.
Kirjoittaessa Haku antaa jo ehdotuksia mutta itse en niitä valitse vaan kirjoitan hakusanan ja painan Enter ja silloin tuli tuo kuvassa näkyvä lista.

Haku löysi kyllä Kohokin.

Olitko kirjoittanut hakunimen oikein? Jos on kirjoittanut hakusanan väärin, Haku ei ymmärrä eikä anna ehdotuksia. Se Haku on niin herkkä, niin herkkä :grin:

1 tykkäys

Jo tosi herkkä on ja just noin toimin eikä onnistu kuitenkaan. Täytyypä vielä selvittää asiaa.

Minä kun haen tuosta linssistä jotain kasvia, niin usein näyttää vaan jäsen nimet.

Tabletilla tulen aina tänne.

Se on sun omissa valinnoissa mitä se hakusana hakee : nimimerkkiä vaiko ketjuissa esiintyvää sanaa.

No miten se sitten tehdään, ettei se anna jäsenien avatar nimeä.

Pitääkö siihen mainita “kasvi”?

Kävin läppärillä ja siellä onnistuu ihan hyvin. On tämän tabletin vika ettei löydy, en osaa sanoa missä. Kai pitää asetuksia tarkistaa.
Nythän se vika löytykin, kun laitoin tabletin vaakatasoon niin johan tapahtui. Pepino jos sulla sama juttu kun mulla, pitää olla tabletti vaakatasossa eikä pystyasennossa.

Siihen tulee valikko, voit sieltä valita mistä haetaan. Esim. Käyttäjä tai sitten ketjut/viestit.

Kokeilkaa käyttää Hakua niin että klikkaatte Hakua, kirjoittakaa esim.Hortensia - älkää valitko mitään mistään vaan painakaa ENTER hortensia sanan jälkeen.
Hakutulokset ilmestyy ruutuun ja voitte mennä siinä ruudussa alaspäin ja klikkaatte LISÄÄ niin tulee lisää vaihtoehtoja kirjoittamallenne hakusanalle.

Tällä tyylillä saan kaikki haut onnistumaan, ei onnistu jos valitsen jotain mitä järjestelmä ehdottaa (ketjuista, viesteistä, käyttäjiltä ym).
Laitteilla on eroja ja käyttöjärjestelmissä on eroja.

3 tykkäystä

Sehän se, laitteita on erilaisia. Onneksi mulla selvisi.

Olen kyllä selaillut sitä, mutta aina ei onnistu.