Daalia, Dahlia, Osa 2 (alkaen 20.8.2024 ->)

Daalia Totally Tangerine

12 tykkäystä

Figaro Mixin siemenistä on tullut sen näköisiä kukkia, että pitää yrittää talvettaa juurakoita.

9 tykkäystä

Tämän daalian kukissa on joskus enemmän punaista ja vähemmän valkoista, joskus päinvastoin.

8 tykkäystä

Daalia äitini pihassa. Aivan mieletön, kukka on lapsen pään kokoinen.

8 tykkäystä

Keväällä FG:ltä tilattu Cafe au lait rose:

10 tykkäystä


Vanhaa kantaa, isot kukat.

8 tykkäystä

Viimein tämäkin kukkii, on aina hitain lähtemään kasvuun. Matala, isokukkainen.

5 tykkäystä

Aivan ihana, tykkään keltaisista kukista.

Keltaisen lisäksi kukkivat nyt muunkin väriset.


Punainen, tumma ja vaalea lila. Näissä on pienemmät kukat…


…ja näissä isommat. Valkoinen, puna-valkoinen ja vaaleanpunainen.

8 tykkäystä

Ihania! Ja kukkivat niin pitkään! :heart_eyes:

kyllä ovat kauniita

Tämmöset vanhat kaunokaiset vielä kukassa.

9 tykkäystä


Siemenestä kasvatetut daaliat. Kukkivat komeasti, vaikka myöhään meni näilläkin mutta sentään paremmin kuin juurakoista kasvatetut. Taidan jatkaa tällä systeemillä.
Nuppuja aivan valtavasti.

8 tykkäystä

Eilen kävin napsimassa kuvia dalikoista joissa on vielä kukkia. Kukinta alkaa olla lopussa vaikka nuppuja on paljon. Nuput ei taida enää jaksaa avautua :thinking:, annan kyllä mahdollisuuden.
Ei ole ollut yhtä hyvä daaliakesä kuin viime kesänä.
Kaikki on juurakoista kasvaneita, osa talvetetuista ja osa tänä keväänä hankkimat.
Kaikki on korkeita koriste tai lautasdaalioita.

12 tykkäystä

Kesädaaliosta olen nyt ottanut neljä pois purkeista.

Kaksi oli kasvattanut jonkinmoiset mukulamaiset juurakot, jotka säästin.
Kahdessa juurakoista ei ollut mitään mukuloita.

Kaksi suurinta on vielä purkeissa, katselen ne sitten kun versot paleletuu.

Siemenestä kasvatan ensi vuonna, pitää vain aikastaa kylvöt hieman. Pitääpä tilata lisää erilaisia siemeniä. Maahan saa jäädä nuo tämän vuotiset, niin hienosti kukkivat edelleen.

Yllättävän isot juurakot oli siemenkasvateilla.
Otin talteen :roll_eyes: kattoa laitanko keväällä kasvamaan.
Siemenistä kasvatetut ehti kaikki kukkimaan,ens vuonna taas kasvatan niutä :+1:t3:

1 tykkäys

niin upeita daalioita Chalilla

Päivällä kävin poimimassa parhaimmat dalikankukat sisälle.
Viime yönä ollut kylmä on selvästi kylmettänyt kaikki kasvustot. Ei ole vielä tummia lehtiä mutta kaikki kasvustot roikkuu.
Nyt kohtapuolin pitää leikata kasvustot alas ja miettiä ylöskaivausta.

9 tykkäystä

Tuli mieleen et mullahan on vielä poistamatta daalian juurakot ruukuistaan. Olleet kuivumassa kuistilla oottamassa tyhjennystä.
Se on homma mitä en innolla oota, ruukut on aina niin täyteen juurimukuloita kasvaneet ettei niitä meinaa Erkkikään ulos saada. Ja sit niitä mukuloita on joka vuos niin paljon ylimääräsiä et täytyy etsiä pari uutta kotia niille. Tähän mennessä on onnistunut, katotaan miten nyt käy.