Chelsea Flower Show, Lontoo Englanti

Huh, onpas tuskaista siirtää järkkäriltä huonon kuvankäsittelyohjelman avulla kuvia ipadille ja penttiin. No yritän kesän kuluessa joitain muitakin makupaloja laitella Chelsean näyttelyistä. Käykääpä katsomassa netissä olevia videoita, ovat varsin upeita.

kuva

kuva

kuva

kuva

Muutama tunnelmapala...lisää myöhemmin, ehkäkuva

kuvakuva

kuvakuvakuva

Hienoja kuvia olet saanut oikealla kameralla, mulla oli vaan kännykkä ja kuvien taso sen mukainen. Jatkettiin vielä puutarhamatkailua Cornwalliin (mm. Eden, Heligan, Trebah, Trewidden). Mahtava ja rankka reissu - ihanaa olla kotona…

Epesa, oho sinäpäs olet puristanut kunnolla puutarhoja.Pakko googeltaa nuo mainitsemasi paikat heti:)

Jotain hassua messuilta:kuvakuva

..ja jotain kivaa..lapsekasta,mutta niin taidokastakuvakuva

kuvakuva

Unokki, Kyssäkaali ja epesa - ensi keväälle suunnittelen matkaa tuonne messuille. Kertokaahan menittekö ryhmämatkalla vai itseksenne? Miten lontoosta saa messujen aikaan hotellia? Onko järjestetty ryhmäreissu liian aikataulutettu vai onko siinä “omaa aikaa”?

timjami, mä olin Lontoossa just ennen Flower Showta, tais seuraavalla viikolla olla se. Kew gardenissa kävin ja puistoissa. Reissu oli Aurinkomatkojen kautta, omatoimiloma.

Timjami, ihan omatoimimatka oli meillä. Varasimme ja maksoimme liput RHS:n sivujen kautta. Liput toimitettiin meille postitse. Sitten varasimme hotellin olikohan ebookersin tai hotels.comin kautta. Ihan hyvin oli meillä ainakin valinnan varaa hotelleissa, vaikka varasimme majapaikan vasta huhtikuun puolella. Liput ostimme heti, kun ne tulivat myyntiin. Näyttelypaikan lähellä on juna-ja metroasema, josta on kävelymatka itse paikan päälle. Asemalta on heikkojalkaisille maksullinen ja kalliskin bussikuljetus portin ovelle. Hanki hyvä kartta, jos ajattelet kävellä paikan päälle asemalta.

Mulla oli samoin kuin Unokilla, ihan omavaraus reissu ja liput tilattiin heti kun tulivat myyntiin, netin kautta ja postissa tulivat kauniissa kuoressa suoraan kotiin. Hotelleja kyllä Lontoosta löytyy, kannattaa tietty hyvissäajoin varata, niin saa mitä haluaa.

kiitos teille vinkeistä! 

ihanan reissun tein viime viikolla lontooseen ja chelsea flower showhun… kuvia olisi vaikka ja kuinka mutta en tahdo saada niitä tänne näkyville. (yksi kuva latautuu kauan ja sittenkin sanoo lopuksi erroria). Muta upea reissu ja kokemus. Suosittelen kaikille!

kuution kaikki reunat olivat “kiinni” ainoastaan päältä auki ja ne 6 katselu aukkoa sivuilla. Heti aamusta asti siinä oli jono ympärillä kun porukka halusi päästä kurkkimaan sisään. Oli kuulemma haastava istutusten kannalta koska lämpötila kuution sisällä nousi hyvin korkeaksi ja kuution päälle pitä asettaa varjostusverkko ja kasveja piti kastella runsaasti.

puutarha olivat pöyheitä koska olivat niin tiukkaan istutettuja. Flower showsta tuli iltaisin koko viikon telkasta (BBC1:ltä ja BBC2:lta) koosteet päivän tapahtumista ja haastatteluista. Oli mukava katsoa kun suunnittelijat kertoivat omista puutarhoistaan. Hirveitä summia niihin on saatu rahaa palamaan… Minäkin pääsin yhteen koosteeseen. Olin katsellut sivusta Monty Donin haastattelua ja illalla hotellissa huomasin kun näytettiin siitä pätkä ja siellä takana heiluin kamerani kanssa