Ihan uusi tuttavuus, siemenet jenkeistä.. Ohjeessa sanotaan että kasvata kuten paprikaa Ja satoon asti 75 päivää. Marjojen ekat raakileet ilmestyneet, kukat on pienet ja valkoiset. Saas nähä miltä ne maistuu! Siis marjat, ei kukat... Muutamalle taisin taimivaihdossa tyrkätä taimia.. tunnustaako kukaan? Kertokaas joko on marjoja tulossa.. jos taimet enää on hengissä
Hengissä on ja kukitaan!
Mulla oli tuota viime vuonna ja ihan runsaasti teki niitä marjojansa. En tainnut ainuttakaan maistaa, mutta jossain on siemeniä jemmassa. Kun vaan tietäis, missä…
Mustia marjoja näkyvissä, joko ne saa syödä?
Söin jo osan, kun ei kukaan ole mitään pukahtanut. Hyviä ja makeita olivat.
Ja loputkin pistelin itse, eikös kukaan muu ole syönytkään kuin minä. Entäs taimien antaja?
Minä oon pistellyt poskeeni niitä pitkin kesää ja syksyä, nameja ovat En vaan oo keksinyt mitä kaikkea niistä vois tehä. Vois tulla hyvää hyytelöä jonkun toisen marjan kanssa, sopiskohan pihlajan tai omenan tai jonkun muun marjan kanssa? Mitäs sanot Pirkkis? Eikä ole myrkyllisiä, samaan sukuun kuuluu myrkyllisiä lajikkeita, mutta nää on kyllä ihan syötäviä ruokamarjoja
Vaikea asia, täytyypi vaan pistellä poskeensa. Tiedätkös yhtään, onko niissä mikä ravintoarvo? Olisko paljon c-vitamiinia?
olisikohan tuon aidon huckleberryn siementä mahdollista tingata joltain jolla se on kasvanut… siis että varmasti saisi myrkytöntä tuotetta… ;O)
Tänä vuonan en kylvänyt... mutta viime vuotisella paikalla on isot puskat marjoja täynnä, kylväytyivät itse Jos joku haluaa siemeniä niin multa saa..... Edelleenkään en tiedä miten niitä käyttäisin muuta kuin suoraan tuoreena
hmmm… joskohan sitä kokeilisi vielä kertaalleen… olisikohan tuon aidon huckleberryn siementä mahdollista tingata joltain jolla se on kasvanut… siis että varmasti saisi myrkytöntä tuotetta… ;O)
Kokeilematta ja syömättä ovat mulla jääneet, nytkin on iso puska paleltuneena ämpärissään ja katselin, josko niistä marjoista itävää siementä löytyisi.
Miltä tuollainen etelän ihme maistuu???
Makealle maistui. Nyt marjat on olleet pari kuukautta saman näköisinä, mutta maku on haalistunut. Minulle joku tyrkkäsi pienen pieniä taimia ja sanoi marjojen olevan syötäviä.Istutin niitä nippuun ruukkuihin ja yhden pienen ruukun otin sisälle ennen pakkasia.Siinä on vielä muutama marja. Pitänee otaa talteen ja kirjoittaa nimi heti.
Onko kellään enää jäljellä noita huckleberryn siemeniä. Jos sellaisia pääsisi kokeilemaan tälle vuodelle.