Ärsyttää (alkaen 5.1.2021 ->)

Tässä uusi paikka aiheelle :slight_smile:

Ärsyttää, kun ei tuu telkkarista mitään kiinnostavaa ohjelmaa. :frowning:

Välillä kurkkasin mitä tulee elisa kaapelista ja siellä kiinnostavat loppui, joten väänsin takaisin Telia tv boxiin. 

Katselin kakkoselta ohjelmaa missä oli yhdeksän mukeloa. Asuivat jossain englannin nummilla ja pitivät lampaita. Oli nätit maisemat ja iloisia ihmisiä jokainen. Lapsetkin näytti iloisilta ja tyytyväisiltä.

Vakio kahvilamme oli hilannut kahvin hintaa vuoden vaihdon kunniaksi 10 centtiä ylöspäin  se on prosentualisesti paljon kun 1,80 .- siitä laitos kahvista on jo paljon ja nyt on 1,90.- ja samaa kuraa… käymme siellä munkkien ja voisilmien vuoksi ja ihmisten katsomisen vuoksi jottei olla 24/7 + viikko tolkulla. Mutta korotus tarkoittaa sitä että käynnit harvenee … meidän tulot ei ole nousseet. Niin me tehdään hiusten leikkuun suhteenkin ja nyt menee jo pitkäksi kun touko-kesäkuun tienoilla viimeksi kynittiin. On pakko harventaa ylellisyyksiä… silmälasit on uusittu 4 v sitten… Anoppi on rahoittanut puutarhan hoitoa …ja pistän sentilleen joka kolikon pihaan koska synttiskortissakin lukee että : Pieniin ihanuuksiin pihaasi …

Sori, väärään paikkaan kirjoitin tuon…

Mulla on seinällä 60” ns näköradio, :tv: se näyttää jo pieneltä 2m päästä katottuna, … Pitäs taas isontaa ruutua, mut hurja selvitys, et mikä malli olisi riittävän hyvä kuvainen, HD kanavilla. Sekin näyttää varmaan kohta sit pieneltä. Katon siitä pää osin vain leffoja, enkä muuta :film_projector::film_strip:

Minulla on 55" UHD telkkari ja olen jo tottunut siihen. Toivottavasti en vaadi isompaa, sillä viimeksi jouduin purkaa hyllyn, jotta tuo mahtui siihen. Tosin ongelmana oli mihin laitan viinilasit yms. Heitin pois korkeat viinilasit.

Tuttu osti 43" töllön, ja heti meni uusiksi…vaihtui 55"
Toisella tutulla on 85" töllötin, ja kattoo sitä 3-4m päästä.
Äkkiä noihin kokoihin tottuu.
https://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/size-to-distance-relationshipblob:https://puutarha.net/9c5ba81d-6e60-4b72-91ec-dc4764ab2a76

Kutsun autoamme misumagneetiksi ja arveetteko miksi ? Vaikka me menemme prismaan illalla noin klo.21.00
ja tulemme ulos 21.30 niin aina on joku ällitälli parkkeerannut viereen ja mieluiten lähelle…hankalan lähelle.
Rietoo ihan tosissaan kun 300 paikkaa on vapaana !! Vastapäätä on rivistö vapaa ja takana samaten niin ei…ängetään iholle. Miehelleni olen sanonut et kohta alan odottamaan näitä tunkuänkyjä …ja kysyn mikä viiraa ??
Vaikka vedettäisiin keskelle prisman pihaa niin kyllä viereen joku pakkaa ihan sata varmaan…sama ilmiö oli leirintä alueilla asuntovaunulla…vaikka kuin kauas perimmäiseen nurkkaan vietiin ja lähettiin kylille niin eikös vieres ollu joku möllö ja päivää ei sanoneet. Turussa vaihdettiin paikkaa muualle kun kyllästyttiin radioon ja huutamiseen.

Tää niin ärsyttää:
 (linkki )

Ps. Onnistuin saamaan muutamia siemeniä tänään (tilattu tosin hyvissä ajoin viime vuonna)

Tässä Ylvaliin viestiinsä laittama linkki:

Siementen tuoti yksityiskäyttöön Britanniasta

Tiedoksi yleisesti linkien teosta:  linkin osoitteen kokonaisena kopioiminen linkiksi aiheuttaa täällä sivun ylileveäksi menemisen niissä tapauksissa jolloin osoite on pitkä. Ylvaliinkin linkin osoite meni kolmelle eri riville, siis aivan ylipitkä. Eli tehkää linkki niin että kopioitte sen linkin osoitteen hiireen, ja sitten kirjoitatte tänne viestin jossa maalaatte jokin sanan tai lauseen osan, ja sitten klikkaatte viestilaatikossa olevaa “linkki” namiskaa jolloin tulee esille linkkilaatikko jossa on kohta johon liitätte sen kopioimanne osoitteen. Näin linkki tulee viestiinne sen maalaamanne sanan “sisään”.

Se siitä EU:sta. :neutral_face:

Jummppakissan taukojumppa linkkiä yrittää, saako onnistumaan.
https://www.youtube.com/watch?v=3gGpRiV09uU tämä on tällä helpolla ja tavallisella maalustekniikalla tuotu näin, jolla olen aina tehnyt linkit.
Mutta tuota virallista Linkin käyttö ohjetta en sisäistä. Onko tuossa maalaamalla tehdyssä joku vika vaikka siinä ei kirjoitettuna aiheen otsikkoa näykään? Oon sen oppinut että en ota enää niitä pitkiä värssyjä, yleensä löytyy maalattavaksi lyhyempikin osoite mutta jollen ole löytänyt niin en ole ottanut sitä ollenkaan.

Ei näytä juuri nyt olevan yhtään virallista valvojaa paikalla.

Aihe ei siis ärsytä minua mitenkään olen vain kiinnostunut tänne kelpaavasta oikeasta linkittämis tekniikasta, koska olen aika kova jakamaan linkkejä, tosin, olen esim. tuolla Puutarhuri kuuntelee osiossa koittanut poistaa vanhemmasta päästä jakojani, sillä en tietenkään halua yksin täyttää koko Puutarhuri kuuntelee viestiketjua, siihen kyllä selvästi pystyisin :smooooth: mutta jos olen tehnyt nuo aiemmat linkkini tänne (maalamalla) väärin aiemmin, niin onhan se aikamoisen ikävää.

Bobi, nuulla paloi viime kuussa…? käämi,:w00t:, ku mä ja sit jokin toinen täällä laitettiin johonkiin ketjuun linkki, niin se meni kilometrin yli rivistä, ja ketjunrivit oli tosi kapeita…Sitä sai kyl ainankin vähän muutettua,sivun asetuksista,zoomaamalla, tai pienentämällä… Mä kyl otin sen sillo pois ketjusta. Onko Oulun suunnalla pakkasta. :cold_face:

Nuun ohjeesta en ymmärtänyt yhtään mitään. Omin päin järkeilemällä onnistuin. :slight_smile:

Hetki. Yritän tehdä tänne teille ohjeen linkin liittämiseen. 
Menee hetki :wink:

Vielä
-19.2c :face_vomiting:
Pitäs alkaa lauhtuu

Chali Ei mitään hankalia termejä sitten? pidä se simppelinä! toivon minä. Muista rautalanka!