Chelsea Flower Show, Lontoo Englanti

Olen lähdössä keväällä Chelsean Flower Show:ta katsastamaan pyöreiden vuosien merkeissä. Onko joku käynyt aiemmin?

Mikä viikonpäivä on paras, ilta vai päivälippu vai koko päivän lippu?

Mitä muita kohteita suosittelet lähistöllä?

Alkuperäinen kirjoittaja: Noname

Viikonloppuna on hirvittävä tungos ja kyllä kokopäiväksi siellä riittää ihmeteltävää jos vaan jaksamista piisaa…

Saako puutarhoja kuvata? Sateenvarjot ilmeisesti pannassa, jos on huono keli

Kyllä kuvata saa ellei säännöt ole muutettu. Kävin joku vuosi sitten ja liput kannattaa varata hyvissäajoin netistä.

Suosittelen myös käyntiä kasvitieteellisessä puutarhassa Kew Gardenissa, upea nähtävyys…

Hyvä vinkki tuo Kew Garden, kiitos!

No niin, reissu lähestyy ja jännitys tiivistyy…siis lentääkö Finski torstaina Lontooseen. Jotain lakon tynkää kait tiedossa puolen viikon maissa.

Liput hankittu ja kumisaappaan puolikkaat varoiksi ostettuna Chelsean näyttelypäivää varten.

Unokki - ota paljon kuvia meille, jotka ei pääse paikanpäälle!

Tarkoitus olisi ottaa kasapäin. Arvon vielä ottaisinko järkkärin vai pikkukameran, mutta taidan päätyä järkkäriin, on enemmän muistitilaa😉. Vielä ei ole varmaa lentääkö Finnair torstaina vai ei. Kyllä ketuttaa, jos jään rannalle.

Peukut pystyssä, että pääset matkaanheart.

Hyde park ja Regent's park on myös näkemisen arvoisia. On avaraa ja isoja puita. Vastapainoa Chelsealle, sanoisinmail.

Terveisin viime yönä Lontoosta kotiutunut.

Kyllä torstaina pitäis lentää - sama matka :wink:

Jahans Epesa, meillä on siis treffit melkeinpä sovittuna:) kivaa!

Kyssäkaali, jäikö käteen hyviä kasvituliaisia?

Kew Gardenista ostin kolme esikkoa. devil

Ja muutaman siemenpampulan poimisin ja yhestä puskasta Regent's parkissa napsasin kolme latvaa.

kuva

Tällaisia, takana japaninesikko, valkoinen. Laitoin nyt tähän ketjuun, haitanneeko?

Vau, onpas hyvän näköisiä! Varsinkin tuo sinivioletti hivelee silmää.

Nyt on jalat alta pois käveltynä ja Chelsea flower show 2015 koettuna.

Ihanan rento tunnelma, puolipilvinen lämmin päivä ja pää sekaisin kaikesta. Kunhan kotiudun laittelen kuvia, en kuitenkaan kaikkia liki 500,mutta jotain. Suosittelen matkaa🌺

Eipä tavattu Unokki, oli ihan liikaa ihmisiä ja liikaa sulatetaan, onneksi hyvät kengät…

Epesa,muutaman kotimaisen kasvon bongasin, mutta enpä tohtinut jutulle😊.

Kengät oli hyvät minullakin, mutta hevosenpolkema jalkapöydässä vaivaa ilmeisemmin loppuikäni. Onneksi tajusin ottaa kipugeeliä lähiapteekista eilen varoiksi. Teitkö hyviä ostoksia? Itse en tohtinut ostaa muuta kuin pinkin ruusukuvioisen sateenvarjon.

En ostanut mitään, netin kautta voi tilata jos joku vielä kotona innostaa,

keskityin kuvien räpsimiseen ja kukkien ihasteluun.

Suomenkieltä kuului kyllä…

Itekin olin siellä torstaina ja oli lämmin ja aurinkoinen päivä. Oli mahtavan näköistä ja paljon kuvia tuli otettua. Pitääpä itekkin laittaa niitä tänne kun olen rauhassa kotiutunut.

Huomenna yritän vielä jaksaa Kew Gardenin, kunpa ei satelisi…