*Davidin pihaa,,,,,,,,, (II/III)

niitä kultakaloja

Mä tiiän, siihen tulee muikkuja ja se pilkkii niitä pitkin talavia tuosta saavista :smiley:

Jadeliilalla hyvä ehdotus.

Ööö, minikellari? Nauriskuoppa?

Niin, pitäähän Davella olla muikkuja talvellaki…

Vesiaihe ensi kesänä

Kultakalat 15-18cm, kohta pitäisi siirtää ne 200l saaviin.

Männikölle bojot!

Nojuu, hö, katsoin ensin että karppeja :o Nekö ovat talven tuolla saavissa sitten?

Ovat siihen asti, kunnes Taavetti,“maiskis”,ne ;D

Totta, säilyvät tuoreena

Pärjäävätkö noin? O_o

Kyl Kultakala talven saavissa selviää. Jos on ns. hapetin joka hapettaa sitä ja kierrättää, niin et, pinta pysyy sulana. Ja päälle 50mm stykoxit. eristämään kylmää. Haihtuneen veden tilalle lisää vettä/vaihtoa niin normaalitalvista selviää hyvin.

<o:p>Tuollaista lämpökaapelia olen aatellut kokeilla. </o:p><o:p>Edellisenaukeemman Kultakaloille.</o:p>

<o:p>http://kauppa.taloon.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=S-8169302</o:p>

<o:p></o:p>

<o:p> </o:p>

Aina oppii uutta. Mielenkiintoista. Miksei noita enempää Suomessa harrasteta? Ehkäpä kuukkeloin aiheesta lisää. ( Kyllä ihminen on utelias. =D )

Eikös ne mene vähän niinkuin horrokseen talvella niinkuin suomikalatkin?

Saavimaassa, ja kalat saavissa. Hapetin kierrättää vettä.
Kultakala on Ruutanan sukulainen, yleistiedon mukaan Kultakala menee talveksi horrokseen. Ainakin mulla ne oli betonirenkaassa kokotalven. Jurottivat paikallaan parvessa. Ne eivät onneksi tarvitse ruokaa kokotalvessa.

Oho.

En oikein löytänyt suomenkielistä tietoa kultakalojen talvehtimisesta ulkona. ( Tai sitten en osannut etsiä. ) Englanniksi ehkä olisi löytynyt, mutta aika loppui sillä kertaa kesken. Mielenkiintoinen juttu kuitenkin. Meillä oli lapsuuden kodissani mm. 600 litran akvaario ja siksikin asia kiinnostaa. Ei kultakaloja kuitenkaan. Nyt on kissoja niin en viitsi ottaa akvaariota kissojen onkipaikaksi. Ja hommansa siinäkin on. Pienessä enemmän töitä kuin suuressa.

Kultakalalampi voisi joskus tulevaisuudesa olla mielenkiintoinen juttu.

Lumi on jo peittänyt kukat laaksosessa,

Onpas teillä paljon lunta.

Mun lapsuudessa syötiin kultakaloja - savusilakoita. :wink: