Apua! Mitä minä teen tälle? Miten tämän saa koulittua 3-4 tainta per purkki? Nämä kun on vielä
näin pieniäkin, mutta kun niillä tuntuu olevan jo aika ahdasta.
Oletpa aikamoisen työmaan itsellesi hankkinut. Irrottaisin osan yksittäin ja osan pehkona. Nämä tiiviimmin koulitut käyttäisin ensin pois ja antaisin niiden harvennettujen kasvaa isoksi. Itse olen kylvänyt basilikat valmiiksi jo harvaan ja ensimmäisen koulinta tapahtuu lisäämällä vain multaa sirkkalehtiin asti.
Minulla sama tilanne kuin Anitalla, ei olisi koko pussia kannatanut kylvää samaan pieneen lootaan..on tää opiskelu kivaa
Sitruunabasilika on niin ihananmakuista!Joka kevät laitan sitä kasvamaan.Tavallisesta basilikasta en niinkään välitä.
Kiva kuulla, että sitruunabasilika on hyvää - tänään juuri ostettiin siemenöitä
On todella hyvää. Yks vuosi tuli niin paljon, että ei oikein tiennyt mihin laittaisi. Niimpä keksin, että teen siitä juomaa, samanlailla kuin mustaherukan lehdistäkin. Kylläpä onnistui, sain siitä oivan tervetuliaismaljan juhliini. Eikä ollut prosentteja!
Koko pussilinen tuli siemeniä multiin laitettua:)
Sitruunabasilikani on mukavan tuuhea ja satoa saa napsia leivän päälle. Tosin vihannespunkki näyttää nyt löytäneen tämänkin kasvin. Sai sitten kunnon suihkun niskaansa. Toivon, ettei leviä pahemmin.
Mikähän mun sitruunabasilikan lehtiin on iskenyt? Ne oli loman ajan pari viikkoa hoidossa ja nyt niiden lehdistä on osa ikäänkuin kuivunut ja menettänyt värin. Muuttuneet harmahtaviksi… Joku tauti vai ötökkä? Osaiskohan joku kertoa!
Olivatko hoidon aikana (yhtäkkiä) suorassa auringonpaahteessa? Sekin aiheuttaa samanlaisia oireita.
Kaikki basilikat löytyvät täältä: Basilika , myös tämä sitruunainen versio jolle vahingossa on jäänyt tälläinen oma ketjuntynkänsä. Suljen tämän viestiketjun nyt uusilta viesteiltä, mutta oheisesta linkistä pääsee sujuvasti jatkamaan basilika-juttua.