Ärsyttää (alkaen 5.1.2021 ->)

Karvari, mene ketjuun joka rullaa vastaus laatikon alla ja ota kuvakaappaus koko näytöltä, myös niin että näppis näkyy, ja laita kuva tänne. Käytät varmasti näytöllä olevaa näppistä vai onko sinulla ulkoinen näppäimistö?
Vertailen omaan näyttööni. Minulla ei rullaa mikään.
(kuvakaappaus koko näytöltä: paina yhtaikaa äänen voimakkuusnamikkaa ja päälle/sammuta namikkaa)

1 tykkäys

Pepino, laitoin sulle hölöllä ylläpidolta tulleen tarkennuspyynnön. Voitko laittaa mulle pyydetyt tiedot.

Karvarilta ne jo sainkin ja hänen osaltaan tieto on välitetty ylläpidolle äsken.

Tässä tämä,ei näy kuvassa ku ketju rullaa takana,mutta näkyy näppäimistön läpi.

Ei ole mennyt viime päivät kuin Strömssöössä :face_with_symbols_on_mouth: Veetuttaa ja kiukututtaa.
Torstai ja perjantai meni kauheessa vatsataudissa. En tiedä mistä sellainen nyt tuli mutta tuli. Siinä meni ne pari yötä ilman unta sängyn ja vessan väliä.

Ettei elämä nyt vaan olisi liian helppoa, perjantaina iltapäivällä olin ottamassa vettä kraanasta mutta vettä tuli vaan norona. Kaivon pumpun vikasuoja oli päällä.
Tarkistin ensin sulakkeet ja kytkin vikasuojan pois. Ei eloa, ei vettä.
Tietysti oli perjantai ja kello jo yli viiden eli päivistykset olivat alkaneet.
Sain putkarin kiinni ja hän lupasi tulla katsomaan. Hän oli pihalla kl.23.
Siinä sitten tarkisti ja touhusi sisällä ja kaivolla kl.2.00 asti.

Vika ei selvinnyt täysin mutta nyt tulee ujosti vettä sisään. Painekatkaisin meni uusiksi ja lähipäivät näyttää jos pumpun joutuu uusimaan.

Jos nyt maanantai aamuun asti kaikki olisi vielä kuin nyt niin saisin kiinni oman luottoputkarini.

Voi ei, vatsatauti kuulostaa just niin ikävältä kuin varmaan olikin :sleepy_face: Eikä jatkoksi ilmestynyt vesiongelma fiilistä taatusti parantanut yhtään !

Pidän peukut pystyssä että maanantaihin saakka sujuisi, ja sit korjaantuisi kunnolla !

Puuuh täältä paranemiseen ja putkitöihin.

Mie laitan yöksi veden tippumaan. Aamulla oli jo hyhmäistä. Kellari mennyt niin kylmäksi.

2 tykkäystä

Mitkään taudit ei koskaan tule hyvään aikaan mutta nyt ajoitus oli huono.

Olen kuullut tuosta että jättää veden tippumaan yöksi mutta olen myös kuullut horror-juttuja.

Alkaa olla huumori koetuksella. Saisi nyt sää lauhtua niin elämä olisi kaikin puolin helpompaa. Tuntuu että kylmässä kaikki hajoaa mihin koskee.

Just äsken juttelin siitä mun mieheltä kun sanoin et ens yöks haluun veden tippumaan koska on niin isosti nyt lauhtunut nopeesti. Hän sanoi että on laittanut meillä isoimmilla pakkasilla yöksi veden hiljakseen valumaan tässä lähiaikoina. Nyt siis laitetaan valumaan lauhtumisen takia.

1 tykkäys

Hamasta nuoruudesta muistan, kun karjakeittiön hana jätettiin hiljalleen valuttamaan vettä viemäriin. Työläs seuraus oli, että viemäri jäätyi ja oli monen tunnin työ saada se auki kuuman veden avulla.

Tiputtaminenkin riittää. Pääasia että vesi liikkuu.

Jossakin uutissivulla oli, että vettä ei enää kehotettas jättää valomaan. Mä tein niin 2v sitten noin.. wc hana vähän valumaan, seuraavana päivänä, kun oisin vettä käyttänyt, niin eipä tullut hanasta enää. Kävin vesipisteet läpi yläkerrasta alakertaan, ei tullut enää vettä. putkia oli jäätynyt jossakin… Ns pannuhuone oli viimeinen jossa oli vesimittari, se oli sulana, onneksi. Putket oli jäätyneet talon ulkopuolelta. siellä on ollut 12m ns sulanapitokaapeli joka oli jäätynyt, ilmeisesti vedenvuodon takia. Voihan se olla mennyt ns vanhuuttaan. Sularus ei onnistunut, kun putkenpaksuus oli sellainen, että sinne ei saanu lämpäkaapelia, joten kevääseen asti talo oli ilman vettä. kesällä uusikaapeli tilalle. Nyt on ns kellarikerroksessa 5 erikohtaa lämpömittari ja 1 lämpäpatteri, +5-7c pitää olla, enkä oo jättäny vettä enää valumaan… ,

,….., Karpit on siellä kellarikerroksessa 350l akvaariossa vielä 10 viikkoo. Onneksi ei ollut silloin talvella, kun vedensaanti olisi ollut kiven takana. Rengaskaivo on, mutta 17m syvällä pohjavesi.

Edesmenneellä enolla kävi paha moka muinoin, palokuntaa tarvitsi siihen vesivahinkoon silloin :weary_face:

Saitko Chali putket kuntoon?

Muakin kiinnostaa!

Putkissa ei ole mitään vikaa mutta pumpussa on.
Sähkäri kävi mittaamassa eikä löytänyt sähköpuolella mitään ongelmaa.
Hän soitti luottoputkarille, joka potee kauheaa flunssaa, ja siinä ihmettelivät ja tulivat tulokseen että pumppu on ”voimaton”, siis on se hetki ennen finaalia, kaput.

Pumppu on uutena laskettu porakaivoon 31.12.2013, ikää on jo mutta ei se ihan raato vielä pitäisi olla. Niin tai näin, oli syy mikä tahansa, pumppu pitää uusia.

Jos nyt kaikki menisi niin kuin nyt on suunniteltu, ja putkari pääsee sängystä ylös, hän tulee loppuviikolla vaihtamaan pumpun. Siis jos on tervehtinyt. Muuten menee ensi viikkoon.

Eletään sankoelämää, sankojen kanssa ajo vesipisteelle, sangot täyteen ja kotiin. Ja tämä ralli x-kertaa päivässä. Juomavesi ostetaan kaupasta pulloissa.
Menen huomenna vanhempieni luo suihkuun.
Samalla pitää käydä kaupassa hakemassa lisää kertakäyttölautasia, lasit ja aterimet.
Meillä tehdään nyt vain One-Pot ruokaa.

1 tykkäys

Harmi ja haitta onneksi on väliaikainen. Kyllä te viikon jaksatte :heart_exclamation:

1 tykkäys

Jaksamista Chali. Ei kiva tilanne.

1 tykkäys

Tsemppiä Chali :+1:t3:

1 tykkäys

Kyllä nä Chali viikon pärjäät. Minä oon jo useaman kuukauden ollu vanhusten pyykkimuija ja vesikuski vuorotellen siskon kanssa. Täällä on paljon kuivia kaivoja, eikä tuo lumitilanne tuo helpotusta keväällekään, jos sitä ei kohta ala tulemaan ja kunnolla.

1 tykkäys

Himputisti ketuttaa:

Ulkona on kaunista, olisi ihana kävellä vaikkapa jäälle pilkille.

Aurinko paistaa ja paljastaa talven tomut. Pitäisi siivota.

Reissu on varattuna, lähtöä vaille.

Viime perjantaina hain aamupäivällä puita. Moni asia harmitti. Koitin keskittyä hetkeen, aurinkoon ja ympäröivään luonnon ihmeelliseen kauneuteen ja unohtaa asiat jotka jumittivat päässäni.

Hups vain ja toinen jalka luisti ja lähti alta, lopputuloksena 2 murtumaa ja nivelsidevamma vastakkaisessa jalassa.

Koska “terveessä” jalassa on jalkapöydässä paha nivelrikko se ei kestä yksin vastuuta liikkumisesta, joten nyt kelailen pyörätuolilla.

Pisti touhuja uusiksi. Nöyränä pitää pyydellä apuja vaikka kuinka ottaa koville.

Monet asiat onnistuvat kun onneksi omaan kykyä ajatella “laatikon ulkopuolelta” toiset taas eivät, vaikka kuinka funtsisi.

Monta kertaa olen pysähtynyt miettimään, kuinka kiitollinen olen siitä, että on koti, perhettä ja olosuhteet joissa selviää vaikka ei niinkuin on tottunut touhuamaan.

Silti joutuu tunnustamaan, että kyllähän tämä ärsyttää.

3 tykkäystä

Tsemppiä Rillari :heart:

2 tykkäystä