Daaliat/joriinit alkavat olla komeimmillaan.Nimeä en tiedä,jos joku osaa sanoa niin kiitos.Minulla ollut jo 8 kesää,naapurin vanhalla emännällä muutaman ,antoi kun muutti palvelutaloon.
Tourangelle, mahdottoman kaunis Daalia.
Ihan pakko kysyä, miten talvetat nuo ihanuudet?
Ja ihan pakko lisätä, että jaatko? Olisin heti pyytämässä jakopalaa ja maksaisin kaikki kustannukset vaikka olisikin isompi pakkaus, kunniasanalla.
Talvetan kellarissa,sanomalehteä päällä kevyesti,hieman multapaakkua mukana.Kellarin lämpö on noin 8-10 astetta,en kastele .Se on yhestä juurakosta laajentunut vuosien mittaan,aika urakka aina se varastoida,mutta kannattaa.Katsotaan sitten kun on aika nostaa maasta,miten käy.
Tourangelle, saisinko minäkin jakopalan? Vaihdossa tarjoan jotain omistani, kuvia sivulla 175, tai maksan postimaksun.
Kyllähän noista varmaan jakopala löytyy,mutta palataan siihen noston yhteydessä,ennen talvea.Muistuttakaa.
Toivoin, että viimeisen tarhadaalian kukka olisi oranssi ja sehän oli.
Värivikanen Seattle
Mun Seattlet näyttää melkolailla samanlaisilta. Sitruunankeltaisesta tykkään just nyt (mieltymykset vaihtelevat) ja se avaa ekaa kukkaansa parhaillaan. Vaan ei mulla yksikään kukka säästy etanoiden tuhoilta :(
Kaksi daaliaa on tänään avanut nuppunsa, Frost Nip ja Emery Paul. Kukat on isot kun lautaset. Mahdottoman kauniin väriset. Molemmista vain yksi varsi kasvaa juurakosta, mutta ehkä ensi vuonna useampia. Näitä olenkin odottanut kieli pitkällä kukkivan, odotus palkittu.
Näiden kahden juurakot olivat todella pienet kun istutin. Koko oli varmasti Junior.
Ihanuuvesta tietenki nimilappu hukassa :D
Park Pincess
Daaliassa pittää olla isot kukat
En tykkäjääkkään kirttanoista
Tästä monsterista pitää hankkiutua jo eroon ,Arabian night ,kattoon matkaa puoli metriä korkeintaan
!
Leikkaa kukat maljakkoon ja jätä loppu rehu oottamaan pakkasia =) Ihana punainen <3
Tourangellen perinnedaalia on ainoa joka kukkii tänä kesänä, sitäkin muhkeampia ovat.![]()
Minä rakastan Arabian Night daaliaa ,nyt sitä ei ole.Hienoa MirjaM.kun onnistuit pitämään hengissä tuon daalian,nimeä en tiedä minäkään.Se on kukkinut upeasti minullakin.
Ompa kaunis!
Daalia Metro Star. Korkea ja isokukkainen. Kerrankin onnistui kuvan värit, on juuri luonnossa tuonvärinen. Tykkään.
Kyselin aiemmin dahlietan talvetuksesta. Epäiltiin, ettei se kasvata kesän aikana kummoisia mukuloita, joten talvetus on kyseenalaista. Noh, minä tänään siivosin kesäkukkaistutukset ja laitoin syksyä jo tilalle. Tavallinen daalia oli kasvattanut noin puolen nyrkin kokoisen mukulamykkyrän, osa dahlietoista nyrkin kokoiset samanlaiset mukulamyhkyrät. Putsailin mullat suurimmaksi osaksi pois ja laitoin sanomalehden päälle laatikkoon. Tarkoitus olisi talvettaa kellarissa, jossa pakkasvahti pitää huolen, ettei lämpötila laske alle +10 asteen (ainakaan kovin paljoa). Pitääkö nuo peitellä jollain, sanomalehdellä? Pitääkö kastella talven aikana?