Ärsyttää (alkaen 5.1.2021 ->)

Jos tuo on kokonnais ilman nappeja, ni hyvä..

Ei poistu tuo ”laatikko” ongelma.
Olen käyttänny virrat poi,päivittänny pädin.
Ohojeistuksessa epäillään että ko ohjoelmassa vika,jonkulaista päivitystä pitäs vissiin saaha.
Ja tuo laatikko-ongelma eioo kaikissa viesti ketjuissa,esim tomaattikeskustelu ei hyppää liian ylös.
No nyt pomppaa tomaattiketjuki,mutta tämä ei???

Jos susta tuntuu että haluut kysyä pentin tekniseltä henkilöltä voisko hän olla avuksi (onko sellanen ongelma johon pentti voi vaikuttaa) niin laita hälle meili. Selitä tarkasti mistä on kyse, ehkä kuvakaappaus mukaan niin asia on selvempi hahmottaa. Kyllä hän sit sanoo jos asia on sellanen mihin hän ei voi vaikuttaa.
risto.holappa (at) rakentaja.fi

1 tykkäys

Lehden myyjä oli torstaina yrittänyt soittaa klo 10 jälkeen.
Puhelin ei ole soinut tai en ole kuullut. Kumpikin yritys oli kestänyt 30 sekunttia aivan kuin robotti olisi soittanut.

Lähdin ensin etsimään kelle kuuluu se numero ja löytyi vastaus.
Päätin pistää estolistaan. Lisäksi 040 ja kolme ekaa numeroa, koska ne on alanumeroita.

Oletko koettanut jollain muulla laitteella tuleeko sama vika?

Puhelimessa toimii normisti ja nyt tämä toimii tässä ketjussa normisti :thinking:

Muutama vuosi sitten sai joku kaupungin päättäjistä hyvän idean nuorten kesätyöhön. Ryhmä nuoria maalasi kuusi alikulkutunnelia, jokaiseen eri kuvat, on kukkia, soittimia, mielikuvitusotuksia yms. Seuraavana kesänä kahden tunnelin seinät oli maalattu erivärisiksi, sini- ja punasävyiseksi. Ärsyttää niiden töhriminen, vaikka kaksi syrjemmällä olevaa tunnelia ovat vain töhrittyjä, keskittyisivät niihin.

Varoitus:
Tilasin 2.1.2026 netin kautta ClearOptics Suomi-sivustolta häikäisyä estävät ajolasit. Kaksin kappalein koska ystävänikin tarvitsi ja ne tulivat edullisemmaksi tilatessa kahdet kerrallaan. Maksoin tilauksen tilauksen yhteydessä pankkitililtäni (maksunvälittäjänä Klarna).
Tilauksesta tuli heti sähköpostiin tilausvahvistus joka näytti “oikealta”. Tilauksen toimitusajaksi kerrottiin 1-3 arkipäivää.

Tilattuja tuotteita ei alkanut kuulumaan ja olin myyjään yhteydessä sähköpostitse. Asiakaspalvelun sähköpostiosoite on ainut annettu yhteystieto. Ei vastausta kyselyyni. Toistin kyselyn joitakin kertoja ja vaadin välitöntä vastausta tai jos sitä ei kuulu niin sitten kaupan purkua välittömästi.

Mitään elonmerkkiä ei myyjätaholta tullut. Olin klarnaan yhteydessä sähköisesti ja annoin heille pyydetyt tiedot. Kerroin etten ole saanut lähetysseurantanumeroa enkä tuotettani, eikä myyjä vastaa tiedusteluihin. Sanoin haluavani rahani takaisin.

Sieltä tuli vastaus etteivät he voi tehdä mitään vaan minun täytyy olla yhteydessä myyjään ja pyytää heitä selvittämään missä pakettini on menossa.
Se sitten siitä, kihisin kiukusta tultuani huijatuksi vaikka yritin olla todella tarkka sen tilaukseni kanssa.

Viikko sitten kerroin kaverille ettei laseja ole tulossa. Ja nyt maanantaina ihan yllättäen klarna viestitti että olen saamassa hyvityksen eli rahani takaisin. Ja tänään summa oli tililläni.

Mutta huijarifirma ClearOptics Suomi, varokaa sitä!

No,huh,hyvä että saitta rahat takasin :+1:t3:
Itellä kokemus,tilasin Amerikasta Nobullilta treenikengät,ne lähti normisti,välillä tuli tietija missä ovat tulossa.
Sitten ku tulivat Suomen tulliin niin jo pysähty matka,ilimotus että ovat juuttuneet Suomen tulliin.Ei niitä tullu koskaan,joku ilmeisesti varasti ne.
Maksoin visalla ja rahar tuli tilille pian.
Yhtiö yritti että he palauttas 1/3 osa kenkien hinnasta,en suostunu.
Sanoivat että olis pitänny vakuuttaa lähetys,melekeen samalla hinnalla ku kengät oli.
Onneksi pankki ”riiteli” asian loppuun.
Tämä ei huijjaus mutta epämiellyttävä kokemus.

Minä en maksa etukäteen mitään, Klarnalla saa kuukauden maksuaikaa, jos sen sisällä pakettia ei ole tullut saa peruutettua koko homman kätevästi. Vain kerran on näin käynyt.

Tilasin aikaa sitten siemeniä kerran Etsyltä, ei kuulunu mitään pariin kuukauteen. Tein valituksen virolaiselle firmalle ja lähettivät uudet. Ne tuli perille nopeasti. Melkein vuoden kuluttua tuli ensimmäinen lähetys perille. Mihin lienee oli juuttunut? Siihen aikaan ei ollut vielä Klarnaa. Sain kahdet siemenet. :kissing_face_with_closed_eyes:

Tilasin kummitytölle marraskuun lopulla lahjaksi dna testin ( MyHeritage). Sieltä oli tullut sähköpostiin kuukauden tarjous, jota en ollut lukenut. Siinä olisi pitänyt kuukauden päästä perua tilaus ( jota en ollut pyytänyt)

Kuukauden päästä oli tililtäni velotettu 179€.

Aika monta ärhäkkää uhkailu viestiä sain lähettää ennen kun rahani palautettiin. Lähes kuukausi siihen meni.

Toivottavasti ei kukaan suostu tuollaiseen pakkomyyntiin.

Oletteko tilanneet Temusta mitään. Onko kaikki sujunut hyvin? Siellä olisi verhot jotka voisin tilata mutta arveluttaa mitä sieltä tulee ja miten maksu hoituu.

En ole tilannut sieltä mitään enkä aio!

1 tykkäys

Hyi,en tilaa Temusta mitään ikinä.
Ei rahoja sinne saastaiseen törkyyn.

2 tykkäystä

Naapuri tilannut paljon. Tulee mitä sattuu ja tosi huonoa laatua.

Mie en missään nimessä.

2 tykkäystä

Ikinä en ole tilannut Temusta, enkä aio tilatakaan.

2 tykkäystä

Olen tilannut Temusta. On oltava terve järki mukana. Tilaukset ja toimitukset sujuneet ilman ongelmia 1-2 viikossa. Meille tulee Temun paketit Matkahuollon kautta.
Olen tilannut paljon kankaita, vesiväripaperia (täysin 10-laatu), leikkausalustoja ym ym.
Samat tavarat löytyy muistakin verkkokauposta ja ihan kaupoista, hinta eri.
En varmasti ostaisi elektroniikkaa. Jotain vaatetta olen ostanut ja kankaan laatu ja malli hyvä.

Minä olen tilannut mm. askartelutuotteita (papereita, stansseja, kuviosaksia, tarroja), sukkia (jouluiset kompressiosukat erittäin hyviä), pikkusälää puutarhaan, jne. Järki mukaan tilatessa!

En ole tilannut mitään.

1 tykkäys

En ole tilannut Temusta mitään eikä ole aikomustakaan tilata sieltä. Todella, todella halpoja tuotteita ja ilman toimituskuluja. Jos se on liian hyvää ollakseen totta, se todennäköisesti ei ole totta. Joku mättää pahasti, enkä halua olla osa sitä prosessia.

4 tykkäystä