Kovera ylös!! Se kuoppa pitää jäädä mullan yläpuolelle.
Mä laitoin kuukaus sitten kovera puoli ylöspäin. Ei oo mitään elonmerkkejä. Onkohan ne kuolleita?
Jos se mukula on kova eikä mikään ryppyinen rusina niin kyllä varmaan hengissä on.
Lopultakin alkaa karjalannneidon mukula osoittamaan elonmerkkejä.
Kuis kauan pitäs viedä? Mukulat on kaupasta ei ei oo ollu mulla aiemmin mullassa.
Mun mielestä ne on aika pian alkaneet kasvaa kun olen multaan laittanut ja aurinkoiseen paikkaan purkin. Tosin on siitä jo useampi vuosi niin voi toi muistikin heittää.
Kurkkasin tänään miten voi juurakot (daaliat, cannat, ihmekukat ja incarvilleat) ja begonian mukulat autotallissa (ovat olleet syksystä asti sahanpurujen seassa paperipusseissa.) Juurakot näyttivät aika kuivahkoilta, mutta ehkä niissä on eloa vielä. Sensijaan nämä begoniat olivat itäneet jo! Isoimmassa kolme pinkkiä vartta ja kaiken kaikkiaan kuudessa näkyy jotain alkua, kaksi oli ilman, mutta laitoin kaikki nyt multiin! Sekaisin ovat viime kesältä eri värejä kolmea eri tyyppiä, saa sitten nähdä mitä ovat..

Nyt ne karjalanneitojen latvat on pajunoksien kanssa vesilasissa. Tässä naputellessa saan hyvän katsekontaktin niihin. Jos hyvin käy, tulee tusinan verran juurellisia pistokkaita.
No, hyvä! Ei ne uskalla olla juurtumatta, kun veiressä tiukkana valvot!
Ostin pari viikkoa sitten begonian mukuloita marketista, olivat kyllä aika kituliaan näköisiä kun otin ne pussista pois.Katsotaan nyt alkavatko lainkaan kasvamaan, vielä ei mitään näy ;(
Tänään oli pakko laittaa B. Fimbriatat ruukkuun, alkoivat kasvaa pussissa.
Oiskohan noita kuivia mukuloita pitänyt ensin liottaa vedessä ?
Mulla oli hetken matalalla lautasella likoomassa (sen aikaa kun laitoin mullat purkkeihin), periaatteessa kunnolla kostutettu multa ajaa saman asian, Tarkoitushan on saada juurille vettä ei kastella mukulaa…
Satues, ehkä hetken lämpimässä vedessä…näissä oli jo versoa tulossa ja laitoin suoraan ruukkuun.
Kaivoin vähän multaa ja kurkistin oliko mukuloissa mitään alkua, eipä näkynyt,taisivat olla jotain toissavuotisia mukuloita,joita myivät,kun olivat vielä tarjouksesakin ;(
Kiitos Ansu75 ja Kassikäp, pitää ostaa uusia ja laittaa hetkeksi likoamaan veteen.
Sain täältä pari - kolme vuotta sitten enkelinsiipialun, ja sillä oli tarina joka jatkui meillä liki samanlaisena, eli se oli koulun aloittajalta koulun aloittajalle. Se on kasvanut ja komistunut, siitä on annettu kymmeniä alkuja ja nyt siitä meni alku luokankin ikkunalle hoivattavaksi kun juuret alkoi lasissa muistuttaa tiskiharjaa.
Yhtä asiaa en vain ymmärrä, se on kukkinut vain kerran, silloin ihan alussa. Nyt se on vain jurottanut, sekä siellä tytölläni että minulla kun sain siitä vuosi sitten pistokkan. Onhan se kaunis lehtevänäkin, mutta mitä on jäänyt huomaamatta? Tytöllä on toista metriä korkea ja minulla päälle puolimetrinen tuuhea kasvi vaikka siitä on annettu niitä alkuja.
Minulla oli töissä ollessa samanlainen, mutta se kukki ihan hulvattomasti, se oli koko ajan punaisia terttuja täynnä. Olisiko jollain niksiä?
Karjalanneidot nypittyinä nyt, uutta kasvua on tullut jo parissa päivässä.
Tässä taas lasillinen juurtumassa:
Oisko niitä Rollooon asti? =D
Jadeliila, karjalanneitoalkujako? Jos juurtuvat hyvin, tottakai, eiköhän jokunen sinnekin jaksa lähteä. Laitan muistiin ![]()
No niitä tarleena =D