Asarinan puutarhapuuhat (III)

Hei kaikille!

Olen koko kevään ja kesän innolla seurannut näitä puutarha.net sivuja.

Matkan varrella on monta hienoa ideaa tarttunut mukaan touhuihini.

Rohkenen hieman esitellä uuden omakotitaloni pihaa.

Pihaa on vasta rakennettu kaksi kesää, siksi kaikki kaikki on hieman kesken,

ja ainahan siellä on korjattavaa ja muutettavaa.

Tervetuloa mukaan Asarina Kaksi kesää vanhaksi pihaksi se näyttää hienolta! Ja kaikki on niin siistiä ja selvästi mietittyä. Bongasin tutunnäköisen penkin sieltä kukkanen

(Hiukkasen kadehtii täällä...)

Oikein ihana piha. Selvästi sinulla on silmää rakentaa kaunista puutarhaa.

Yhdyn edellisiin, ihana ja siisti piha!

Olet valinnut kauniita hempeän värisiä talon ja huvimajan väriin sointuvia kasveja,ihailen. Mikäänhän ei ole tarpeeksi joten olisi mukava aukaista tuo teidän ulko-ovi ja kurkistaa jatkuuko sama linja sisällä :wink:

Vai kaksi kesää ja noin rehevät ja kauniit penkit ! Sinun on täytynyt tietää mitä haluat ja minne ja tehnyt niin. Kertakaikkiaan onnistunut tulos !

Asarina, oikein ihana piha sinulla! Mikä tuo lammella oleva valkokukkainen on, tuossa mollisten edessä? Hurjan kaunis!

Tervetuloa Asarina mukaan! Kaunista ja paljon olet saanut kahdessa kesässä aikaan, ihan ihmetellä täytyy:)

Kaunis kiitos kaikille arvosteluista.Se valkokukkainen on hietalilja.

Nyt kun tämä sivusto on minulle avautunut niin laitan vielä muutaman tuoreen kuvan.

Näkymä takaterassilta

Isännän putaama kukkalaatikko.

Muutama omenakin tulossa. Ensimmäinen piirakkakin jo tehty.

Keittiöpuutarhan laatikkoidean jonka löysin näiltä sivuilta. Pitkällisen neuvottelun jälkeen isäntä sitten suostui väsäämään.

Pihallasi on tosi siistiä ja kaunista!

Hianoo on totta vieköön ja noin lyhyessä ajassa!

Ookko yhtään pitäny kirjaa paljoko euroja on tärvääntyny?

Voi vitsi ny huomasin on vielä rantatonttikin, toi hipoo jo täydellisyytä!!!

siistiä ja huolellista työtä parissa vuodessa,

kohta pääset suurentamaan ryhmiä :slight_smile:

No jopa onkin upeaa jälkeä kahdesa vuodessa. Enpä taida kehdata oman pihani kuvia enää laittaakaan :wink:

Ahkerasti olet pihalla puuhastellut kun on jo noin valmista ja rehevää :slight_smile:

Asaraina, oikein kaunista ja sievää! Olet upeasti välttänyt “kissanhaudat”! Mukavaa, että miehesikin osallistuu, vaikkakin neuvottelujen kautta, puutarhan laittoon!

Kaunista on tottavie… =0)

Oi Asarina, onpa teillä kaunista! Ja vain muutaman kesän tulosta... olen ällistyksestä selkä kiinni tuolin selkänojassa! oho Ja vielä rantamaisemakin kaupan päälle. Ihan sydämestä huikaisee. Laitathan lisääkin kuvia!

Yllättävän hyvin kaikki on lähtenyt kasvamaan vaikka olosuhteet on kehnot ,tuulinen paikka ja savimaa ja juolavehnää vielä kaupanpäälle.Mutta monta rekkaakuormaa uutta multaa,ja kunnon kasvualustat,kaivinkoneella tehty.Siinä varmaan se suurin salaisuus ja menoerä.Pensaat ja puut on ostettuja mutta perennoja oli muuttokuormassa jonkinverran.Ja sitten olen innokas kesäkukkien ja myös monivuotisten kasvattaja.Ja kesäkukillahan saa nopeasti pihaan loistoa. Kun tämä on eläkekodiksi tehty niin sitä aikaa on puuhata.Eli jos ilmat salli olen aina pihapuuhissa,ja isäntä auttelee sen kun joutaa ,kun oikein nätisti pyytää.

Kaunis talo ja kaunis piha ja kovin lyhyessä ajassa vielä rakennettu noin upeat näkymät.