Bobbie, juu, minulle pitää aina kaikki uudet jutut selittää ”rautalangalla”
Toivottavasti ohje selventää edes jotain.
En tiedä minkälaisilla laitteilla ihmiset täällä liikkuu mutta periaate pitäisi olla sama.
Nuu, voiko tuon ohjeen kopioida ja laittaa sinne ”Ohje-ketjuun”
… minulla ei näytä olevan mitään työkaluja…
Chalin ohje on varmaan hyvä, mutta vähemmällä vaivalla sain linkkini tehtyä. Toisten antamia ohjeita seuratessa aivot menevät lukkoon eivätkä suostu ymmärtämään yhtään mitään.
Muistakaa kuitenkin jos spämmi iskee ja laittaa otsikon siihen linkkiin, niin älä klikkaa.
Minä yleensä en käytä sitä pelkkää otsikkoa tai avaa sitä linkkiä.
Ärsyttää niin paljon ettei enää uutisia voi katsoa …rumppia ja koronaa ja autoilijoiden piiskausta vaan tuutin täydeltä, kuuden uutiset katson enkä yhtään enempää ja isäntä ei katso sitäkään on niin mittarit täynnä… Onneksi netti iltasanomasta saa valita mitä lukee.
Iltasanomassa ole mitään luettavaa eikä kylläkään iltalehdessäkään. Joka päivä samat aiheet kyllästyttää, korona tai Amerikka.
Eilen ei ollut paljon katottavaa telkkarista, joten katselin hiihtoo ja pujottelua.
Mie otin kolme kuukautta hesaria (35,80) netissä luettavaksi. Siellä on ollut mukavia tarinoita. Kirjastossa lukusalit on nyt kiinni.
Paikallislehti on töissä luettavissa, mutta tyhjä mikä tyhjä.
Ärsytti syksyllä, kun mies innostui kaupparatsujen innostamana ovien vaihtoon. Uskoi liian helposti vanhojen ovien huonouteen. Nyt vasta ärsyttääkin, kun toinen ovi ei mene lukkoon. Ensimmäisen asiakaspalveluun soiton jälkeen luin käyttöohjeesta säätämisohjetta. Oli hiukan erinäköinen, mutta sain pari kertaa ruuvattua niin, että sain oven lukkoon. Seuraavalla oven avauksella ei lukittunut. Pelkäsin tärveleväni lukon kokonaan, joten soitin uudelleen. Joku sieltä käy katsomassa tilanteen, ei kuitenkaan tänään.
Kiertävät huijarit iskivät vanhan pariskunnan kotiin. Kuulin maininnan vanhukselta itseltään, mutta tarkemmin luin paikallislehdestä. Kaksi miestä oli ilman maskeja tullut kauppaamaan aurinkopaneeleja iltapäivällä neljän-viiden maissa ja lähellä puolta seitsemää mies oli allekirjoittanut sopimuksen päästäkseen miehistä eroon. Omainen perui kaupan. Hinta oli pitkästi yli kymppitonnin ja laskelman mukaan kotitalousvähennyksen jälkeen jäisi 8000 € maksettavaa. Omaisen mukaan pienestä eläkkeestä johtuen kotitalousvähennystä ei saisi.
Talo on paikassa, missä on kolmella sivulla metsää eikä neljäskään sivu ole aurinkoinen, joten aurinkopaneelien hyöty olisi olematon. Asukkaat ovat pitkästi yli 80 v., siis eivät kovin montaa vuotta ehkä asukaan kotona. Talo on omaisen mukaan mummonmökki vuodelta 1927.
Mua ärsyttää aina kun luen näitä juttuja. Mielestäni lasten (joilla on) pitäisi puhua asiasta ja saada vanhemmat uskomaan kieltäytymiseen. Tuo on kyllä hyvä että kaupat voi perua. Eikös tuossa ole joku ikäraja milloin kaupustelijat ei saa myydä mitään… Minulle ei vielä onneksi ole sattunut vielä uhkaavaa tilannetta vaikka vanha olenkin. Vielä pahempia nämä jotka menevät läpi ovista tai ikkunoista ja pahoinpitelevät ja varastavat… :Wow:
Meille on myös tyrkytetty, ovia , ikkunoita, putkiremonttia, kattoremonttia ja aurinkopanelia ahkerasti. Aurinkopanelista on aina sanottu, että vähän heikosti toimii täällä metsässä. No on teidän naapurissakin, juu niin on ja siihen paistaa aurinko etelästä koko päivän. muutkin rempat on tehty ihan itse ja tarvikkeet haettu rautakaupasta.
Juuri eilen illalla katsoin Ruotin poliiseja pätkän jossa he nappasivat ruorijuopon, joka siellä hirmu hutikassa kaahaili ja oikein miestä siinä säälittelivät ja hyyssäsivät… “voi poikakulta istuthan varmasti siinä maijassa oikein mukavasti nyt?!” (Nallekarhu oikea siinä niin.) hän oli niin parka ja niin hellantelttu heille, että. :laugh:
Varmaan, jos jonkun pikku veneen olisi siinä päissään sählätessä kaatanut niin olisivat antaneet sille pikku veneilijälle kylmästi sakot ilman mitään lässytystä.
Mua käyny ilahduttamassa kaks eri kattoremppakauppiasta. Ensimmäinen ennen rotjaketta. Oli sellainen päällekäyvä pirulainen. Varsin suoraan kerroin minne voi mennä. Toinen istuikin sitten autossa ikkuna raollaan. En etes huomannu sen tuloa, olin kasvimaalla autotallin takan ja ihmettelin kun auton torvi jossain tööttäili. Menin sitten pihan puolelle kattomaan. Rotjake istui auton vieressä kaikessa rauhassa mitään puhumatta ja kauppias ootteli. Mulla on ulko-ovi kesäisin ulkona ollessa auki ja koiruus saa seilata väliä kuin lystää. Ei tullu kauppoja silläkään kertaa. Ex anopintekeleelle möivät yläkertaan ikkunat sikahintaan ja olivat varmaankin ohjeistaneet pitämään suunsa kiinni kaks viikkoa kun ei mitään hiiskunut. Sitten vasta kertoi kun oli myöhaistä. No, onhan siinä tyhjillään nykyään olevassa mökissä ny pari pirun kallista klasia.
Minä asun ihan korvessa enkä pidä ulkoovea lukossa yöllä. Kyllä on moni kauhistellu kun olen kertonut, vain sitten kun lähden kaupoille laitan lukkoon. Ei ole autonkaan ovet lukossa. Minä en kestä lukkoja, pelkään että jos syttyy tulipalo niin hätäännyksessä en pääse ulos.Kerran meidän maakunnassa liikku joku murhaaja vapaana niin lapset pakotti lukitsemaan oven yöksi, heti kun tämä saatiin kiinni jatkoin entiseen tyyliin.
Sinelli mainostaa nettisivuillaan askarteluolohuonetta aukioloaikoineen. Menin sinne: kiinni koronan takia!
Saisivat päivittää sivujaan!
Minua ärsytti prismassa kun ukot piti turpakäräjiä heviosastolla niin etten kehdannut mennä ostamaan siitä mitään. Ei yhdelläkään maskia ja välillä röhönaurua niin varmaan sylki roisku.
Maskin käyttö huomattavasti vähentynyt, vai oliko perjantain porukka niin kuolematonta ettei koske heitä.
Huono ruuan hakupäivä mutta kun Isännällä oli tänään käynti kaupungissa niin hoitu samalla reissulla.
Ehkä he ovat terveitä.
Mua ärsyttää kanssa nuo maskittomat!!:crazy: Onneksi täällä käytetään aika hyvin maskeja.
Ai niitä naamareita,
en mäkään ole käyttänyt sellasta kaupoissa.
Tästä koronasta on tehty ihan liian suuri mörkö
Taavitti,mitä sanot sitten ku mörkö tulee ja syö sinut??
Täällä varsinais-suomessa taitaa olla valistus mennyt perille.
Ei juurikaan kaupassa näy ihmisiä ilman maskia.
Meillä töissä myös pidettävä maskia koko ajan, paitsi jos työskentelee yksin koko osastolla.
Kyllä siihen jo aika hyvin on tottunut.